Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Turnering på Sviten igår. 7500 i startstack, jag har väl runt 7000 kvar och Fi täcker mig. Första perioden, mörkar på 25/50.

Bordet är jätteenormtsuperslaskigt. Höjningar preflop respekteras så till den milda graden att det t.ex. första handen var 5 av 8 som såg floppen för en 10xBB-raise, och så har det fortsatt. En höjning preflop är mer som en inbjudan till folk att spela stora potter med diverse skräpkort och hoppas klonka...

Hur som helst, för en gångs skull foldas det till mig på CO.

Jag har QQ och höjer till 200, SB och BB synar.

Flop:

K :club: 8 :diamond: 4 :diamond:

Floppen kommer med två låga ruter och ett överkort.

SB betar ut 400, BB foldar.

Jag slår om till 1400.

SB steker ett tag och re-raisar till 3400 tot.

Här muttrar jag något om hur weaktajt jag är och att han inte har en kung... men jag tjänar väl inget på att trycka med noll fold equity givet hans handdistribution, så jag muttrar lite till om mitt weaktajta spel och lägger mig.

Hur dåligt spelar jag denna hand på floppen? Det verkar som om de flesta förespråkar en syn av SB's bet och att se turnen - vilket låter hyfsat rimligt. Men å andra sidan ger jag gratiskort till färgen då. Eller ska jag bara passa rakt av? Givet min image känns det trots allt som om jag leder mot en hel del av motståndarens händer, såsom 99, flushdrag och liknande, så jag vill heller inte passa.

Hur ska jag spela denna handen på flop? Fold/raise/call?