Baloos Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Final HU MTT/SNG, du och fi har vardera 8-12 BB Vi forutsätter att vi möter en inte helt oduglig motståndare, så det är i princip lotto. I denna situation möter jag på två typer av motståndare; den första typen foldar en del och ställer in rakt av med resten. Den andra kategorin av motstånader gör ett försök till att spela något som liknar poker, han använder sig utav limitraise för att extrahera värde och få ut information. Jag har försökt med båda metoderna utan att märka egentligen någon skillnad på slutresultatet. Hur man än vrider och vänder på det handlar allt till slut om en snabb överslagsberäkning över motståndarens handdistribution i förhållande till pengarna på bordet. Vad har ni att säga om detta? Finns det något inbygd övertag för limitraisaren eller AI/fold -taktiken. Och som sagt, vi förutsätter en ickeidiot, så inget foldande för en minibet på floppen när halva stacken ligger på bordet. * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Spontant tänker jag att allin-eller-foldaren ger fi lättare beslut än limitraisaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pagelius Postad 2 November , 2005 Rapport Share Postad 2 November , 2005 Jag tycker det är ganska lätt att möta limitraisare. Man kan antingen syna eller raisa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts