[A] Postad 10 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2006 Faan tråkigt alltså, vill verkligen få det att fungera.. Räknade lite på det, och om jag skulle köra lite striktare, d.v.s. max vinna/förlora ett inköp per dag. Sedan spela max 4h + 15 min paus. Så skulle jag behöva vinna 14 av de kvarvarande 20 dagarna. Jag tycker inte det låter helt omöjligt. Totalt behöver jag plussa 8 x inköpet. Ska fundera lite på det..frågan är om jag kan verkligen hålla diciplinen även när ens KK blir slagen av J8.
stbeh Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Kollade igenom dagboken och det är väl i stort sätt januari som gått back. 10 dagar... Här ser vi anledningen till de br-krav som ställs. Bit ihop och kom igen.
[A] Postad 10 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2006 Kollade igenom dagboken och det är väl i stort sätt januari som gått back.10 dagar... Här ser vi anledningen till de br-krav som ställs. Bit ihop och kom igen. Jo, jag antar att du har rätt. Allt kändes skitbra i slutet av december, hade som sagt planer på att "semi-försörja" mig på pokern. Innan så har jag spelat lite halv seriöst ganska odiciplinerat spel och ändå plusade jag ganska rejält (från $50 till $500 på två månader). Nu i Januari har jag verkligen försökt spela mitt bästa, och tycker att jag även har spelat bättre än någonsin tidigare och ändå går det helt åt fel håll. Jag antar att det bara är, som du säger, att bita ihop. Det gäller att inte tilta till bara p.g.a. de omfattande förlusterna. Jag tror att mitt system med max +-ett inköp kan fungera om fortsätter köra ett bra och säkert spel. Jag provar imorgon och ser hur det går...
[A] Postad 11 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2006 Onsdag, 11 Januari Vinst: -$25, kvar ($215) Vinstdagar: 0 (0%) Förlustdagar: 1 (100%) Dagar kvar: 20 Spelade väldigt tight och allt gick bra tills jag plockar upp två par mot triss (pp). Han slowspelade och jag grävde min egen grav...Kanske fel att spela två-par så pass hårt...
[A] Postad 12 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2006 Torsdag, 12 Januari Vinst: -$50, kvar ($240) Vinstdagar: 0 (0%) Förlustdagar: 2 (100%) Dagar kvar: 19 Det gick bra i början var uppe på +$17 men sedan var det omöjligt att träffa flopparna och dragen. Jag låg på -$5 och blev mina 99 blev utbettade efter låg flopp och turn, han satt med stor säkerhet på högre pocket eller två par. Efter det hade jag inte många slantar kvar och det gick snabbt utför.
[A] Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Fredag, 13 Januari Vinst: -$75, kvar att vinna ($265) Vinstdagar: 0 (0%) Förlustdagar: 3 (100%) Dagar kvar: 18 Fick riktiga skitkort en timme, tror jag såg två floppar och foldade sedan. Sedan plockar jag upp QQ, någon höjer till 50c och blir reraisad till $1, jag hänger på tillsammans med 3 andra. Floppen kommer KJQ. Självklart är jag orolig för stegen, men jag tänkte att ingen skulle calla $1 med AT. Jag bettar och går sedan all-in. Han som höjde 50c i början sitter så klart på AT och callar.
[A] Postad 14 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2006 Lördag, 14 Januari Vinst: -$44, kvar att vinna ($234) Vinstdagar: 1 (25%) Förlustdagar: 3 (75%) Dagar kvar: 17 Fick AA två gånger men inte betalt en enda gång. Vann sakta upp, inga direkt monsterpotter.
[A] Postad 15 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2006 Söndag, 15 Januari Vinst: -$69, kvar att vinna ($259) Vinstdagar: 1 (20%) Förlustdagar: 4 (80%) Dagar kvar: 16 QQ mot ett floppat fyrtal, inte mycket att göra åt. Jag höjde 7xbb och floppen kommer 996. Ganska otänktbart att någon skulle sitta på EN 9. Eftersom ingen annan hade höjt antog jag att jag hade högsta överparet, på så här löst spel limpar ingen in med KK eller AA.
[A] Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2006 Måndaf, 16 Januari Vinst: -$94, kvar att vinna ($284) Vinstdagar: 1 (16%) Förlustdagar: 5 (84%) Dagar kvar: 15 Alla foldar eller callar, jag sitter i stora blind och höjer 9xbb med KK. En följer med. xKx på floppen. All-in. Turn: A. Gissa vad han satt med...AA
[A] Postad 17 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2006 Tisdag, 17 Januari Vinst: -$58, kvar att vinna ($248) Vinstdagar: 2 (29%) Förlustdagar: 5 (71%) Dagar kvar: 14 (+$17 snitt krävs) Lyckats få betalt på AA för en gång skull. Spelade de väldigt bra..enligt mig själv.
kfluffie Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Du verkar ha en liten Downstreak =/ Tråkigt att höra ... Men jag undrar om du kan slänga upp lite HH's som man kan kolla på? Du kanske inte har haft några direkt intressanta de senaste dagarna men det skulle vara mer att kommentera då ... MVH //KF
[A] Postad 18 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2006 Onsdag, 18 Januari Vinst: -$73, kvar att vinna ($273) Vinstdagar: 2 (25%) Förlustdagar: 6 (75%) Dagar kvar: 13 (+$21 snitt krävs) Sprang in i en triss på de först 5 händerna. kfluffie, kommer posta lite hhs från och med nu. Idag blev det tyvärr inte så mycket spel.
[A] Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Torsdag, 19 Januari Vinst: -$98, kvar att vinna ($298) Vinstdagar: 2 Förlustdagar: 7 Dagar kvar: 12 Floppar triss i J och han träffer så klart färgen med AQs (inget par, ingen K, T på bordet). Orkar inte posta handhistory idag, ska supa bort mina sorger.
[A] Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2006 Pah, pallar inte mer... Går upp med KK mot J6 och han floppar två J...*suck*
[A] Postad 21 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2006 Lördag, 20 Januari Vinst: -$98, kvar att vinna ($298) Vinstdagar: 2 Förlustdagar: 7 Dagar kvar: 10 52010073 Anledningen till att jag gick med var att jag redan stoppat in 50c i potten samt att det finns ganska goda implicita odds när folk bettar upp innan flopp. Uppenbarligen hade jag inte spelat om jag träffat bara A. Jag checkar på floppen efter som det är ganska självklart att någon annan sitter på A eller kommer 'stabba'. Jag reraisar så vi bara blir två kvar i potten. Jag bettar lite mesigt på turn eftersom skulle jag bettat pott skulle han endast ha callat med triss eller stegen. River checkar jag eftersom det är stor chans att han fått högre två par. För löst eller för aggresivt spelat? WWARARAG, konstigt om man tiltar eller... Jag har AT ingen höjer innan floppen och den kommer AA2, jag bettar loss hejdlöst. Turn: J, River: 4. Han callar hela vägen på A4. Lyckades ta mig tillbaka till +-$0 allafall, det är väl något.
[A] Postad 22 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2006 Söndag, 21 Januari Vinst: -$123 Vinstdagar: 2 Förlustdagar: 8 Dagar kvar: 9 Spelar väldigt solit och tight, lite små vinster sedan plockar jag upp AA och höjer 6xbb ($1.5) blir reraisad till $6. Han sitter på JJ och floppar så klart en J. Känns omöjligt att plussa när man blir utdragen på det här viset. Jag kan ju inte börja lägga ned AA mot lägre PP.
Romeo Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Du får ändra spelstil... spela som de gör du förlorar mot... syna stora raises med T8, J8, J9 osv.. började jag göra... går +/- 0 nu i alla fall lite plus vissa dagar. Man får anpassa sig till den turen/oturen man har varje dag helt enkelt.
bzkt Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Angående din hand så är den rakt igenom dåligt spelad. Du limpar UTG+2, bara där har du gjort ett stort misstag. När dem sedan höjer måste du syna. Att check/raise i det här läget är rätt, men att miniraisa är så illa som det kan bli. Du måste höja mera, till 6-8 någonstans för att få ordentligt betalt. Du måste bygga upp poten. Din bet på turn är också alldeles för mesig. Att sedan checka river tycker jag inte finns här. De två händer han skulle kunna ha som slår dig är AK och 55 som jag ser det, några andra händer bör han inte ha spelat såhär. Jag hade betat river där alla gånger, får du omslag kan du börja tänka på att lägga dig. För löst och för passivt spelar du handen.
[A] Postad 22 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2006 Angående din hand så är den rakt igenom dåligt spelad. Du limpar UTG+2, bara där har du gjort ett stort misstag. När dem sedan höjer måste du syna. Att check/raise i det här läget är rätt, men att miniraisa är så illa som det kan bli. Du måste höja mera, till 6-8 någonstans för att få ordentligt betalt. Du måste bygga upp poten. Din bet på turn är också alldeles för mesig. Att sedan checka river tycker jag inte finns här. De två händer han skulle kunna ha som slår dig är AK och 55 som jag ser det, några andra händer bör han inte ha spelat såhär. Jag hade betat river där alla gånger, får du omslag kan du börja tänka på att lägga dig. För löst och för passivt spelar du handen. Hmmm...tycker att du har delvis rätt, du måste ta i beaktning att detta är microlimit. Preflopp raises ligger på runt 10% (alltså höjning innan flopp 1 av 10 gånger), därför tycker jag att det är betydligt bättre att limpa in på Axs än att höja, 9 gånger av 10 får man en billig flopp och kan lägga sig om man inte träffar. Att jag borde reraisat mer efter floppen håller jag med om. På turnen kan jag möjligtvis tagit i lite mer, men står fast vid att om jag bettat pott hade han bara följt med om han haft en bättre hand. Samma sak på river, hade jag bettat ordentligt hade det varit en loose-loose situation. Enda gången han callar är när han har en bättre han, och jag har inget att vinna på att betta bort honom eftersom han sett alla kort. Att han sitter på AK är ganska troligt i detta läge.
[A] Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2006 Lägger ned pokern för den här månaden... Jag sitter på knappen och ingen har höjt, så jag höjjer 6xbb med AK, floppen kommer A6J. Eftersom inget höjde, så sitter ingen med AJ så jag bettar på ordentligt för att få bort diverse vidunderliga drag och annat. Självklart har han callat en 6xbb höjning preflopp med 6Jo. I februari börjar jag om på NL-$10 och spelar mitt tidigare loose passiva spel som passar den nivån, jag byggde upp $500 bankroll på det och jag borde kunna göra det igen. Månadsresultat, Januari: -$395
[A] Postad 24 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2006 Har $124 kvar i bankrollen, spelberoende som jag är bestämer jag mig för att sattsa $20 i NL-$10..Dock max +-$10 / dag. Tänkte att jag skulle vinna lite som omväxling, de säger ju att omväxling förnöjer. +$10 KK höll upp mot 2 andra händer, sällan skådat i mannaminne (...?). Gjorde mitt bästa för att betta bort de men de vägrade dö.
[A] Postad 25 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2006 KK tog ned tre andra händer (utan triss), rena massakern. Tur att jag inte förbrukar min nyfunna tur med stormsteg. +$10 ($145)
rockefeller Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Har du inte funderat på att ta ut dina pengar och sätta in dom nån annanstans (bonushora)?. Du borde ju kunna få upp rullen en hel del på det viset om du nu inte redan gjort det dvs
Zeberdeee Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Du kanske behöver byta sajt..Pacific passar kanske itne dig..Hr själv spelat där ett tag och det har inte gått riktigt bra. Folk synade med allting och ajg blev utdragen på dem stora potterna. Nu spelar jag på B2B och det går väldigt bra. Lite bättre motstånd men inge speciellt. Lycka till!
[A] Postad 25 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2006 Har du inte funderat på att ta ut dina pengar och sätta in dom nån annanstans (bonushora)?. Du borde ju kunna få upp rullen en hel del på det viset om du nu inte redan gjort det dvs Har kollat runt lite på bonusar, jag har konto på de flesta siter så det är mest reload-bonusar som gäller och de flesta är ganska snåla nu, den värsta bonus-hypen verkar ha lagt sig. Angående att byta site så kommer jag göra det nästa gång jag försöker gå upp på NL-$25 nivån. Pacific är ok på $10-nivån med ett ganska 'speciellt' loose spel, men på $25 så blir spelet för blandat, många kör tight aggresivt spel medans vissa fortsätter att köra löst. Det resulterar i att jag måste svara med tight aggresivt spel och blir utdragen av loosisarna och de tighta betalar mig inte. Men jag vill allafall skrapa ihop $500 på 'grinding' här på pacific så jag har något att sätta in. Har riktigt rutten ekonomi förtillfället så hade ju varit trevligare med ett winning-streak i Januari, men vad kan man göra. Ni får gärna rekommendera siter för spel på NL med bigblinds runt $0.2. Nämn åtminstone ungefär hur många bord det brukar finnas, %-flop seen och genomsnittspott.
Recommended Posts