Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

2005-11-21:

Pacific Poker: +$25,80 ($257,57)

Party Poker: -$9,14 ($0,00)

...

Är kanske vettigt att ta en paus från pokern. Man brukar sällan spela bra efter sådana neråtperioder..

Kanske ligger något i det, skulle gärna upp till $300 på pacifc först..Men jag vet att det är dumt att "jaga" vinst på det sättet. :?

Postad

Brukar inte skriva så mycket i sådana här dagböker men nu gör jag ett undantag.

Ett tips som jag tror hade hjälpt dig oerhört, för att få ordning på spelet, är:

Skit i pre-flop spelet och fokusera mer på post-flop spelet.

Vad spelar de för roll om du höjer 4, 5 eller 6 bb preflop med AA, om du inte kan spela post-flop? I NL är det inte preflop man tjänar pengar, utan post-flop genom att klonka ut din motståndare (dvs ha ett bättre post-flop spel). Vilken idiot som helst kan lära sig vilka som är dom bästa starthänderna, men att kunna spela rätt postflop, veta när man skall beta/folda/call och maximera sina vinster, det är vad NL handlar om!

mvh Ola

Postad
Brukar inte skriva så mycket i sådana här dagböker men nu gör jag ett undantag.

Ett tips som jag tror hade hjälpt dig oerhört, för att få ordning på spelet, är:

Skit i pre-flop spelet och fokusera mer på post-flop spelet.

Vad spelar de för roll om du höjer 4, 5 eller 6 bb preflop med AA, om du inte kan spela post-flop? I NL är det inte preflop man tjänar pengar, utan post-flop genom att klonka ut din motståndare (dvs ha ett bättre post-flop spel). Vilken idiot som helst kan lära sig vilka som är dom bästa starthänderna, men att kunna spela rätt postflop, veta när man skall beta/folda/call och maximera sina vinster, det är vad NL handlar om!

mvh Ola

Det ligger väldigt mycket i det du säger, vilket jag märkt nu när jag nästan spelat en månad. Det är inga problem att spela (i princip) 100% av händerna (pre-flop) så länge man vet när man ska lägga ned och när man ska betta efter floppen. Lika så har jag förlorat massor när jag spelat skit tajt med AA, KK eftersom jag vägrar lägga ned min pre-flop monsterhand som efter floppen blivit en triss-draghand med som bäst 18% chans att vinna.

Nu påstår jag inte att man ska spela vad som helst pre-flop, många starhänder sätter en i en svår position även om man träffar floppen. Däremot har jag börjat spela fler färg/steg-händer preflop eftersom de är lätta att folda efter floppen om man missar eller "semiträffar".

Det som det står och faller på är när man väl har en riktigt bra hand efter floppen, man vill inte skrämma iväg folk genom att överbetta men samtidigt vill man absolut inte ge gratiskort bli utdragen på river, vilket alltid slutar i en förlorad all-in.

Hur som helst inför nästa månad ska jag tänka igenom mitt spel mer, från alla aspekter. Har nu några/någon annan exempel på bra post-flop spel för olika typiska lägen så är det välkommet.

2005-11-22:

Pacific Poker: +$19,57 ($277,14)

Postad

2005-11-23:

Pacific Poker: +$15,00 ($292,14)

Tänk om jag kunde skrapa ihop de sista $8 imorgon så kan jag spendera helgen med att främja min växande alkoholism...eller göra klart alla mina rest-tentor. :roll:

Postad

November månadsrapport

Resultat: +$300,41

(Pacific Poker: +$250,41 Partypoker: +$50)

Antal dagar spelade: 24

Genomsnittlig vinst / dag: +$12,5

Antal vinstdagar: 16

Antal förlustdagar: 7

Genomsnitts vinst / vinstdag: +$22,48

Genomsnitts förlust / förlust dag: -$21,52

Jag todde att 'genomsnitts förlust / förlust dag' skulle vara högre p.g.a. några tilt-dagar där jag förlorade $30-$50 men det balanserades upp av de dagar då jag lyckats dragit mig ur i tid och endast förlorat några få dollar.

Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd, trodde aldrig det skulle gå så här bra. Dock kommer jag göra en hel del förändringar inför nästa månad, framför allt för att få en mer seriös instälnning till mitt spelande.

Förändringar i December:

- Sessions dagbok, skriva upp hur mycket jag förlorar/vinner varje session. T.ex. vinner jag $200 först på en session och sedan förlorar $200 samma dag så syns inte detta i dagsresultetet i nuläget.

- Mer konsekvent spel, gäller både pre- och postflop. Klart man kan prova några nya taktiker ibland men först måste man ha ett solidt spel att jämföra de med.

...

Postad

Lycka till med decembers mål.

Följer med spänning denna dagbok, främst för att jag själv också spelar på Pacific och samma nivå.

Vi kanske suttit vid samma bord?

Har dock hunnit till ca $550 och funderar på att gå upp till nästa nivå med $25 som inköp.

Det är väl inte värre än att man får backa tillbaka om det skulle gå bakåt för länge.

Som sagt, lycka till framöver. Jag fortsätter hålla koll här.

Postad

1 December

Då var det dags igen, bara att ta på sig grinding handskarna och börja arbeta. Från och med nu kommer jag bara göra 1 post per dag eftersom det kommer bli ett hejdundrandes sessions- och hand-spammande. Så alla svar på inlägg kommer i nästkommande dags post.

18:00 10$-inköp som gäller, skulle vara roligt att spela bra så här första dagen i månaden. Tar det lite lungt och små sneglar på Simpsons under tiden.

18:25 Det gick snabbt...utför. Plockade upp AKo på första handen och förlorade, som vanligt, en stor pott. -$6,20. Tar en liten paus för att inte hamna på tilt.

19:00 Lugn och fin nu, och har en lugnande kopp te i handen. Nu försöker vi igen.

20:34 Går verkligen segt varken plus eller minus. Sedan plockar jag upp AA och lyckats dubbla upp. Så har reducerat dagens förlust till -$2.4.

Dealt to [A] [ Ad As ]

[A] raises [$0.5].

Osprey5 calls [$0.5].

JAYJAY96 calls [$0.4].

** Dealing Flop ** [ 2s, 8s, 4c ]

JAYJAY96 checks.

[A] bets [$1.1].

Osprey5 raises [$9.83]. (All-in)

[A] calls [$5.24].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

** Dealing River ** [ Qc ]

[A] shows [ Ad As ].

Osprey5 mucks.

[A] collected [$13.53].

Alltid lika läskigt att calla all-ins, han hade kunnat floppat en triss men som jag trodde satt han antagligen på ett annat högt par, altenativt :spade:-färgdrag.

21:50 Handhistoryn talar för sig själv, tur får man väl säga att det var, men så går det om man ger bort kort billigt.

** Dealing down cards **

Dealt to [A] [ Ah 3d ]

sb7050 calls [$0.1].

[A] calls [$0.05].

HippyH checks.

** Dealing Flop ** [ 3s, 2d, 5c ]

[A] checks.

HippyH bets [$0.5].

sb7050 folds.

cwrngler calls [$0.5].

[A] calls [$0.5].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

[A] checks.

HippyH bets [$0.5].

[A] calls [$0.5].

** Dealing River ** [ Ac ]

[A] checks.

HippyH bets [$0.7].

[A] raises [$17.64].

HippyH calls [$16.94].

** Summary **

[A] shows [ Ah 3d ].

HippyH mucks.

[A] collected [$36.28].

Lite uppenbart kanske att gå all-in, men åandra sidan är det ett uppenbart bluffläge. Han kan även ha trott att jag "bara" hade trissen, så min bedömning var att det var goda chanser att få call.

Resultat: +$23.61 ($324.02)

Postad

2 December

Har en del obligatoriskt alkoholmissbruk att ta tag i i helgen så vi får se om det blir någon tid över till poker. Ska försöka hinna med några händer nu på eftermiddagen.

14:45 Sen lunch och lite pokerdags.

17:10 Dåligt med action, låg en del plus ett tag tills jag plockade upp KK och förlorade 6$ (undkom all-in allafall). -$4,62

Vad pluggar du?

Filosofi

18:30 pff..Inom 10 min plockar jag upp AA och förlorar $10..*suck* -$11,68

20:00 Man kan inte vinna alltid :(

Resultat: -$21.68 ($302.34)

Postad

4 December

Var för bakis för att spela igår, bakis idag med men vi försöker ändå.

14:00 Frukostpoker ;)

Plockar upp KK direkt, en shortstacked går all-in med QT, när det ligger en T på floppen. Självklart kommer rivern T.

14:20 Plockar upp QQ, hamnar all-in och motståndaren sitter med TT. Äntligen en vinst på pocketpair. :D

15:15 Träffar äntligen en stege och får betalt också, men går ruskigt segt för tillfället. Tar en liten paus innan jag fortsätter. +10,27

16:12 Gick snabbt. Träffar en straight-flush men får inte betalt, sedan går jag all-in (semi-bluff) på ett idiotdrag. Som tur träffar jag, men helt enkelt dåligt spel i allafall.

Resultat: +$20.92 ($323.26)

Postad

Måndag, 5 December

15:00 Ska försöka spela lite tightare idag, postflop.

17:45 Gick inget bra, måste verkligen förbättra min sjävldiciplin. Har svårt att lägga ned marginella händer eller dåliga drag efter floppen. *suck* Låg +$15 ett tag men tillbaka på +-0 nu. Forstätter lite till, ska verkligen lägga försöka att spela mer tight nu.

17:53 Plockar upp en nut-flush och dubblar, härligt back in busniess.

19:00 Blä, jag suger på poker. Sitter och callar bort alla mina vinster. Skulle lätt klara +$40 om jag bara låter bli att spela skithänder. Fick in en färg allafall med två andra djupt i potten. Ska försöka avsluta det här lite snyggt efter middagen. +$15.34

20:00 Det går att vinna genom att spela dåligt så länge andra spelar sämre. Trodde defintivt att någon av de satt på AA, och tur hade jag att ingen hade ett :spade:.

** Dealing down cards **

Dealt to [A] [ 10d 10h ]

[A] raises [$0.4].

The0Toad calls [$0.35].

tirem14 calls [$0.4].

panodil9 raises [$2.25].

[A] calls [$1.95]. <-- Inte helt genialt, ganska troligt 18% att vinna, som bäst 55%

tirem14 calls [$1.95].

** Dealing Flop ** [ 4s, 10s, 2c ]

panodil9 bets [$1.71].

[A] raises [$5.8].

tirem14 calls [$5.8].

panodil9 calls [$4.09].

** Dealing Turn ** [ As ]

panodil9 checks.

tirem14 checks.

** Dealing River ** [ 3s ]

panodil9 checks.

tirem14 checks.

** Summary **

panodil9 shows [ Kd Ah ].

[A] shows [ 10d 10h ].

The0Toad mucks.

tirem14 mucks.

[A] collected [$1.4].

[A] collected [$22.25].

Resultat: +$28.99 ($352.25)

Postad

Tisdag, 6 December

Borde verkligen ta tag i mina studier men så här efter lunch blir man så pokersugen. ;)

Arbetar vidare med att få mitt spel lite mer konservativt post-flop, kanske går bättre om jag studerar lite under tiden.

13:00 Lets gå...

14:45 Mitt lite mer konservativa spel fungerade bra, förutom att jag blev lite rädd för att betta de gånger jag hade bra kort. Gav bort lite billiga kort som gjorde att det kom ett skrämselkort och jag vågade inte betta river fullt ut. Men foldade ganska många tveksamma händer det är en klar fördel. Måste bara börja med att antingen folda eller betta, oftast. Att calla är ofta (inte alltid) ett dåligt drag.

Resultat: +$22.54 ($374.79)

Postad

Onsdag 7 December

11:00 Morgonpoker har guld i mun, förhoppningsvis.

12:00 Ach, satt på triss och bettar ordentligt och en går med, han får in färgen på river. Sedan har jag QQ med färgdrag, men förlorar. -$10 :cry:

14:20 Då försöker vi igen.

14:21 Aja, ibland har man bara tur, andra handen:

** Dealing down cards **

Dealt to [A] [ 4h 4s ]

vnvmcak calls [$0.1].

nisse160 calls [$0.1].

me40 calls [$0.1].

Axel83 calls [$0.1].

Roders13 raises [$0.25].

[A] calls [$0.2].

vnvmcak calls [$0.2].

nisse160 calls [$0.2].

me40 calls [$0.2].

Axel83 calls [$0.2].

** Dealing Flop ** [ 6h, 6s, 7d ]

Roders13 bets [$0.1].

[A] calls [$0.1].

vnvmcak folds.

nisse160 raises [$0.2].

me40 calls [$0.2].

Axel83 folds.

Roders13 calls [$0.1].

[A] calls [$0.1].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Roders13 checks.

[A] bets [$1.2]. <-- För mesig bett?

nisse160 raises [$3].

me40 folds.

Roders13 folds.

[A] raises [$8.2].

nisse160 calls [$6.4].

** Dealing River ** [ Ks ]

** Summary **

nisse160 shows [ 6c Jd ].

[A] shows [ 4h 4s ].

[A] collected [$20.35].

Fortsätter spela lite så ser vi hur det går.

15:30 Ganska mediokert spel, men det funkar. +$12

17:10 Funderar att öka vinstgränsen till $30/dag, fortsätter jag spela seriöst så borde det inte vara något problem.

Resultat: +$28.28 ($403.07)

Postad

Torsdag, 8 December

13:30 Tycker det är dumt att bryta trenden lika bra att forsätta uppåt.

14:10 Jag floppar triss i 5 med K kicker, jag bettar och någon följer med på ett stegdrag pp 18%, och träffar. Självklart överväger jag inte detta utan callar all-in, fortfarande bra spelat från min sida tycker jag, ja hade ett antal outs för fullhouse på rivern. -$7

14:25 Ibland blir man glad att man spelar så låg nivå, bordet ligger KQ56A, jag träffade färg på turn och han går all-in på river med KT, ganska många händer som slår honom. :roll:+$8

15:05 Ach, titlade lite :(-$5

15:45 Uppenbarligen är jag inte redo att höja vinstgränsen till $30 eftersom jag sitter och callar bort $10-$15 på omöjliga händer. Åtminstone tillbaka på +-0 nu.

20:45 Aldrig arbetat så mycket för så lite, tyckte ändå inte att jag spelade överdrivet dåligt. Aja, ny dag imorgon. :roll:

Resultat: +$24.93 ($428.00)

Postad

Fredag, 9 December

10:00 Lite morgonpoker, blev ganska mycket shorthanded på gund av folkbrist, väldigt crazy spel lyckades behålla mina pengar så det är jag glad för.

17:00 Första helgen utan obligatoriskt alkoholmissbruk, passar bra eftersom jag är lite sjuk. Vad botar inte bättre en riktigt kvalitativt pokerspel?

20:00Mycket upp och ned men nu är jag tillbaka där jag startade..aja får åtminstone spela poker och det är roligt. :roll:

20:43 :lol: Först träffar jag ett färgdrag mot 2 andra all-in, sedan plockar jag upp AA mot två personer, in direkt en våt dröm att utmana flera motståndare med AA men det höll. +$25.96. Borde sluta nu, men lite konservativt spel borde jag kunna kosta på mig, eftersom det är fredag. :?

23:50 Kanske borde ha slutat, helt ofattbar otur, verkligen otur, åkte bara dit då jag hade riktigt bra hand och folk slår mig med divers mirakeldrag, runner-runner osv. Helt sjuk. :cry:-$18

00:40 Helt sjukt, blir illamående. Utdragen igen, sanslöst verkligen.

Resultat: -$26.24 ($401.76)

Postad

Lördag, 10 December

14:30 Bara ta nya friska tag idag...

23:43 Spelade hela dagen, det var helt omöjligt att vända trenden...*suck* :roll:

Resultat: -$32.51 ($369.25)

Postad

Måndag, 12 December

15:20 Spelade lika bra som i början igår, förstår inte hur mitt spel har sådana stora kontraster.+$29

21:30 Sex timmar senare och då har jag förlorat och vunnit tillbaka vinsten ett antal gånger.

Resultat: +$30.44 ($380.44)

Från och med nu kör jag max 3h sessioner och slutar då förhoppningsvis på topp.

Postad

15:00 Jag går all-in med tvåpar K8 mot K T-kicker, och tror du inte han får in färg, med ett färgkort på handen. Konstigt om man tiltar eller? -$10

11:00 Snacka om tilt på G.

** Dealing down cards **

Dealt to [A] [ As 10s ]

CalStu calls [$0.1].

[A] calls [$0.1].

YYsUR calls [$0.1].

cootie2 raises [$0.8].

Queenie6 calls [$0.8].

pearnip calls [$0.75].

[A] calls [$0.7].

YYsUR folds.

** Dealing Flop ** [ Qd, Kc, Jh ]

pearnip bets [$0.1].

[A] raises [$1].

cootie2 calls [$1].

Queenie6 calls [$1].

pearnip calls [$0.9].

** Dealing Turn ** [ 7s ]

pearnip checks.

[A] bets [$2].

cootie2 calls [$2].

Queenie6 calls [$2].

pearnip calls [$2].

** Dealing River ** [ 7c ] Jag vet att jag är slagen

pearnip checks.

[A] bets [$4].

cootie2 raises [$4.55].

Queenie6 folds.

pearnip calls [$4.55].

[A] calls [$0.55].

** Summary **

cootie2 shows [ Kh Kd ].

pearnip mucks.

[A] mucks.

cootie2 collected [$27.7].

Ett kåkdrag erbjuder alltid en uppsjö av kort att träffa och det är jag medveten om, det kom inte direkt som en chock. Det enda var att jag hade fått ut över 3 gånger pengarna med två andra spelare i potten. Den här handen hade räddat min dag. Skulle inte direkt klassa det som ett badbeat, faktiskt skönt att se att KK kan vinna ibland, jag lyckas nämligen aldrig.

Resultat: -$20.18 ($360.26)

Dagar som dessa kan man inte göra annat än att förbanna sin otur.

• Skapa nytt...