Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Med två limpare innan hade jag höjt mer preflop, till 5-6 bb. På flopen bör du slå om till 2-2.5 dollar. Färgdrag och andra farliga saker ligger ute. Du kan inte slowplaya AK här. Sen är det ju osis att han har flopat så bra, bättre lycka nästa gång.

• Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Med två limpare innan hade jag höjt mer preflop, till 5-6 bb. På flopen bör du slå om till 2-2.5 dollar. Färgdrag och andra farliga saker ligger ute. Du kan inte slowplaya AK här. Sen är det ju osis att han har flopat så bra, bättre lycka nästa gång.

Jag brukar alltid höja x4 för att inte avslöja om jag har en bra eller mediumhand (om man inte hetsar till all-in). På floppen brukar jag betta ca 80% av potten problemet är då bara att jag aldrig får någon med mig.

Postad

Det är helt rätt tänkt, men anpassa även dina höjningar preflop till hur många limpare du har före dig. Dvs du höjer lika mycket preflop när du har två limpare om du har AA som om du har AJ.

Angående flopspelet så tycker jag det är bra att du bettar runt 0.8 pott men även där skulle jag korrigerat lite beroende på hur dragvänlig flopen är. Dessutom är det ju bättre om de lägger sig ibland och du rakar hem potten utan strid än att du ger dem odds att dra ut på dig.

Postad
]Ok, låter inte helt ovettigt det där. Tycker jag du ska raisa ALLTID, även när folk bettar 10x blind (INTE ovanligt).

[AA, KK, (QQ)] Raise 4x, Reraise all ?

Edit:

Helt otroligt, jag vet att man inte ska skylla på otur men sitter jag med två håls färg med K-top så har någon A-färg. Får jag in två par AK så får någon in trissen, när jag får in A-triss med J-kicker så sitter någon naturligtvis med AQ. När jag får AA, KK, så foldar folk pre-flop (vilket i princip aldrig händer).

Skojar du nu? Om du inte spelar på hög nivå och har något sorts komplicerat trap-spel så är det ju bara att trycka om någon betar 10x bb preflop. Det gäller AA och KK då.

Postad

2005-11-05:

Tid spelat: 04:47 (hh:mm)

Antal händer: 176

Resultat: +$19.36

Bankroll: 88.49

Spelade lite i allafall :twisted:

Trotts det positiva resultatet är jag inte riktigt nöjd, jag fick relativt bra kort och inga bad beats. Hade jag spelat bättre post-flop så skulle nog vinsten vara större. Jag är nöjd med vinsten men inte med mitt spel.

Postad

Det jag har märkt är att mitt spel är som svagast då jag väl får in något bra, antingen överbettar jag potten och skrämmer iväg folk eller så gör jag något konstigt slow-play så någon får ett turkort.

Här är ett exempel:

Total number of players : 9

Seat 1: BjQrn ( $17.95 )

Seat 7: [A] ( $9.15 )

** Dealing down cards **

Dealt to [A] [ K :diamond: K :spade: ]

IamHai calls [$0.1].

jayb1170 calls [$0.1].

Saint220 calls [$0.1].

[A] raises [$0.6].

BjQrn raises [$1.05].

A] raises [$3]. Jag tror inte han hade callat en all-in

BjQrn calls [$2.5].

** Dealing Flop ** [ K :club: , 9 :club: , 4 :diamond: ]

BjQrn bets [$1.1].

[A] raises [$5.55]. (All-in)

BjQrn folds.

** Summary **

[A] collected [$13.8]

Visst det låg färgdrag men med så stora bett innan floppen sitter han med troligtvist med högt PP. Troligtvist AA/QQ, och chansen att han får tripps-A är 9%. Skulle jag höjt $2 kanske han skulle ha callat, och då skulle han definitivt callat 3$ på turnen.

Postad

Förlorade en all-in direkt på morgonen så jag började på -$10, så efter mycket slit lyckades jag komma upp i +$11, så det känns som en $20-vinst. ;)

2005-11-06:

Tid spelat: 03:34

Antal händer: 167

Resultat: +$11.28

Bankroll: $99.77

Puh, bankrollen är uppe i nästan 10x buyin nu, känns stabilt. Ska börja spela lite säkrare nu för att försöka minska de stora svängningarna som varit i bankrollen.

Postad

2005-11-07:

Resultat: +$22.15

Bankroll: $121.92

Behövdes bara en hand, QQ, sedan så var jag klar för dagen. Tyvärr så har fungerar inte mitt handgrabber mer (har någon regkod, PMa) så det blir ett hemmagjort referat av handen:

Jag, höjer $0.5 innan floppen

Spelare 1, call

Spelare 2, call

Spelare 3, call

Flop T :diamond: J :club: 5 :heart: (pot $2)

Jag, bettar $1.9

Spelare 1, call

Spelare 2, call

Spelare 3, fold

Turn 2 :diamond:

Jag, bettar $2

Spelare 1, call

Spelare 2, call

River 5 :diamond:

Spelare 2, bet $1

Jag, call

Spelare 3, raise $4

Spelare 2, call

Jag, call

Jag [QQ]

Spelare 2 [KT]

Spelare 3 [KA]

Jag vinner $26

Lite läskigt helt klart, oddsmässigt så är det helt klart rätt fortsätta betta och calla, men det hade varit riktigt tråkigt om det kommit A eller K.

Postad

Varför mesbettar du turn så? Det ligger bl.a. möjligt färgdrag ute och det kan lätt komma ett överkort på turn. Du bettar 1/4-pott och ger folk riktigt gottiga odds. Ville du ha omslag eller vad var din tanke med det bettet?

Postad
Varför mesbettar du turn så? Det ligger bl.a. möjligt färgdrag ute och det kan lätt komma ett överkort på turn. Du bettar 1/4-pott och ger folk riktigt gottiga odds. Ville du ha omslag eller vad var din tanke med det bettet?

Du har en poäng, dock tycker jag inte att man bör ta färgdraget i beaktning eftersom det är endast två personer med som troligtvis sitter på pp eller overcards, om de hade turen att ha overcards i :diamond: så kommer de calla oavsett vad jag bettar. Jag hade 6$ kvar, tanken var att betta 2$ först och få med sig båda, och sedan all in på river. Men du kanske har rätt hade de suttit på t.ex. KJ, AJ så hade det helt klart lönat sig att 'betta' bort en av de. Så det kanske hade varit bättre att bettat 4$ turn, 2$ river.

2005-11-08:

Tid spelat: ~3h, behöver handgrabber kod

Antal händer: behöver handgrabber kod

Resultat: +$ 22.77

Bankroll: $144.69

Kände mig nästan lite elak idag, bordet ligger QQxxT jag sitter på TT och den andra troligtvis med Q. Han bettar på rivern och jag reraisar och tar 70% av hans stack. Han titltar och går all-in nästa hand. Jag är klar för dagen och trycker frenetiskt på 'log out' tills jag upptäcker att jag sitter på AA, så jag callar och tar resterande av hans stack.

Postad

2005-11-09:

Tid spelat: ~1h

Resultat: +$25,34

Bankroll: $170,03

Dagen började bra med en riktig trevlig stege som drog in 7$, kort efter det var vi färre än 6 personer (10-bord) vid bordet, vilket händer allt för ofta på Pacific.

Jag bytte bord och första handen jag plockar upp är AA, jag raisar 5x blind, blir reraisad, och en till spelar callar, jag reraisar, spelare 2 reraisar, spelare 3 callar, jag reraisar, osv. Tillslut sitter båda mina motspelare all-in, jag har betta ca 80% av min stack. Jag vet att mina AA är betydligt svagare nu när det är 3 personer i potten. Floppen kommer: 75Q, aj nu slår någon mig med QQ tänker jag. Turn: J (aj, även JJ slår mig nu...Bara hoppas på att båda har KK), River: Q, aj! (nu räcker det att någon sitter på en ensam Q). Jag var övertygad om att jag var slagen, den ena muckar (3dje plats) och den andra slänger stolt upp 88. Jag blir en hel massa rikare. :twisted::twisted:

Postad

2005-11-10:

Tid spelat: ~4h

Resultat: +$29,51

Bankroll: $199,54

:spade::twisted::spade:

Nu börjar det kännas betydligt mer stabilt, jag kan förlora $5-$10 utan att jag tiltar loss och förlorar lika mycket till. Däremot så vin-tiltade jag lite, hade spelat ganska länge och pendlat +-$5 och så på några få händer så var jag uppe i +$20, jag är på väg ut och plockar upp KQs, jag kryssar i fold och gör mig redo att avsluta dagen. Då går 'MadMedic' all-in (full buy-in), vilket han gjort några gånger innan, blandat annat med JJ. Jag känner mig lite styv i korken och callar hans bett, korten kommer:

35A (aj, A nu är jag körd), J (nu är jag definitvt körd), K.

Tydligen så satt han varken på Ax, eller JJ eftersom jag plockar upp potten. Möjligt att han satt med QQ. Jag vann men KQs är definitvt ingen hand man callar en all-in med.

(Nej, Pacific Poker låter en inte se korten vid all-in)

Postad

2005-11-11:

Resultat: +$26,xx

Bankroll: $226

Är bortrest så jag kan inte föra in resultaten i min bokföringen exakt, gick bra igår (Fredag) efter mycket slit, idag har jag spela mycket men än så länge endast plus några få $. Uppdaterar senare i natt.

EDIT:

2005-11-12:

Resultat: +$14,xx

Bankroll: $240

Gick hyfsat, slutade innan mitt dagliga mål men det blev en fin avrundning av bankrollen.

Postad

2005-11-13:

Resultat: +$12,xx

Bankroll: $252

Var omöjligt att träffa färgen/stegen/triss idag, riktigt slitsamt, fram till sista handen då jag fick färgdrag och bottenpar på floppen, turnen ger två par och rivern färgen. Tänk om man kunde få bra bord varje gång.

Postad

2005-11-14:

Resultat: +$20,58

Bankroll: $272,12

Hemma igen, får väl ta och köpa Handgrabber nu då hur surt det än känns, så jag kan posta lite handhistory annars blir ju den här dagboken ganska meningslös. Efter lite stora svängningar så slutade dagen på + allafall.

Mitt stora problem nu är om jag ska byta upp mig till $0.12/$0.25-blinds, d.v.s $25-inköp, jag har ju trotts allt mer än 10xbb nu. Å andra sidan har det gått ganska stabilt uppåt på $0.1, kanske är det att ta vatten över huvudet att gå upp 'ett steg'. Jag ska sova på saken och se vad jag kommer fram till.

EDIT:

Signade upp ett konto på PartyPoker eftersom jag såg ett erbjudande om att man fick ett gratis pokerset om man rake:ade 200 händer. Jag satte in $50 och två timmar senare hade jag rake:at 200 händer och tredubblat mina $50....

+$100 och ett pokerset

Postad

EDIT:

MEGA-tilt

Spelade helt värdelöst idag, tänker radera statestiken i pokertracker :oops::oops:

2005-11-15:

Pacific Poker: +$3,95 ($276,07)

Party Poker: -$7,15 ($42,85)

Tror aldrig jag spelat så dålig poker förut...

:cry::cry::cry:

Postad

Höj mer pre-flop på dessa nivåer..

Kör t ex 4xbb + 1bb per limper etc, och re-raisa med iaf AA/KK/QQ/AK - dessutom bör du se till att göra rejäla re-raises t ex upp till 15bb om nån innan dig höjt till 4bb...

På dessa nivåer gör du också antagligen rätt i att syna nåns all-in med AA/KK/QQ och om fi är shortstacked ofta fler händer.

Postad

2005-11-16:

Spelade lite $0.25, betydligt tightare spel där och jag gjorde några riktigt dåliga calls. Får se om det blir lite Party Poker senare.

EDIT:

Spelade lite mer pacific, callade två all-ins med KK (han hade AA) och QQ (han hade KK), sedan var det tilt för hela slanten.

Pacific Poker: -$3,21($272,86)

Postad

2005-11-17:

Pacific Poker: +$23,74 ($296,60)

Party Poker: +$4,22 ($48,49)

Fortsätter att spela dåligt, vet inte varför, den dära +$100 vinsten satte mig på perm-tilt. Förlorade $25 första handen, lägre kåk, på Party Poker. :cry:

• Skapa nytt...