Gå till innehåll

LordenDelly toktiltar alltid!


LordenDelly

Recommended Posts

Tja POKERFORUM.NU!

Har läst det här forumet ett ganska bra tag nu och tycker verkligen att det är bra.

Ska berätta lite om mig själv först, 20 år och bor i norrland.

Har spelat online poker sen i Januari i år med blandade resultat.

Började spela på multipoker och det gick vell inte riktigt som jag hade tänkt mig=minus några hundra dolla.Tänkte då att det kanske inte var min grej, men kunde inte lita mig så jag bestämde mig för att prova nån annanstans och det blev då på expekt.

satte in 100 dollar om snart var 1000 dollar och där har det legat i några månader och jag har tagit ut några tusen då och då så min BR alltid legat runt 1000. Men nu i veckan tänkte jag att jag skulle bygga upp min BR för jag behöver och inte ta ut pengar på ett tag, för jag behöver dom inte lika mycket nu när jag skaffat ett jobb.

Hoppade då över från 0.25/0.50 PL till 0.5/1 NL (för tidigt gissar jag, har hört man ska ha ca 30 inköp för det?). Första dagarna gick det om planerat och jag gick från 950 till 1650 på 3 dagar. Men i förrgår gick det sämre och jag gick ner till 1300 och allt slit kände förgäves. (vet ej varför hade ändå vunnit 350 på 3 dagar, men kändes så allafall).

Så tänkte då va fan ka ja göra nu då.

Då gjorde jag det ABOLUT dummaste jag gjort i min korta pokerkarriär.

Gick in och satte mig på ett 20/40 FL bord för att försöka vinna tillbaka pengarna snabbt.

Ja alla kan vell lista ut hur det gick, efter några timmars spel så var jag nere i 650.

Då slutade jag och tog ut 450.

 

Har allstå 200 kvar i min BR nu. Hade tänkt få det till 1200 på 1 månad, det blir ca 33 om dagen.

Det kan bli tufft eftersom jag inte har så mycket tid att spela på veckorna + att risken finns att jag går gul ( då sätter jag in mera pengar och fortsätter ). Kommer köra på 0.25/0.50 PL. Vet att min BR är alldeles för liten för den nivån men klarar inte av att spela på dom absolut lägsta , det handlar om för lite pengar. För summan av kardemumman är ju den att jag spelar poker för att tjäna pengar.( har självklart ett brinnande intresse också)

 

Sånna här projekt kanske är uttjatade men jag visste inte vad jag kulle göra för att poker skulle kännas roligt igen så jag tänkte att en utmaning kanske skulle göra susen.

Kommer att posta resultat och kanske några roliga händer här då och då.

Jag börjar idag 21/9 så förta posten kommer nog ikväll

 

Ha en bra dag

 

* Ny trådkategori - DAGBOK: Grattis! :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

Ska verkligen bli kul och se hur det artar sig för dig.

 

Själv har jag lirat två veckor och då bara nån timme per kväll, fast det har gått bra och jag ligger iaf +70-80€ än så länge...

 

Jag har sett att det finna sajter där man kan föra statistik över sitt spelande, jag reggade mig på pokercharts.com

Frågan är om det finns andra och bättre sajter än denna??

 

Har läst att det finns program man kan ladda ner som "trackar" spelet...Hur funkar dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns framförallt två "stora" program som kan användas för att analysera ditt spel (pokercharts är ju mer för att analysera ditt resultat rent pengamässigt/EV-mässigt/statistikmässigt).

 

Dessa är pokertracker och pokeroffice.

 

I pokertracker har man tradionellt (gäller fortfarande men sker hela tiden förändringar på olika sajter) fått laddat hem sina Handhistorys för att importera den till programmets databas medan pokeroffice ska ha möjligheten att grabba den informationen (på enbart vissa sajter) live medan du spelar.

 

Det finns mycket skrivet om dessa sajter:

 

här

 

Pokertracker

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=579

 

 

Pokeroffice

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=1214

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser också fram emot trådläsning, alltid lika att läsa hur det går för folk... jag har inte heller spelat så länge (sedan juni eller nåt)... förlorade hyfsat stora summor på multpoker första månaden online, som du... slängde satansmärkta marker på 5/10NL med bankrullar på 150$ o.s.v... sen vann jag en frirulle nån månad sedan och med de 30$ började jag spela lite mindre bord och byggde snabbt upp en BR som nollade mina gamla "pokerskulder"... nu ligger jag på ca 2000$... Har senaste veckan åkt på riktiga värstingar inom bad beats och var för några dagar sedan nere på 60% BR... jobbat mig upp mig till mina 100% igen sen dess... var inte meningen att skriva så mycke, det är ju trots allt DIN tråd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 2:

Var hos en polare hela kvällen och hann inte spela alls.

 

Dag 3:

Kommer hem från en tung/tråkig/lång dag på jobbet och inte blev det bättre när jag komme hem.

Började med att jag förlorar ett inköp på 50$ direkt.

Spelar från 17.00-21.00 och har idag upplevt två av dom tråkigaste sessionerna någonsin. Låg minus ganska mycket hela kvällen men med några storpotter i slutet lyckades jag jobba mig upp ganska bra.Annars var det så lite action på 4h som det bara kan bli. Fick få bra händer och när dom kom så var ingen sugen på att ge bort pengar.

 

Dagen: -27.80$

BR: 261$

Totalt: 61/1000

Kvar till mål:939$

Dag:3/31

+/- 32.5$ per dag: -36.5$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 4:

Ja inte så mycket att säga...har gått upp och ner hela dagen.

Men det som avslutade dagen var ett hårt slag i magen.Bordet är loose och alltid 6-7 callers före flop. Jag limpar in med A8s i midpos och killen på button raisar, hela bordet fram till mig går med. Tillslut är vi 6st som ser flopen. Bordet kommer 4c 10c 3c och jag floppar nötfärgen.

En kille med liten stack går allin och jag callar honom bara och vi blir 4 st till turn då en 10a till kommer. Känner att jag har allt under kontroll och det checkas fram till mig som höjer pott ca 25tror jag. Till min förvåning får jag syn av båda killarna och river kommer en 3a till. Det checkas till mig och jag checkar för jag förstår att jag är slagen. Jo visst en kille synade mitt potbet A3o och kammar hem hela skiten. Lite surt men men.

 

Dagen: -48.2$

Br: 212.84$

Totalt:12.8/1000

Kvar till mål:987.2$

Dag: 4/31

+/- 32.5 per dag: -117.2$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 5:

Ja vad ska man säga...

Gick inge vidare allafall.

 

Dagen: -35.37$

BR: 177.47$

Totalt: -22.53/1000

Kvar till mål: 1022.53$

Dag: 5/31

+/- 32.5 per dag: -185.03$

 

Dag 6:

Satte mig ner bakis som fan imorse och körde lite 1on1 0.25/0.50 PL Texas.

Gick ca 50$ plus där.

Komme hem vid 15.00 och har spelat ca 4h fram till nu.

Nu ska jag ta och se en film är lite för trött för att fortsätta spela.

 

Dagen: +159.17

BR: 336.64$

Totalt: 136.64/1000

Kvar till mål: 863.36$

Dag: 6/31

+/- 32.5 per dag: -58.36$

 

Lycka till alla som kör turneringen på stars! Hade tänkt köra den men hade visst inte några pengar kvar där...=(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 7:

Körde 2 bord samtidigt (brukar köra 2-3). Jag fick KK på ena bordet och AA på det andra samma hand. Förlorade hela inköpet + vinst ca 60$ på dom två händerna. Ena floppar jag KKK men blir utdragen av AA som får A på river.Samma sak händer på andra bordet förutom att jag inte drog ut med mina AA mot hans KKK(inte samma person). Faktiskt lite roligt kan inte annat än att skratta...

 

Dagen: -44.16$

BR:292.48$

Totalt:92.48/1000

Kvar till mål:907.52$

Dag:7/31

+/- 32.5 per dag: -135.02$

 

Dag 8:

Spelade i ca 3timmar, körde 3 bord och gick plus på alla och vann några 1on1 sng:s.

 

Dagen: +81.09$

BR:373.57$

Totalt:173.57/1000

Kvar till mål:826.43$

Dag:8/31

+/- 32.5 per dag: -86.43$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 9-12:

Nu hoppas jag minustränden har vänt litegrann..

Inte mycket spel i veckan var på hockey mm, men fredag och i morse spelade jag några korta sessioner och det gick otroligt bra. Alla vet vell hur skönt det är när allt stämmer, man floppar nötstegar mm.

Inte sämre var att vid 2 av mina bord satt en RIKTIG tomte. Vann säkert 150$ av honom ,han måste ha varit påtänd eller helt enkelt inte brytt sig alls om pengar. En hand: jag får 99 på hand och höjjer i midpos får två syn. Flop 92J, jag bettar ut hårt och får syn av båda, ena killen blev allin andra killen har vell runt 70$ kvar i högen. turn kommer en blank och jag bettar pot ca 40$ och får syn. Börjar fundera va fan killen kan ha men är inte orolig för JJ för då skulle han höjt på flopen om han inte slowplayar vilket jag inte tror. River kommer en 7a ,killen kör en minibet och jag tänker kan han suttit på T8 och synat hela vägen? Överväger men går allin killen synar. Han som var allin direkt visar typ highcard Q. Och den andra killen..gissa? Dumfan har synat hela vägen med A4o hur jävla pantad kan man bli? Jag ska inte klaga men seriöst!!!

 

Dagarna: +411.69$

BR:785.26$

Totalt:585.26/1000

Kvar till mål:414.74$

Dag: 9-12

+/- 32.5 per dag: +195.26$

 

Blir dricka lite bärs och spela lite poker med polarna ikväll, så mest troligt inget mer spel idag.

Ha en trevlig poker helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 13-14:

Inte nåt speciellt som hänt, bara spelat 0.25/0.50 PL som vanligt.

Just nu ser det ut som att jag kommer klara målet med god marginal.

Men man vet aldrig vad som händer imorgon....

 

Dagarna: +246.71$

BR:1031.97$

Totalt:831.97/1000

Kvar till mål: 168.03$

Dag:13-14

+/- 32.5 per dag: +376.97$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 4 months later...

Hallå gott folk!

Hade tänkt starta upp den här lite smått igen enbart på grund av att jag spelar som en riktig kossa för tillfället och hoppas jag ska skärpa mitt spel och kunna få lite hjälp.

 

Spelar nu på 1/2, 2/4 NL på eurobet, staffpoker och UKbetting!!

Mitt problem är att jag alltid TILTAR!!

Det går inte en dag utan att jag tiltar känns det som och det är så frustrerande så att efter den här ruskigt dåliga dagen ( minus 2-3k$) insåg jag att jag måste få bukt på skiten.

 

Snälla forumfolk ge mig tips på vad man kan göra för att få det här att sluta. Om nån har varit med om detta kan ni gärna skriva vad ni gjorde.

 

Kommer att skriva resultat och posta lite hhs här tills jag har slutat tilta konstant allafall!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitivt något att tänka på men tyvärr tror jag inte det är möjligt för tillfället. Jobbar 7-4 och har ett ganska fysiskt tungt arbete så när jag kommer hem vilar jag alltid typ en timme eller så och sen är det inte så mycket tid över så det blir svårt att hinna med tyvärr.

Måste försöka med något annat istället.

 

Ska käka nu sen köra igång några bord och försöka spela bra poker.

Resultat och hhs typ ikväll eller imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det blir nåt mer spel idag har blivit utdragen i feta potter och gjort några tveksamma syner och jag ligger vell en 2k$ minus nu känns tungt just nu fyfan alltså 20% av rullen är veck på typ 2 dagar och sammanlagt 4 timmars spel. Först är man fettiltad sen har man lugnat ner sig sen kommer nästa jävel och synar allins med färgdrag och allt annat helvete. Tror ingen har missat ett drag mot mig dessa 2 dagar. Jaja ska vila ett tag och kanske spela lite mer ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok färdigspelat för idag!!!

 

Lyckades vinna 1k$ nu på kvällen så dagen slutade på just över 1k$ back.

Bara konstatera att augusti är min sämsta månad sedan jag började föra statistik i typ februari. Ligger minus lite grann på spelet men hoppas få in minst 1K$ på rakeback allafall.

 

Gonatt imorrn kommer det upp nå hhs på nåra fina händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet precis hure känns, och tilten kommer rätt snabbt som du säger.

 

Kanske har losat iaf 1k senaste dagarna mot folk som synat hur mkt som helst med bara drag. Samt slängt in kanske 700 på drag, alla missat.

 

Svängningarna är sjuka, men gör som jag...

ge dig ut o spring alternativt träna lr nåt, STÄNG NER SKITEN DIREKT bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte hur $1k förlust kan motsvara 20% när du nyss skrev att din BR var ca 1100 eller har det gått kanonbra?

 

Är lika nyfiken på detta :) För 1k -> 5k (vilket han borde haft om 20% är 1k av hans BR) så snabbt utan att skriva någe i dagboken?

 

Så LordenDelly fram med sanningen nu ;) hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...