rob72 Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Hej, För ca 10 månader sedan råkade jag ut för en trafikolycka som gav mig lite skär- och krossår i pannan (~30 stygn i pannan blev det). Efter ett år kommer mitt försäkringsbolag att göra en bedömning av hur mycket skadan syns och eventuellt ge mig ersättning för detta. Nu undrar jag om någon har någon erfarenhet av detta. Hur mycket kan man förvänta sig att få ut av en dylik skada där ärren har bleknat hyfsat men ändå syns ganska tydligt. Citera
adde_snoppskalle Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 en kompis till mig råkade bli skuren med kniv under en älgjakt, och han fick nyss ut 90 000...Så nånting ditåt kanske. Har egentligen ingen aning Citera
rob72 Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Postad 1 November , 2005 en kompis till mig råkade bli skuren med kniv under en älgjakt, och han fick nyss ut 90 000...Så nånting ditåt kanske. Har egentligen ingen aningVar detta för själva händelsen eller för ärren detta gav? Citera
Micke_E Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Det beror ju på massor med saker förstås. En väldigt stor faktor är vad du har för försäkring. Jag fick just ut pengar för invaliditetsersättning från ett av mina försäkringsbolag (liten skada i handen, inget jätteallvarligt) och när jag kollar upp vad det andra betalar ut för samma sak så är det en trettiondel av summan som jag just fick ut! (Snikförsäkring som skolan stod för). Sen spelar det ju jättestor roll hur mycket det syns. Enklast är nog att ringa försäkringsbolaget och fråga ungefär vart dom tror att det kan hamna. Citera
adde_snoppskalle Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Var detta för själva händelsen eller för ärren detta gav? Vet inte riktigt. Han har då inte kunnat använda handen på några veckor, och därmed inte kunnat göra det han ska. Har inte sett ärret då han fortfarande hade bandage på senaste gången jag träffade honom. Citera
kydyl Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Var detta för själva händelsen eller för ärren detta gav? Vet inte riktigt. Han har då inte kunnat använda handen på några veckor, och därmed inte kunnat göra det han ska. Har inte sett ärret då han fortfarande hade bandage på senaste gången jag träffade honom. Då är det för invaliditet han har fått pengar. Ärr brukar man inte få betalt för förrens skadan har varit läkt i åtminstonde ett år. Detta för att de ska kunna bedömma hur bestående ärret är. Citera
rob72 Postad 2 November , 2005 Författare Rapport Postad 2 November , 2005 Tack för svaren Micke_E: Försäkringen är via jobbet och har visat sig vara hyfsat generös hittills. Visst är det enklaste att ringa försäkringsbolaget men det känns så sniket adde: Då lär det vara för invaliditet, precis som kyldyl skriver. kyldyl: Efter ett år kommer mitt försäkringsbolag att göra en bedömning av hur mycket skadan syns och eventuellt ge mig ersättning för detta. Citera
heltok Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 jag har ett ärr kanske 3cm på kinden jag fick i en olycka. fått ca 20kkr för det vill jag minnas. Citera
BigKahuna Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 jag har ett ärr kanske 3cm på kinden jag fick i en olycka. fått ca 20kkr för det vill jag minnas. fick du kinden i olyckan? Citera
rob72 Postad 2 November , 2005 Författare Rapport Postad 2 November , 2005 jag har ett ärr kanske 3cm på kinden jag fick i en olycka. fått ca 20kkr för det vill jag minnas.Ok, jag har väl totalt runt 15 cm i pannan. Vet inte hur de bedömer hur mycket det syns bara. fick du kinden i olyckan? Citera
MJ Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Jag fick en champagneflaska slagen i pannan och ett ärr, men inga pengar. Har man sett "Fight Club" vet man att ärret är värt mer än pengar. Citera
heltok Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 jag har ett ärr kanske 3cm på kinden jag fick i en olycka. fått ca 20kkr för det vill jag minnas. fick du kinden i olyckan? Citera
Bein Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Jag fick 115k för att jag blev 15 procent "invalid" när jag fick diabetse Citera
Jennez Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Min syrra fick ett brännsår på vaden efter en olycka med ett stormkök. 13 lock fick hon.... Citera
Nidot Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 VARFÖR kan inte jag få bli skadad! Citera
rob72 Postad 2 November , 2005 Författare Rapport Postad 2 November , 2005 VARFÖR kan inte jag få bli skadad! Äähhh, du skulle bara kasta bort pengarna på att bevisa att Ken L är en tomte Ganska enkelt annars, sätt dig i en bil med kort hjulbas och kör genom drivsnö en tidig morgon innan några plogbilar hunnit ut. Frikoppla och styr emot men styr mer än nödvändigt, du kommer då inte att kunna parera nästa sladd och rullar lungt och fint ett antal varv ut på en åker. OBS!! Det är viktigt att det är en åker och inte en skog eftersom du förmodligen inte har någon nytta av de pengar som tillfaller ditt dödsbo om du träffar ett träd. Har du dessutom en två-månaders son hemma så hinner du fundera en hel del över vad som hänt om det slutat värre än det de facto gjorde. Citera
stitchio Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Jag skar upp ett ganska fint sår när jag var och dök i turkiet. Det var inte djupt nog att behöva sy, men kanske 3 mm brett, så det är fortfarande ett ganska hemsk ärr. Sökte ingen medicinsk hjälp när jag kom hem, är jag fortfarnade berättigad pengar då? (om jag är det överhuvudtaget). Citera
freeman Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 2 fingar i vedkap. kan inte böja på toppen på ringfinger = 53K ramlade ner i en glasbehållare pukterad lunga m.m ( snyggt ärr på höger lill finger ) = 22K Citera
Staahla Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Jag låg och gottade mig mellan ett cementgolv och de helgjutna bakhjulen på en motviktstruck med min vad i ett par sekunder. Det resulterade i ett smarrigt ärr och 8K + en diger slant för sveda och verk samt betald semester under 3 månader. Citera
Daxxar Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Jag låg och gottade mig mellan ett cementgolv och de helgjutna bakhjulen på en motviktstruck med min vad i ett par sekunder. Det resulterade i ett smarrigt ärr och 8K + en diger slant för sveda och verk samt betald semester under 3 månader. Hahahaha.. Blev väl extra kul att läsa detta då man själv kör en truck på jobbet Citera
Nidot Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Vi hade en fin liten lek i skolan där alla skulle slå sin närmaste kompis runt ett bord, och vi höll på cirkus 1 timma med det så mina armar var ju inte de finaste efter. Och efter det så har jag haft flera tillfällen då revbenen smärtar till som om en kniv vore i magen. Kan man få pengar för det då? Citera
NeoSlayer Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Jag ska faan stämma mina föräldrar!!! jag har ett stort ärr mitt i pannan, ett ovanför XXXX (fråga inte) och jag bröt armen tre ggr på tre år som liten så att min arm blev sned.. inte en dj-vla cent har jag sett iaf.. hmmm... frågan är varför de var på utlandssemester så ofta när jag var yngre??? Citera
babyface10 Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 tja jag fick en 5000 kronors champagne flaska i pannan for nagra ar sedan Fick sy 42 stygn och nu pa flacken kommer jag inte ihag riktigt hur mycket men det var nog runt 25 kakor jag fick, men som sagt det beror mycket pa vilken forsakring och vilket bolag och vad du heter typ om du heter Christer johansson eller Paris hilton. Citera
Björnerik Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Ärr vid ögat efter cykelolycka (3 cm långt ärr) => 12k för ärret Min sambo har ett lika stort ärr på knät efter korsbandsskada =>12k för ärret. Kvinnoben och mans-ansikten bedöms lika. Rättvist? Citera
Skadast Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Jag körde taxi och blev överfallen av en utvecklingsstörd (2 fula ärr) = -1200:- Citera
Recommended Posts