Gå till innehåll

Angående utmaningen Sverige vs Ken


Matteprof

Recommended Posts

Angående utmaningen Sverige vs Ken

 

Idag gick Jack ut med information angående utmaningen "Sverige vs Ken".

 

POKERFORUM.nu tycker utmaningen är ett mycket trevligt initiativ men då utformningen i grunden bryter mot forumets regler för egen reklam för sign-up kod kan vi tyvärr inte tillåta att ha information angående utmaningen här.

 

För att få delta i utmaningen och möta Ken KRÄVS att spelarna ska registrera sig via en extern sign up kod som arrangören länkar till i turneringsinformationen, detta trots att vi fått garantier om att så inte skulle ske. Spelare som varit registrerade på sajten sedan innan är alltså inte välkomna att delta i utmaningen.

 

Vi ser detta upplägg samt turneringsinformationen som ett solklart fall av egenreklam för extern affekod, något som inte tolereras på POKERFORUM.nu enligt våra uppsatta forumregler.

 

Hade huvudsyftet med utmaningen verkligen varit att få till stånd en match på snabbast och enklaste sätt hade man, då kvaltävlingen sker på ett B2B-skin, kunnat använda sig av alternativet att köra en lösenordsskyddad turnering UTAN krav på sign up via en speciell kod på det aktuella skinnet. Då hade turneringen kunnat vara öppen för alla i B2B-nätverket.

 

Ni som vill veta mer får helt enkelt söka runt bland andra forum som tillåter att skribenterna spammar med affelänkar.

 

Vänligen

 

//Matteprof - moderator POKERFORUM.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om det stämmer. Dom från våran klubb som ska spela har redan konto där och det mailade jag till dom som arrangerar tävlingen och det verkar inte vara några problem = inget i deras svarsmail sade det i alla fall.

Har jag fel?

Kan inte någon av arrangörerna klargöra vad som gäller?

 

:?:?:?:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att moderatorerna reagerar, ingen vill väl ha ett nedspammat forum. Förstår också att man inte vill släppa in gratis konkurrens på affeområdet.

 

Men upplägget i sig kan man väl knappast attackera alltför hårt och anklaga för att vara girigt? Jämför med Plantskolan. Där var man också tvungen att nyregistrera ett konto för att vara med. Där fick också deltagarna (forummedlemmarna) mervärde tack vare upplägget. Detta gäller i och för sig alla loggorna längst däruppe. Tack för det pf :) !

 

Jag uppskattar i alla fall när det ordnas evenemang med mervärde. Om det sedan finns någon tredje person som tjänar pengar på det struntar jag faktiskt i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang plantskolan så var det i första hand för att ha så bra kontroll över pengarna som möjligt. Nu blev vi ju blåsta i alla fall (även om det ser ut att lösa sig) men vi försökte iaf skydda oss så gott det gick.

 

I det här fallet är det mest att vi fått ett skriftligt löfte att det inte skulle knytas till en specifik affekod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang plantskolan så var det i första hand för att ha så bra kontroll över pengarna som möjligt. Nu blev vi ju blåsta i alla fall (även om det ser ut att lösa sig) men vi försökte iaf skydda oss så gott det gick.

 

I det här fallet är det mest att vi fått ett skriftligt löfte att det inte skulle knytas till en specifik affekod.

 

Ok. Som sagt, jag förstår att ni inte vill att andra lägger upp affekoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar: Det är frivilligt att skriva in sign up-koden som vi angav i mejlet i dag. Koden är nu endast avsedd för dom som vill ha 30 % i deposit bonus. Alltså fritt fram att rega sig och delta i turneringen bara genom att ladda hem klienten för U2Poker. Lösenordet för turneringen är:¨

 

u2pokerken

 

 

/ Jack

 

 

 

Nu vet jag inte om det stämmer. Dom från våran klubb som ska spela har redan konto där och det mailade jag till dom som arrangerar tävlingen och det verkar inte vara några problem = inget i deras svarsmail sade det i alla fall.

Har jag fel?

Kan inte någon av arrangörerna klargöra vad som gäller?

 

:?:?:?:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej QoS. Man behöver inte ange sign up-koden, det är bara att logga in på u2poker.com och rega sig. Men det behövs ett lösenord eftersom turneringen är "privat" och det lösenordet är:

 

u2pokerken

 

Nu kör vi, det här blir ett så j-a häftigt event!

 

 

/ Jack

 

 

satan68, om det stämmer så är det lysande, enligt den knapphändig informationen vi fått är att man måste (med stora bokstäver) använda en speciell sign-up kod.

 

Jack, PMa mig med detaljerna så får vi se hur vi kan gå vidare i detta ärende.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen är girig. Vi kör utan sign up-kod. Bara att gå in och anmäla sig med lösenordet som är:

 

u2pokerken

 

/ Jack

 

 

 

Sjukt dåligt sätt att få in pengar till sig själv som affe, om det ovanstående nu stämmer, är min spontana reaktion. Trist när girighet tar över ett till synes bra initiativ.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jna!

 

Vi har inte spammat forumet. Efter att inbjudan lades in för ett par veckor sedan har inga postningar gjorts förutom kompletterande info och svar på frågor som uppkommit. Vi skickade ut ett infomejl till alla som anmält sig, och att jag nu kommenterar allt här handlar inte om gratisreklam utan om att jag är tvungen att förklara missförståndet som startade i och med moderatorns inlägg.

 

/ Jack

 

Förstår att moderatorerna reagerar, ingen vill väl ha ett nedspammat forum. Förstår också att man inte vill släppa in gratis konkurrens på affeområdet.

 

Men upplägget i sig kan man väl knappast attackera alltför hårt och anklaga för att vara girigt? Jämför med Plantskolan. Där var man också tvungen att nyregistrera ett konto för att vara med. Där fick också deltagarna (forummedlemmarna) mervärde tack vare upplägget. Detta gäller i och för sig alla loggorna längst däruppe. Tack för det pf :) !

 

Jag uppskattar i alla fall när det ordnas evenemang med mervärde. Om det sedan finns någon tredje person som tjänar pengar på det struntar jag faktiskt i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plantskolan krävde inte att man registrerade nytt konto förräns man väl fått "erbjudandet" och pengarna. Dessutom existerar gratispengarna pga affe-erbjudandena, ingen har påstått att pf.nu är en ideell sajt...

 

edit: nu visade det sig tydligen vara ett missförstånd och ni är tydligen inga affes... hursomhelst kan ni ta mitt inlägg som försvar för ditt anfall mot pf.nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Matteprof. Tråkigt att du gör en sådan jättegrej av det här med sign up-koden som fanns med i mejlet jag i dag skickade till de 250 anmälda. Nu tror massor med folk att jag spammat forumet med en affiliatekod, och så är det ju absolut inte. Jag skickade bara ut ett mejl med info till alla anmälda om hur de ska rega sig för att kunna spela den 27 november. Jag skrev ingenting här inne eftersom jag vet att ni är stenhårda på det här med affiliatekoder.

 

Du kunde väl ha kollat med mig innan du bombade på med värsta inlägget? Nåja, struntsamma. Här är läget:

 

Det är fritt fram att rega sig till turneringen bara genom att logga in hos http://www.u2poker.com , ange turneringens lösenord och betala anmälningsavgiften. Ingen sign up-kod behövs. Det hela var ett missförstånd mellan mig och U2Poker. Jag ville vara säker på att alla deltagare ska få sina utlovade 30 % i deposit bonus när de betalar sina 42 Euro.

 

Här är lösenordet som behövs för att hamna i listan över deltagare:

 

u2pokerken

 

Nu kör vi vidare och glömmer det här. "Sweden Vs Ken" blir av och det kommer att bli kanonspännande att se vem som kammar hem 220 000 kronor och nicknamet "The KenKiller"! :)

 

/ Jack

 

 

 

Angående utmaningen Sverige vs Ken

 

Idag gick Jack ut med information angående utmaningen "Sverige vs Ken".

 

POKERFORUM.nu tycker utmaningen är ett mycket trevligt initiativ men då utformningen i grunden bryter mot forumets regler för egen reklam för sign-up kod kan vi tyvärr inte tillåta att ha information angående utmaningen här.

 

För att få delta i utmaningen och möta Ken KRÄVS att spelarna ska registrera sig via en extern sign up kod som arrangören länkar till i turneringsinformationen, detta trots att vi fått garantier om att så inte skulle ske. Spelare som varit registrerade på sajten sedan innan är alltså inte välkomna att delta i utmaningen.

 

Vi ser detta upplägg samt turneringsinformationen som ett solklart fall av egenreklam för extern affekod, något som inte tolereras på POKERFORUM.nu enligt våra uppsatta forumregler.

 

Hade huvudsyftet med utmaningen verkligen varit att få till stånd en match på snabbast och enklaste sätt hade man, då kvaltävlingen sker på ett B2B-skin, kunnat använda sig av alternativet att köra en lösenordsskyddad turnering UTAN krav på sign up via en speciell kod på det aktuella skinnet. Då hade turneringen kunnat vara öppen för alla i B2B-nätverket.

 

Ni som vill veta mer får helt enkelt söka runt bland andra forum som tillåter att skribenterna spammar med affelänkar.

 

Vänligen

 

//Matteprof - moderator POKERFORUM.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordkorea:

 

Eftersom första inlägget är editerat kanske du kan upprepa datum och tid för denna turnering? Vill kunna planera in turneringen i god tid! :)

 

Hej Ving!

Söndag 27 november kl 19:05 inne hos U2Poker. 250 personer slåss om möjligheten att få vara den som sätter sig mittemot Ken Lennaárd och spelar Heads Up mot honom om 220 000:-.

 

Om du PM:ar mig kan du få mer info. Jag är osäker på hur mycket info jag får lägga in här utan att det klassas som reklam.

 

/ Jack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kunde väl ha kollat med mig innan du bombade på med värsta inlägget?

 

Du kunde ha kollat med oss innan du bröt mot forumreglerna (Spam via PM är som bekant inte heller tillåtet). Dessutom är det inte Matteprof personligen, utan ledningsgruppen i samråd med moderatorerna som står bakom uttalandet. Det råkade vara så att Matteprof var den av oss som hade mest tid att skriva inlägget.

 

Nu kör vi vidare och glömmer det här. "Sweden Vs Ken" blir av och det kommer att bli kanonspännande att se vem som kammar hem 220 000 kronor och nicknamet "The KenKiller"! :)

 

/ Jack

 

Ja, det gör vi. Det ska bli skitkul att följa fortsättningen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, bra, nu kör vi vidare! :)

 

Du kunde väl ha kollat med mig innan du bombade på med värsta inlägget?

 

Du kunde ha kollat med oss innan du bröt mot forumreglerna (Spam via PM är som bekant inte heller tillåtet). Dessutom är det inte Matteprof personligen, utan ledningsgruppen i samråd med moderatorerna som står bakom uttalandet. Det råkade vara så att Matteprof var den av oss som hade mest tid att skriva inlägget.

 

Nu kör vi vidare och glömmer det här. "Sweden Vs Ken" blir av och det kommer att bli kanonspännande att se vem som kammar hem 220 000 kronor och nicknamet "The KenKiller"! :)

 

/ Jack

 

Ja, det gör vi. Det ska bli skitkul att följa fortsättningen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...