Gå till innehåll

BOK: "Internet Texas Hold'em" av Hilger

Jensa

Recommended Posts

Fick hem den från Amazon i måndags, men Ector snodde den framför näsan på mig :) När han läst klart ska jag ta itu med den men av det lilla jag hann se verkar den mycket bra.

Ector kanske kan ge dig sina två cent, eftersom han borde ha hunnit igenom större delen av boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst den, bara en gång än så länge dock. Men det är en mkt bra bok.

Kanske inte en första bok, då den förutsätter att du har lite grundläggande förkunskaper.

Den täcker det mesta du behöver veta för att spela HE limit.

Har även en massa handexempel där du får råd hur du bör agera.

Också lite kul att den är inriktad på onlinespelande.

Men personligen fann jag den lite tungläst, kan inte säga varför. Men det är anledningen till att jag endast läst den en gång.

Sen är den väl inte direkt inriktad på någon direkt limit, men med mina ringa erfarenheter så är det ju ingen direkt low-limit bok, även om man har nytta av massor ändå.

Slutligen, kan du boken utantill kan du komma en bra bit på vägen till dom stora "pojkarna" :D

Länk till kommentar

Eftersom den enbart vänder sig till fixed limit tycker jag inte den var så mycket att ha.

Men en annan bok som oxå vänder sig till spel på internet är "Killer poker online" av John Vorhaus. Klart mycket intressantare. Och han har dessutom skön humor vilket gör boken lättläst.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
  • 9 months later...

Jag håller på att läsa boken nu och tycker att den känns väldigt vettig, men jag skulle vilja ha lite synpunkter på hans starthandstabell. Det känns som om den är lite passiv och rekommenderar för ofta att limpa in när det kanske hade varit bättre att höja. Stämmer mitt antagande?

T.ex. rekommenderas att limpa in med AJo i tidig position. Bättre är väl att höja för att försöka driva ut folk? Eller är det jag som är ute och cyklar?

En närbesläktad diskussion är om man överhuvudtaget ska spela handen i tidig position, men nu utgår vi från att den ska spelas. Möjligen är starthandstabellen i ITH även något lös. Synpunkter?

Annars gillar jag att han tar hänsyn till antalet spelare som har gått med tidigare i potten för att spela draghänder, det har jag inte sett så tydligt i någon tabell innan.

Länk till kommentar

Jag håller på att läsa boken nu och tycker att den känns väldigt vettig, men jag skulle vilja ha lite synpunkter på hans starthandstabell. Det känns som om den är lite passiv och rekommenderar för ofta att limpa in när det kanske hade varit bättre att höja. Stämmer mitt antagande?

T.ex. rekommenderas att limpa in med AJo i tidig position. Bättre är väl att höja för att försöka driva ut folk? Eller är det jag som är ute och cyklar?

En närbesläktad diskussion är om man överhuvudtaget ska spela handen i tidig position, men nu utgår vi från att den ska spelas. Möjligen är starthandstabellen i ITH även något lös. Synpunkter?

Annars gillar jag att han tar hänsyn till antalet spelare som har gått med tidigare i potten för att spela draghänder, det har jag inte sett så tydligt i någon tabell innan.

Håller med helt och fullt att den är lite passiv.

Länk till kommentar

• 4 months later...