Jensa Postad 19 Mars , 2004 Rapport Share Postad 19 Mars , 2004 Nån som läst Internet Texas Hold'em: Winning Strategies from an Internet Pro" av Matthew Hilger? Är den bra? * Pillar lite i rubriken - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 19 Mars , 2004 Rapport Share Postad 19 Mars , 2004 Fick hem den från Amazon i måndags, men Ector snodde den framför näsan på mig När han läst klart ska jag ta itu med den men av det lilla jag hann se verkar den mycket bra. Ector kanske kan ge dig sina två cent, eftersom han borde ha hunnit igenom större delen av boken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 19 Mars , 2004 Rapport Share Postad 19 Mars , 2004 Jag startade en tråd om den i början av året... http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=5 Den är helt okej, däremot har jag läst på 2+2 att många är kritiska till att han lånar material utan att referera till källorna (från bl a HPFAP). - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 20 Mars , 2004 Rapport Share Postad 20 Mars , 2004 Har läst den, bara en gång än så länge dock. Men det är en mkt bra bok. Kanske inte en första bok, då den förutsätter att du har lite grundläggande förkunskaper. Den täcker det mesta du behöver veta för att spela HE limit. Har även en massa handexempel där du får råd hur du bör agera. Också lite kul att den är inriktad på onlinespelande. Men personligen fann jag den lite tungläst, kan inte säga varför. Men det är anledningen till att jag endast läst den en gång. Sen är den väl inte direkt inriktad på någon direkt limit, men med mina ringa erfarenheter så är det ju ingen direkt low-limit bok, även om man har nytta av massor ändå. Slutligen, kan du boken utantill kan du komma en bra bit på vägen till dom stora "pojkarna" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 20 Mars , 2004 Rapport Share Postad 20 Mars , 2004 ...kan du boken utantill... Eh, what? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoSense Postad 20 Mars , 2004 Rapport Share Postad 20 Mars , 2004 Eftersom den enbart vänder sig till fixed limit tycker jag inte den var så mycket att ha. Men en annan bok som oxå vänder sig till spel på internet är "Killer poker online" av John Vorhaus. Klart mycket intressantare. Och han har dessutom skön humor vilket gör boken lättläst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 20 Mars , 2004 Rapport Share Postad 20 Mars , 2004 ...kan du boken utantill... Eh, what? Hört talas om ironi?? Det jag försökte framföra vad det att om du läser boken ett flertal gånger och lär dig vad som står i den, och kan tillämpa det på ett korrekt sett, då kan du komma en bra bit i ditt spelande. Get it? 8) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hristo Postad 4 April , 2004 Rapport Share Postad 4 April , 2004 Köp Tilgers bok, så länge du inte spelar i samma hand som mig så :wink: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 11 Januari , 2005 Rapport Share Postad 11 Januari , 2005 Jag håller på att läsa boken nu och tycker att den känns väldigt vettig, men jag skulle vilja ha lite synpunkter på hans starthandstabell. Det känns som om den är lite passiv och rekommenderar för ofta att limpa in när det kanske hade varit bättre att höja. Stämmer mitt antagande? T.ex. rekommenderas att limpa in med AJo i tidig position. Bättre är väl att höja för att försöka driva ut folk? Eller är det jag som är ute och cyklar? En närbesläktad diskussion är om man överhuvudtaget ska spela handen i tidig position, men nu utgår vi från att den ska spelas. Möjligen är starthandstabellen i ITH även något lös. Synpunkter? Annars gillar jag att han tar hänsyn till antalet spelare som har gått med tidigare i potten för att spela draghänder, det har jag inte sett så tydligt i någon tabell innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eroz Postad 11 Januari , 2005 Rapport Share Postad 11 Januari , 2005 Jag håller på att läsa boken nu och tycker att den känns väldigt vettig, men jag skulle vilja ha lite synpunkter på hans starthandstabell. Det känns som om den är lite passiv och rekommenderar för ofta att limpa in när det kanske hade varit bättre att höja. Stämmer mitt antagande? T.ex. rekommenderas att limpa in med AJo i tidig position. Bättre är väl att höja för att försöka driva ut folk? Eller är det jag som är ute och cyklar? En närbesläktad diskussion är om man överhuvudtaget ska spela handen i tidig position, men nu utgår vi från att den ska spelas. Möjligen är starthandstabellen i ITH även något lös. Synpunkter? Annars gillar jag att han tar hänsyn till antalet spelare som har gått med tidigare i potten för att spela draghänder, det har jag inte sett så tydligt i någon tabell innan. Håller med helt och fullt att den är lite passiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tedilito Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 jag tror att han inte tycker den handen är värd att raisa med i early position, eftersom nån som synar oftast har en bättre hand. Eller en dominerande hand som AQ eller AK kanske till å me QQ KK AA. Men Jag brukar personligen raisa med den handen =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jompa1 Postad 27 Maj , 2005 Rapport Share Postad 27 Maj , 2005 För er som gillar Matthew Hilgers bok kan följande länk rekommenderas: http://www.pokerpages.com/articles/archives/index.htm#hilger Har inte läst boken själv ännu så jag vet inte om dessa tips redan står med i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts