Adapa Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 #Game No : 2963225797 ***** Hand History for Game 2963225797 ***** $25 NL Texas Hold'em - Tuesday, November 01, 04:23:52 EDT 2005 Table Table 64981 (6 max) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 2: orderinkaos ( $19.48 ) Seat 3: Ftwplayer ( $27.02 ) Seat 4: K00Kster ( $41.68 ) Seat 5: KKPNIKKA ( $49.67 ) Seat 6: SILENT744 ( $28.60 ) Seat 1: renegaderob1 ( $24.40 ) orderinkaos posts small blind [$0.10]. Ftwplayer posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to SILENT744 [ 9c 9s ] K00Kster folds. KKPNIKKA raises [$1.50]. SILENT744 calls [$1.50]. renegaderob1 folds. orderinkaos folds. Ftwplayer calls [$1.25]. ** Dealing Flop ** [ 2s, 4h, 6s ] Ftwplayer bets [$3]. KKPNIKKA calls [$3]. >You have options at Table 66304 (6 max) Table!. SILENT744 raises [$8]. Ftwplayer calls [$5]. KKPNIKKA folds. Callen från preflopraisarn tolkar jag som missad Ax som tomtar sig, får inte syn av honom heller. Frågan är ju vad fi betar ut med? Sätter mina gissningar på lågt PP eller A6 eller dylikt. ** Dealing Turn ** [ 5h ] Ftwplayer checks. SILENT744 checks. Med tanke på stackstorlekarna, är det riskabelt att dra ett till bet? ** Dealing River ** [ 5d ] Ftwplayer bets [$5]. SILENT744 calls [$5]. Rivern var bara jobbig att calla, men måste jag göra det när jag checkat efter på turn? Ingen direkt read, men jag bör ha honom slagen på floppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Jag tycker att det är en lätt syn. Om du skulle lägga dig var det efter hans raise på floppen. Han kan mycket väl betta så här på rivern om han missat färgdraget. Det finns självklart en risk att han har dig slagen men en 5$ bett i en 20$ pott känns som det är +EV att syna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
yberjonte Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Helt klart +EV på dom här nivåerna.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Jag tycker att det är en lätt syn. Om du skulle lägga dig var det efter hans raise på floppen. Han kan mycket väl betta så här på rivern om han missat färgdraget. Det finns självklart en risk att han har dig slagen men en 5$ bett i en 20$ pott känns som det är +EV att syna. Kan bli svårt att lägga sig mot raise på floppen då han inte raisade. Förövrigt tycker jag nog du ska betta turn då kan du fundera på fold vid omslag, annars får du nog se showdaown gratis om du checkar bakom på rivern..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Jag tycker att det är en lätt syn. Om du skulle lägga dig var det efter hans raise på floppen. Han kan mycket väl betta så här på rivern om han missat färgdraget. Det finns självklart en risk att han har dig slagen men en 5$ bett i en 20$ pott känns som det är +EV att syna. Kan bli svårt att lägga sig mot raise på floppen då han inte raisade. Förövrigt tycker jag nog du ska betta turn då kan du fundera på fold vid omslag, annars får du nog se showdaown gratis om du checkar bakom på rivern..... Så sant läste HH lite fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Adapa Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2005 Tack för den snabba responsen. Frågan är ju om stackarna inte är för grunda för att jag ska göra ett effektivt bet på turn? Det ligger ju drygt 18-20$ i potten på turn, och jag har runt 15 kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loka2 Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Jag tycker att det var en helt ok syn men vad visade Fi upp nu?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokertomte Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Det var ju en ganska stor raise pre. Fi har möjligtvis 1010-QQ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Adapa Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2005 Det var ju en ganska stor raise pre. Fi har möjligtvis 1010-QQ? Man tycker ju då att fi själv borde slå om, när han bara synar misstänker man ju AJ och uppåt hos honom. Andra killen kan väl ha lite vad som helst, TT, kanske JJ, och set är det enda jag ska vara rädd för på floppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 A3s? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokertomte Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Det var ju en ganska stor raise pre. Fi har möjligtvis 1010-QQ? Man tycker ju då att fi själv borde slå om, när han bara synar misstänker man ju AJ och uppåt hos honom. Andra killen kan väl ha lite vad som helst, TT, kanske JJ, och set är det enda jag ska vara rädd för på floppen? Då jag säger "Fi" så menade jag båda alltså. Man saktar ju givetvis ner på den där brädan med TT-JJ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Grejen är nog att du får bestämma dig på turn, tror du att du leder in med stålar, om du tror att du ligger under måste du ju folda rivern. Här blev det något mellanting...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Jag tycker du spelar den bra. På floppen gör du det du ska, på turn vill du hålla nere potten och ge honom chans att bluffa rivern. WP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Jag tycker du spelar den bra. På floppen gör du det du ska, på turn vill du hålla nere potten och ge honom chans att bluffa rivern. WP Indeed. Inte en chans att man foldar rivern när man får typ 5:1 på sina pengar (om jag räknat rätt). Jag skulle nog tro att du ligger före mer än 20% av gångerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts