Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När det går minus ett tag börjar man ibland tänka "jag är i en svacka". Men det är precis när den tanken infinner sig som din svacka blir en downperiod, det blir en självuppfyllande profetia. Du kommer att spela sämre på grund av just tanken att du befinner dig i en svacka.

Men sanningen är att alla händer du spelar är helt slumpmässiga, dom är inte kopplade till varandra på något sätt. Kort och gott, man spelar hand för hand. Det som hände i förra handen påverkar endast dig genom psyket.

Så varenda gång du tror att du befinner dig i en svacka - Kom ihåg att spela HAND FÖR HAND. Bad-beats är ofrånkomliga, däremot så kan du komma ifrån det försämrade psyket efter genom att bara strunta i allt vad utdragningar heter och koncentrera dig på hur du ska spela för att vinna.

Lär dig att bli glad för att du fick in pengarna som favorit, strunt i resultatet för dagen.

Spela bra!!

Postad
När det går minus ett tag börjar man ibland tänka "jag är i en svacka". Men det är precis när den tanken infinner sig som din svacka blir en downperiod, det blir en självuppfyllande profetia. Du kommer att spela sämre på grund av just tanken att du befinner dig i en svacka.

Men sanningen är att alla händer du spelar är helt slumpmässiga, dom är inte kopplade till varandra på något sätt. Kort och gott, man spelar hand för hand. Det som hände i förra handen påverkar endast dig genom psyket.

Så varenda gång du tror att du befinner dig i en svacka - Kom ihåg att spela HAND FÖR HAND. Bad-beats är ofrånkomliga, däremot så kan du komma ifrån det försämrade psyket efter genom att bara strunta i allt vad utdragningar heter och koncentrera dig på hur du ska spela för att vinna.

Lär dig att bli glad för att du fick in pengarna som favorit, strunt i resultatet för dagen.

Spela bra!!

Jo så är det väl, men man är ju människa och ingen robot.

Jag tror inte det går att strunta i utdragningar helt och hållet. Blir jag utdragen för mycket eller torskar fett genom kasst spel eller vad som så hjälper det till slut bara att sluta spela för stunden. Snacka om Übermensch om man kan stänga av den psykiska påverkan av tidigare händer.

Postad

Det är något att sträva efter, jag tror att det är fullt möjigt. Speciellt om man spelar med rätt bankrullekrav.

Jag tror också att desto bättre man blir på detta så kommer man utvecklas snabbare och vinna mer.

Postad

En downperiod eller en svacka är bara en etikett på en längre tids HAND FÖR HAND-spel, som gått med förlust/dåligt. Det är svårt att förneka att vissa perioder är sämre än andra. Detta behöver inte bero på att man spelar sämre utan kan helt enkelt vara en effekt av den naturliga variansen. I vilket fall som helst, downperioder existerar i högsta grad och är inget psykiskt fenomen.