CarlLee Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Finns det någon speciell riktlinje för hur stor en continuation-bet ska vara när man höjt preflop i NL-cashgame? Naturligtvis baserar jag på reads men skulle vilja ha lite matematiska +ev råd för just detta? Jag är lös - semitight aggro-spelare. Tack! För tillfället bettar jag oftast potsize om jag inte är säker på att motståndaren har stark hand. Då får jag bra information om jag blir re-raisad eller callad.. Citera
Vedis Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Runt halva potten. För att inte det ska vara totalt genomskådligt kan du variera mellan 25%-75% av potten men mestadels runt 50%. Pottbett låter lite dyrt om du inte har något alls. Citera
CarlLee Postad 31 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Anledning är att många spelare släpper mellanhänder för ett potsize-bet, så även om jag missar så vinner jag den potten. Men det kanske är fel tankesätt? Citera
jacobmal Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Jag tycker att potsize är bättre än 50%. Synar han då kan vi vara säkra på att han har oss slagen och behöver inte stoppa in en dollar till. Dessutom, när vi väl har en hand så har vi börjat bygga en fin pott. Citera
Adapa Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Har alltid bettat pott, men det är för dyrt i längden. 50% är väl lagom egentligen, finns inget som säger att man måste dra ett pottbet.. Citera
Smokey_McPot Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Varierar från 1/2 till full pott beroende på hur dragtät floppen är och hur många spelare som är med. Citera
ades_va Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Jag bettar nästan alltid 60-70% på floppen, nån gång ibland smackar jag på hårdare, nån gång checkar jag och nån gång bettar jag halvpott eller strax under. Citera
Smokey_McPot Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Runt halva potten. För att inte det ska vara totalt genomskådligt kan du variera mellan 25%-75% av potten men mestadels runt 50%. Pottbett låter lite dyrt om du inte har något alls. 25% låter lite billigt om du inte har något alls. Är man i en situation där man inte vågar riskera mer än 25% av potten utan träff så gör man nog oftast bättre i att checka bakom för att ge trovärdighet till sina framtida continuationbets. Citera
Recommended Posts