Gå till innehåll

Telia shit!


totto63

Recommended Posts

Har letad men hittade ingen lämplig tråd för dålig adsl-förbindelse.

 

JUST NU upplevde jag som shortstack sittande med 8-10 få 10-10-10 på floppen och det var allt jag så :evil: Förbindelsen bröts....

 

GRRRRRRRRRRRRRRRRR TELIA SKA BORT MED EN GÅNG alternativ finns!!!!!

 

* RP och flytt till OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt till bredbandsbolaget vet ja!

 

:twisted:

 

Problemet med bredbandsbolaget är att deras lina ut från sitt egna när suger ull-strump. Med BBB så kan man inte komma upp i mer än 600 kb/s när man tankar ute ifrån. Men nu med Labs2 så har jag inga problem att komma upp i 800kb/s och det gör rätt stor skillnad när man ska tanka en Linux Mandrake dvd iso ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft dåliga och bra erfarenheter av BBB. I början när jag bodde i lägenhet och hade 10mbit fungerade det bra och jag var nöjd med både prestanda ohc upptid. Sedan flyttade jag till hus och 10mbit alternativet ifrån BBB fanns inte utan det var 24mbit Adsl som gällde. Fungerade dåligt, kopplade ner jämt och ständigt vilket man INTE vill när man spelar online poker. Alltid när telefonen ringde fick man be en bön för att skiten inte skulle koppla ner. Efter besök av tekniker kvarstod problemet.

 

För en månad sedan installerades det fiber iom installation av fjärrvärme i området. Har haft det några veckor nu och är helnöjd. Har inte kopplat ner en enda gång och prestandan är det bästa jag sett. Laddar ner 3 meg i sekunden, just det, 3000kb/s utan problem. Leverantör ? ......Telia ! :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kopplat ner en enda gång och prestandan är det bästa jag sett. Laddar ner 3 meg i sekunden, just det, 3000kb/s utan problem. Leverantör ? ......Telia ! :?

 

Telia har bra liner ut från sitt nät tillskillnad från BBB. Men de flesta som har BBB är kids som tok-tankar från någon BBB hub så de bryr sig inte så mycket om hastigheten ut från BBBs nät :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kopplat ner en enda gång och prestandan är det bästa jag sett. Laddar ner 3 meg i sekunden, just det, 3000kb/s utan problem. Leverantör ? ......Telia ! :?

 

Telia har bra liner ut från sitt nät tillskillnad från BBB. Men de flesta som har BBB är kids som tok-tankar från någon BBB hub så de bryr sig inte så mycket om hastigheten ut från BBBs nät :twisted:

 

Enligt vad jag har förstått av en snubbe jag känner som jobbar på BBBs kundtjänst (ej support) så har det med största sannolikhet med det att göra. BBB kanske inte har dåliga linor ut i allmänhet, men iaf gentemot vissa "andra nät" eller vad man ska kalla det för. T ex ska det vara ganska dålig förbindelse om man t ex skickar något till någon som har ComHem.

Tror inte att det har något med "Telias kopparledningar" då jag har liknande problem som de flesta andra skriver om, och jag har inte ADSL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chello fungerar kanon. Bara ett kortare avbrott på 8 månader.

 

Det där kan man ju tolka som man vill ;)

 

Skämt åsido, det fanns 5-6 leverantörer att välja på för mig med fibern. Blev tipsad ryktesvägen om telia av en "expert" pga att de har enorm överkapacitet i sitt nät. Jag fattar mig inte på sånt där men han verkade ha rätt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...