Gå till innehåll

SÖKES: Nån som kan skriva en strategiguide?


PokerkingXXL

Recommended Posts

Hej!

 

Jag undrar om någon relativt erfaren och kunnig pokerspelare är intresserad av att skriva en komplett strategiguide till en hyfsat populär hemsida. Strategiguiden ska alltså vara så nära fullständig som bara går och ta upp alla typer av spel. Spel pre-flop, turneringsspel, heads-up, shorthanded, high-stakes spel, low-stake, loose games och tighta. Allt ni kan tänka er. En sådan strategiguide blir naturligtvis rätt lång, minimum 10 A4 sidor räknar jag med. Betalning diskuterar vi via PM men det blir naturligtvis en hyfsad betalning på ett gäng tusenlappar.

 

I ett första PM vill jag att du skriver lite om dig själv, hur länge du hållt på med poker etc. Du måste även visa upp något du tidigare skrivit. Det behöver inte vara speciellt, det mesta går bra. Bara så att jag ser att du behärskar svenska språket väl.

Bara att PM:a på!

 

Väl mött!

 

//Eric

 

* RP och flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har knappast tillräckligt med erfarenhet, särskilt inte från highstakesspel, för att skriva en sådan guide. Dessutom är det ett jävla projekt att skriva minst 10 A4 sammanhängande text som ska täcka in så pass många aspekter av (jag antar Texas) spelet. Dessutom är just "strategiguide" ett jättevitt begrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En relativt erfaren och kunnig pokerspelare ställer nog inte upp för under 20k.

Om man är kapabel att göra jobbet såsom det beskrivs så är man inte "relativt erfaren och kunnig" då är man asgrym och bör rimligen bara fnissa lite åt 20k för en sinnessjuk mängd arbete.

 

10 sidor för några lusingar. Det måste minst ta 50 h om det skall vara seriöst och unikt.

Jag kan inte tänka mig att någon skulle kunna skriva ihop något på 50h som jag inte skulle betrakta som ett totalt misslyckande att uppnå målen som de beskrivs ovan. Tror inte att han ordentligt tänkt igenom vad han ber om, om han ska vara lite mer seriös så menar han nog något i stil med "inte alltför kass nybörjarguide som jag kan bygga en affesida kring".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En relativt erfaren och kunnig pokerspelare ställer nog inte upp för under 20k.

Om man är kapabel att göra jobbet såsom det beskrivs så är man inte "relativt erfaren och kunnig" då är man asgrym och bör rimligen bara fnissa lite åt 20k för en sinnessjuk mängd arbete.

 

jag kom på det i efterhand. 20k är alldeles för lite. Sen kanske man inte gör det av monetära skäl utan för självbekräftelse. lite av samma anledning som jag skriver den här posten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med så snabb respons. Som några av er förstått så handlar det alltså inte om någon asgrym och unik spelguide, utan om en hyfsad nybörjarguide. Det är även möjligt att den inte behöver täcka in precis allt jag nämnde. Jag kräver heller inte att man ska vara professionell eller ens i närheten. Det räcker alldeles utmärkt att ha lirat ett tag och läst några böcker. Ha i åtanke att för att skriva om high-stakes spel så behöver man inte själv ha upplevt det. Du kan ha vänner som delat med sig av upplevelsen, eller läst om high-stakes spel i en bok exempelvis.

 

Det handlar absolut inte om att bygga någon affesida, utan om en sajt med en stor mängd besök dagligen.

 

Som sagt, hör av er om ni är intresserade!

 

//Eric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som några av er förstått så handlar det alltså inte om någon asgrym och unik spelguide, utan om en hyfsad nybörjarguide.

 

Ja, det är konstigt att man kan ha fått det intrycket.. hmm..

 

Jag undrar om någon relativt erfaren och kunnig pokerspelare är intresserad av att skriva en komplett strategiguide till en hyfsat populär hemsida. Strategiguiden ska alltså vara så nära fullständig som bara går och ta upp alla typer av spel. Spel pre-flop, turneringsspel, heads-up, shorthanded, high-stakes spel, low-stake, loose games och tighta. Allt ni kan tänka er.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ska det vara en sorts guide till hur man spelar olika spel, med typ lite tips att tänka på vilka kort man spelar, eller en mer djuplodande guide till ett spel, typ limit holdem?

 

Vad snackar vi för format, är det en artikel, eller nån form av enkelt utbildningsmaterial?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strategiguiden ska alltså vara så nära fullständig som bara går och ta upp alla typer av spel. Spel pre-flop, turneringsspel, heads-up, shorthanded, high-stakes spel, low-stake, loose games och tighta. Allt ni kan tänka er. En sådan strategiguide blir naturligtvis rätt lång, minimum 10 A4 sidor räknar jag med.

Nice hand sir! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Strategiguiden ska alltså vara så nära fullständig som bara går och ta upp alla typer av spel. Spel pre-flop, turneringsspel, heads-up, shorthanded, high-stakes spel, low-stake, loose games och tighta. Allt ni kan tänka er. En sådan strategiguide blir naturligtvis rätt lång, minimum 10 A4 sidor räknar jag med.

 

Kan ju bara säga att jag har ca 60 hyllcentimeter pokerliteratur hemma (som jag läst) och den är sammantaget inte ens nära att uppfylla de krav du ställer.

 

Att skriva något som är mer en mycket ytlig nybörjarguide för texas hold'em på tio A4 tror jag ärligt talat inte är möjligt. Spelet är faktiskt så pass komplext.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...