Pablo0o Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2005 Första HHn för mig. Hoppas på att inte göra allt för många fel. Spelar normal inte NL200 men kännde för att testa lite efter en lyckad session igår. Har bara spelat mot ett fåtal spelare innan, bodet hade vid den tid jag satte mig ner en snitt pot på $43 och 38% som såg flopen. Ett fåtla aggressiva och några som callar ner till rivern med mellan par. PokerStars Game #2913952216: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/10/28 - 14:04:11 (ET) Table 'Gelria' Seat #8 is the button Seat 1: texem81 ($77.70 in chips) Seat 3: rodskjegg ($35.75 in chips) Seat 4: bryfry1984 ($117.70 in chips) Seat 5: swift66 ($116.35 in chips) Seat 6: whitmoron ($187.40 in chips) Seat 7: cwm125 ($282.75 in chips) Seat 8: Barbii ($190 in chips) Seat 9: ahk116 ($217.60 in chips) ahk116: posts small blind $1 texem81: posts big blind $2 mkholdem: sits out *** HOLE CARDS *** Dealt to Barbii [Tc Ts] rodskjegg: folds bryfry1984: raises $4 to $6 - Av dem ca 20 händer jag suttitner han han höjt pre-flop ca 50%. swift66: calls $6 - Har spelat mot honom lite innan och är allt utom aggressiv pre-flop. whitmoron: folds cwm125: folds Barbii: raises $14 to $20 - Föröker bli av med minst en av dem. ahk116: calls $19 texem81: folds bryfry1984: calls $14 ahk116 said, "thansk" ahk116 said, "later" swift66: calls $14 Ojdå, inte precis vad jag hade hoppas på, 3st + jag ser flop skulle jag höjt mer för att bli av med dem ? *** FLOP *** [8d Td 4d] - tråkig flop hoppas på check hela vägen till min och sen se vad som kommer på turn. ahk116: checks bryfry1984: checks cwm125 leaves the table swift66: bets $50 - Jaha, vad ska jag nu göra då ? Ge han potten och skriva "nice bet" eller knyta nävarna och hoppas på de bästa ? MVH Pabloo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2005 Om det är någon som redan har en klar färg är du ungefär 35% dog HU, är du uppe mot färgdrag+TPTK är du ung. 72% favorit och är du uppe mot lägre set är du ~94% favorit. Minst syn är givet, men frågan är om du vill ha med dig mer folk här eller inte; om du vill låta fi bluffa in sig eller inte(och riskera gratiskort till färgen); eller slutligen om du vill trycka in och hoppas på lite fold equity? Orkar inte kolla igenom hur många fi's det är och gå igenom rimliga HD's men det där är iaf lite generella tankar på situationen. tillägg: Något som jag glömde bort är att han mkt väl skulle kunna ha AAs/KKs, i dessa fall är du runt 65%a tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scudmissile Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2005 Tror inte han skulle betta nötfärgen där utan snarare skydda händer som tvåpar, set, låg färg och TPTK med färgdrag eller till och med slöspelat högt PP. Jag skulle trycka in allt vilken dag i veckan som heldst då du ofta får syn av alla de händerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2005 bryfry1984: raises $4 to $6 - Av dem ca 20 händer jag suttitner han han höjt pre-flop ca 50%.swift66: calls $6 - Har spelat mot honom lite innan och är allt utom aggressiv pre-flop. whitmoron: folds cwm125: folds Barbii: raises $14 to $20 - Föröker bli av med minst en av dem. ahk116: calls $19 texem81: folds bryfry1984: calls $14 ahk116 said, "thansk" ahk116 said, "later" swift66: calls $14 Ojdå, inte precis vad jag hade hoppas på, 3st + jag ser flop skulle jag höjt mer för att bli av med dem ? Vill du isolera mot en av dem kan du ju potta preflop, men känns som det är en hand du vill se en flopp med och utnyttja deras misstag där. Mycket hänger på hur du tolkar swift66 bet på 50 in i en 100 pott. (om jag har räknat rätt) Iofs har han bara 116 dollar så återigen readberoende. Mycket hänger även på om du tror att du kan få fler att syna 50-lappen om du synar, för då har du helt plötsligt odds att se en turn med de implicita oddsen. Om det är någon som redan har en klar färg är du ungefär 35% favorit HU, 35% favorit? Jaja, jag vet men jag var tvungen at plocka ludd från din post. EDIT: såg nu att det bara var 4 spelare i potten. Så 82 dollar på floppen istället för 102? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2005 Tror inte han skulle betta nötfärgen där utan snarare skydda händer som tvåpar, set, låg färg och TPTK med färgdrag eller till och med slöspelat högt PP. Jag skulle trycka in allt vilken dag i veckan som heldst då du ofta får syn av alla de händerna. Jag skulle nog hellre se en turn om jag visste att jag kunde få med mig fler i potten med min syn, man får ju garanterat floppbettarens stålar på turn oavsett vad som faller. EDIT: med möjligt undantag för ett till ruter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tikhal Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2005 Knivigt där, min ena personlighet vill höja och den andra säger syn. Ställer du in får du bara syn av färger och synar du bara riskerar du att nån av de andra asen hittar ett ruter till. Syn säger jag, och hoppas på parad bräda. Men jag är en fisk av rang. Allin är ett alternativ då swift skulle mycket väl kunna sitta på låga sc med sin passiva preflopsyn. Dock är han såpass committed att han knappast lägger dem. Har du read på att han är primaweaktight som fan så ställ in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
babyface10 Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2005 hmm,,,intressant läge, i det här fallet, skulle jag ge creds till den som hade floppat färg, i och med att det ligger så mycket inne preflop. Jag skulle bara synat och hoppas att fler synar sen skulle jag synat all-in på nästan gata alternativt ställt in själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokertomte Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2005 Du kan ju inte direkt kalla den där floppen för en "tråkig flopp". Visst, den är inte lika bra som 10xx rainbow men du kunde ju floppat klart värre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fido Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2005 Dealt to Barbii [Tc Ts] *** FLOP *** [8d Td 4d] - tråkig flop hoppas på check hela vägen till min och sen se vad som kommer på turn. Livsfarlig: Ja. Tråkig? Absofuckilutely not! Floppa top-set med ett PP, vad mer kan man begära? Att dessutom göra det samtidigt som det finns drag ute: Smask! Visst, någon kan redan ha färgen. Det är risken du får ta. Men samtidigt kommer alla höga ruter vara intresserade av att dra, alla par/tvåpar kommer misstro ett bet som stöldförsök/färgbet... Din inställning "hoppas på check och se vad som kommer på turn"? Hade du alltså tänkt ge gratiskort där?!?! Som sämst har du 35% att vinna just nu, och det är 4 med i potten just nu. Nejdu, här är det inte rätt att "ge han potten". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2005 Med tanke på att jag troligen skulle bli livrädd för ett ruter till och troligheten att få med mig minst en till så trycker jag där. Se det såhär att om nån floppat en färg, och han bettar sådär o du trycker så får du nog med Ad också = 3vägspott. = EV+ (förutom mardrömsscenariot att någon sitter med AdXd då du kommer hamna headsup) jag skulle nog tryckt. Trycker man där symboliserar man mer AdAx /KdKx med Heros bettingmönster. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts