Gå till innehåll

NLT - TT, ingen rolig hand.

Recommended Posts

Första HHn för mig. Hoppas på att inte göra allt för många fel.

Spelar normal inte NL200 men kännde för att testa lite efter en lyckad session igår. Har bara spelat mot ett fåtal spelare innan, bodet hade vid den tid jag satte mig ner en snitt pot på $43 och 38% som såg flopen. Ett fåtla aggressiva och några som callar ner till rivern med mellan par.

PokerStars Game #2913952216: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/10/28 - 14:04:11 (ET)

Table 'Gelria' Seat #8 is the button

Seat 1: texem81 ($77.70 in chips)

Seat 3: rodskjegg ($35.75 in chips)

Seat 4: bryfry1984 ($117.70 in chips)

Seat 5: swift66 ($116.35 in chips)

Seat 6: whitmoron ($187.40 in chips)

Seat 7: cwm125 ($282.75 in chips)

Seat 8: Barbii ($190 in chips)

Seat 9: ahk116 ($217.60 in chips)

ahk116: posts small blind $1

texem81: posts big blind $2

mkholdem: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Barbii [Tc Ts]

rodskjegg: folds

bryfry1984: raises $4 to $6 - Av dem ca 20 händer jag suttitner han han höjt pre-flop ca 50%.

swift66: calls $6 - Har spelat mot honom lite innan och är allt utom aggressiv pre-flop.

whitmoron: folds

cwm125: folds

Barbii: raises $14 to $20 - Föröker bli av med minst en av dem.

ahk116: calls $19

texem81: folds

bryfry1984: calls $14

ahk116 said, "thansk"

ahk116 said, "later"

swift66: calls $14

Ojdå, inte precis vad jag hade hoppas på, 3st + jag ser flop :( skulle jag höjt mer för att bli av med dem ?

*** FLOP *** [8d Td 4d] - tråkig flop :( hoppas på check hela vägen till min och sen se vad som kommer på turn.

ahk116: checks

bryfry1984: checks

cwm125 leaves the table

swift66: bets $50 - Jaha, vad ska jag nu göra då ? Ge han potten och skriva "nice bet" eller knyta nävarna och hoppas på de bästa ?

MVH Pabloo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är någon som redan har en klar färg är du ungefär 35% dog HU, är du uppe mot färgdrag+TPTK är du ung. 72% favorit och är du uppe mot lägre set är du ~94% favorit.

Minst syn är givet, men frågan är om du vill ha med dig mer folk här eller inte; om du vill låta fi bluffa in sig eller inte(och riskera gratiskort till färgen); eller slutligen om du vill trycka in och hoppas på lite fold equity?

Orkar inte kolla igenom hur många fi's det är och gå igenom rimliga HD's men det där är iaf lite generella tankar på situationen.

tillägg: Något som jag glömde bort är att han mkt väl skulle kunna ha AAs/KKs, i dessa fall är du runt 65%a tror jag.

Länk till kommentar

bryfry1984: raises $4 to $6 - Av dem ca 20 händer jag suttitner han han höjt pre-flop ca 50%.

swift66: calls $6 - Har spelat mot honom lite innan och är allt utom aggressiv pre-flop.

whitmoron: folds

cwm125: folds

Barbii: raises $14 to $20 - Föröker bli av med minst en av dem.

ahk116: calls $19

texem81: folds

bryfry1984: calls $14

ahk116 said, "thansk"

ahk116 said, "later"

swift66: calls $14

Ojdå, inte precis vad jag hade hoppas på, 3st + jag ser flop :( skulle jag höjt mer för att bli av med dem ?

Vill du isolera mot en av dem kan du ju potta preflop, men känns som det är en hand du vill se en flopp med och utnyttja deras misstag där.

Mycket hänger på hur du tolkar swift66 bet på 50 in i en 100 pott. (om jag har räknat rätt) Iofs har han bara 116 dollar så återigen readberoende. Mycket hänger även på om du tror att du kan få fler att syna 50-lappen om du synar, för då har du helt plötsligt odds att se en turn med de implicita oddsen.

Om det är någon som redan har en klar färg är du ungefär 35% favorit HU,

35% favorit? Jaja, jag vet men jag var tvungen at plocka ludd från din post. :)

EDIT: såg nu att det bara var 4 spelare i potten. Så 82 dollar på floppen istället för 102?

Länk till kommentar

Tror inte han skulle betta nötfärgen där utan snarare skydda händer som tvåpar, set, låg färg och TPTK med färgdrag eller till och med slöspelat högt PP. Jag skulle trycka in allt vilken dag i veckan som heldst då du ofta får syn av alla de händerna.

Jag skulle nog hellre se en turn om jag visste att jag kunde få med mig fler i potten med min syn, man får ju garanterat floppbettarens stålar på turn oavsett vad som faller.

EDIT: med möjligt undantag för ett till ruter.

Länk till kommentar

Knivigt där, min ena personlighet vill höja och den andra säger syn.

Ställer du in får du bara syn av färger och synar du bara riskerar du att nån av de andra asen hittar ett ruter till.

Syn säger jag, och hoppas på parad bräda. Men jag är en fisk av rang.

Allin är ett alternativ då swift skulle mycket väl kunna sitta på låga sc med sin passiva preflopsyn. Dock är han såpass committed att han knappast lägger dem. Har du read på att han är primaweaktight som fan så ställ in.

Länk till kommentar

Dealt to Barbii [Tc Ts]

*** FLOP *** [8d Td 4d] - tråkig flop :( hoppas på check hela vägen till min och sen se vad som kommer på turn.

Livsfarlig: Ja. Tråkig? Absofuckilutely not! Floppa top-set med ett PP, vad mer kan man begära? Att dessutom göra det samtidigt som det finns drag ute: Smask!

Visst, någon kan redan ha färgen. Det är risken du får ta. Men samtidigt kommer alla höga ruter vara intresserade av att dra, alla par/tvåpar kommer misstro ett bet som stöldförsök/färgbet...

Din inställning "hoppas på check och se vad som kommer på turn"? Hade du alltså tänkt ge gratiskort där?!?!

Som sämst har du 35% att vinna just nu, och det är 4 med i potten just nu. Nejdu, här är det inte rätt att "ge han potten".

Länk till kommentar

Med tanke på att jag troligen skulle bli livrädd för ett ruter till och troligheten att få med mig minst en till så trycker jag där.

Se det såhär att om nån floppat en färg, och han bettar sådär o du trycker så får du nog med Ad också = 3vägspott. = EV+

(förutom mardrömsscenariot att någon sitter med AdXd då du kommer hamna headsup)

jag skulle nog tryckt. Trycker man där symboliserar man mer AdAx /KdKx med Heros bettingmönster.

Länk till kommentar