Gå till innehåll

ARTIKEL: Poker Dreams Reality Check

Recommended Posts

Postad

http://www.pokerpages.com/articles/archives/calistri04.htm

Poker Dream Reality Check

You know the dream. The one where you parlay a $20 online tournament buy-in into a $10,000 seat at the WSOP final event. You play brilliantly, stunning the pros. You make audacious bluffs. You delicately slow play monster hands. And yes, you are so very humble when you hold up your bracelet for all the television viewing audience to see. The first phone call you make is to pull the plug on your day job. We've all had that dream.

*pillar med rubriken* /Henkeman

Postad

Håller med fullständigt (om det är hennes senaste som handlar om att bli proffs). Skriv gärna något om vad det är för artikel i rubriken så det blir enklare för oss att veta!

Men, om det är den artikeln jag tror att det är så är den riktigt riktigt bra.

Postad

Svårt att svara på, men rent generellt är jag rätt säker på att pokerproffs har svårare att hålla "normala" relationer till folk (dvs sådana som samhället anser som normala), då de ofta jobbar natt, de har ostabil inkomst, deras profession anses inte riktigt som rumsren etc.

Dessutom befinner de sig konstant i en miljö med olika lockelser (liveproffs dvs) som sprit, cigaretter, andra hasardspel, prostituterade, droger etc. Dels tror jag att många pokerspelare har större beroendepotential än andra människor, då många säkert drivs delvis av spänningen, kicken, vilket är jävligt farligt (men som många kan kontrollera).

Jag tror helt enkelt att man som pokerproffs utsätter sig för mycket större risker än medelsvensson.