Gå till innehåll

Omöjligt att casha ut från Heypoker utan Neteller?

Recommended Posts

Postad

Jag tror att man bara får casha ut till det beloppet man gjorde en insättning med samma betalsystem. Iaf var jag tungen att först casha ut exakt den summan jag satte in via neteller(varken mer eller mindre).

Hur jag får ut mina övriga vinster är för mig fortfarande okänt men jag gissar att jag kan göra en banköverföring?

Är det såhär det funkar Johan?

Om jag satte in 500 med neteller så måste jag först casha ut exakt 500 med neteller. Sen får jag inte casha ut resten med neteller utan måste använda några av de andra betalsystemen?

Postad
Jag tror att man bara får casha ut till det beloppet man gjorde en insättning med samma betalsystem. Iaf var jag tungen att först casha ut exakt den summan jag satte in via neteller(varken mer eller mindre).

Hur jag får ut mina övriga vinster är för mig fortfarande okänt men jag gissar att jag kan göra en banköverföring?

Är det såhär det funkar Johan?

Om jag satte in 500 med neteller så måste jag först casha ut exakt 500 med neteller. Sen får jag inte casha ut resten med neteller utan måste använda några av de andra betalsystemen?

Det låter helt sjukt ;)

Så om man sätter in säg € 200 med CC så måste man ta ut den summan till CC innan man kan casha ut mer på ett annat sätt?

Postad

Nej, om du satte in 500 med Neteller måste du ta ut minst 500 med Neteller innan du kan använda de andra systemen. Det går alltså alldeles utmärkt att ta ut mer med Neteller första gången du cashar ut. Med Visa däremot får du bara ta ut exakt så mycket du satte in och därefter använda t ex banköverföring

MVH Anders

Postad
Nej, om du satte in 500 med Neteller måste du ta ut minst 500 med Neteller innan du kan använda de andra systemen. Det går alltså alldeles utmärkt att ta ut mer med Neteller första gången du cashar ut. Med Visa däremot får du bara ta ut exakt så mycket du satte in och därefter använda t ex banköverföring

MVH Anders

Ok, tack så mycket Anders.

Får man betala avgift på andra uttaget då? Om du vet något om det?

Postad

Det låter onekligen mer vettigt aijohnsson men så funkade det inte för mig igår. Jag försökte ta ut en större summa än den jag satt in med neteller men då blev det blankt nej. Bugg? Jag fck felmeddelandet att suman jag försökte ta ut översteg den tillåtna uttagssumman med neteller.

Postad

Jo, alltså, det är så här:

1. Ta ut den summa du satte in tillbaka till det system du gjorde insättningen ifrån.

2. Därefter ta ut hur du vill (förutom till CC som vi inte gör utbetalningar till förutom för den första insättningen).

3. Samla allt på ett formulär så det inte blir någon hanteringsavgift.

Drabbas du av en hanteringsavgift när du gör det här så maila support@heypoker.com och begär kompensation.

4 GOTO 1 (sorry, på nördhumör idag)

Postad
Jo, alltså, det är så här:

1. Ta ut den summa du satte in tillbaka till det system du gjorde insättningen ifrån.

2. Därefter ta ut hur du vill (förutom till CC som vi inte gör utbetalningar till förutom för den första insättningen).

3. Samla allt på ett formulär så det inte blir någon hanteringsavgift.

Drabbas du av en hanteringsavgift när du gör det här så maila support@heypoker.com och begär kompensation.

4 GOTO 1 (sorry, på nördhumör idag)

Tack för den alltid snabba hjälpen HeyJohan! Nu förstår jag hur jag ska gå tillväga.

• 3 weeks later...
Postad

Man har ett gratis uttag per månad.

Därefter kostar uttag oavsett hur man gör det €20.

OM man vill ta ut till flera olika ställen vid samma tillfälle så fyller man i både exempelvis Bank och NETeller på samma sida (det finns rader för båda), då räknas det som ett uttag.

Mvh Johan

Postad

kan inte hitta hur man cashar ut med kreditkort, å ja...jag har satt in med det

men asså, du menar väl inte att om man inte satte in med CC första gången...så kan man aldrig ta ut med det?

Postad
kan inte hitta hur man cashar ut med kreditkort, å ja...jag har satt in med det

men asså, du menar väl inte att om man inte satte in med CC första gången...så kan man aldrig ta ut med det?

Har man aldrig satt in med CC kan man nog inte ta ut med det heller nej.

För mig gick det snabbare att plocka ut direkt till bankkontot dessutom.

Postad
€10 är det väl? Dessutom är det ett gratis uttag per 30 dagar, inte per månad. Du kan alltså inte göra ett gratisuttag sista januari och ett nytt första februari.

okej, ja lite rörigt känns det, jag trodde att det va kalendermånad men nu vet jag.

tack

Postad
ja satte in med CC :D

men det johan beskrev lät som att om man inte gjorde det FÖRSTA gången man sattte in så går det inte ta ut....verkar mycke.....ruttet

Ok... jo, det låter ju lite skumt att man inte kan ta ut i det fallet.

Jag trodde att det var en säkerhetsåtgärd. Om någon kommer över ditt kreditkortsnummer och sätter in pengar på sitt pokerkonto borde ju den personen vara tvungen att föra över samma summa till det kortet igen innan han tar ut till NETeller eller bankkontot.

Eller är det inte så?

Postad

MVH Anders

Ok, tack så mycket Anders.

Får man betala avgift på andra uttaget då? Om du vet något om det?

gör du uttagen samtidigt behöver får du göra det gratis om du inte redan brännt din månads-fria-uttag

Postad

GSI:

Sorry, trodde att du fått svar på din fråga.

Man kan inte ta ut mer än vad man har satt in till sitt CC.

Har du satt in €100 via CC kan du ta ut €100 till CC.

Har du satt in €0 via CC kan du inte ta ut något till CC.

Det här är en ren säkerhetsfråga inom B2B och är en av få saker som man inte kan rucka på.

Mvh Johan