Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan. Har hängt på detta eminenta forum ett tag nu, men detta är min första post. Har inte spelat så många händer när denna kommer upp. Arsenik66 verkar spela väldigt löst. Går ofta med även mot höjning pf och synar sen hela vägen till rivern och foldar sen flera gånger även mot ett minibet.

Game # 152648483 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Boxholm"

Game ended 2005-10-27 14:40:59 GMT+01:00

Players:

Jan-Bore (EUR 23,05 in seat 2)

Arsenik66 (EUR 7,10 in seat 3)

fredare (EUR 2,48 in seat 4)

solat (EUR 14,17 in seat 5)

Goldmaster (EUR 12,03 in seat 6)

mattfosho (EUR 30,86 in seat 8)

Dealer: mattfosho

Small Blind: Jan-Bore (0,10)

Big Blind: Arsenik66 (0,20)

solat was dealt: Ks - Kd

fredare Call (0,20)

solat Raise (0,80) höjer såklart (höja mer?)

Goldmaster Call (0,80)

mattfosho Fold

Jan-Bore Fold

Arsenik66 Call (0,60)

fredare Call (0,60)

Flop 2d - Th - Qh

Arsenik66 Bet (0,20)

fredare Fold

solat Raise (1,90) antar att jag leder. höjer för att skydda mig mot färgdrag

Goldmaster Fold

Arsenik66 Call (1,70) hmm färgdrag? en dam?

Turn 2d - Th - Qh - 6d

Arsenik66 Check

solat Bet (3,75) beta mer/slowspela?

Postad

Du kan nog gott höja till iaf 1E preflop, men det är en smaksak.

På floppen skulle jag höja tillbaka mer - till kanske 2.5E.

På en blank turn är det ju bara att värdebeta på. Eftersom du höjde floppen så pass lite är ditt värdebet på en okej storlek tycker jag.

På en blank river så är det bara att beta halvpott igen. Jag spelar i och för sig väldigt aggressivt, så jag åker på att folk synar ner mig med sämre händer titt som tätt. Nu vet jag inte vad du har för table image, fast på så här låg nivå spelar det ingen roll ändå. Så förutom att jag tycker att du ska höja mer på floppen tycker jag spelar den bra.

Går han all-in synar jag; höjer han går jag själv all-in.

Du ska absolut inte slowspela turn. I överlag så är det på låglimit väldigt sällan rätt att slowspela, särskilt på turn. Eftersom folk inte bryr sig om vad du kan tänkas ha utan bara ser "WOOOOW JAG HAR TOPPAR" så är det bara att beta på, du får syn ändå.

Finns vissa ljushuvuden som synar all-ins på färgad OCH parad bräda med A-high, eller synar omslag på flop turn och river med A-high. Så det är bara att beta och köra hårt när du har något bra!

Hans HD bör vara något i stil med AQ, KQ, Qx, färgdrag, tvåpar, triss, Tx. Du kan heller inte utesluta A-högt utan drag eller något konstigt som K2, K6, K4 och liknande. Du leder tillräckligt stort mot hans tänkbara händer för att värdebeta båda flop och river.

Postad

tack för dina synpunkter. Håller med om att jag borde höjt mer på floppen. Det är nog ett fel jag gör ganska ofta eftersom jag inte vill skrämma iväg dem när jag har något bra.

Postad

oki, här kommer den otroligt rafflande upplösningen.

Arsenik66 Check

solat Bet (3,75)

Arsenik66 Fold

solat Payback (3,75)

solat didn't show hand

solat wins: EUR 6,75

Rake: EUR 0,35

han hade väl antagligen färgdrag. tror inte han skulle lagt Q-x eller ens T-x

Postad

Jag tycker du spelar handen korrekt i stora drag.

Som parre skrev kan du gott betta lite mer pf, speciellt när du kör low-limit, jag brukar personligen betta en 5-6BB på händer som AA, KK, AKs.

Detta för att verkligen få bort allt j**la skit som folk på den nivån går med på, typ 83o, 106o och sådant.

Postad
.

Detta för att verkligen få bort allt j**la skit som folk på den nivån går med på, typ 83o, 106o och sådant.

Trodde det var sånna här händer man verkligen verkligen ville ha med i handen? :)