Gå till innehåll

Bästa nintendo 8-bits spel som gjorts?  

230 medlemmar har röstat

1. 1. Bästa nintendo 8-bits spel som gjorts?

Recommended Posts

Postad

Måste nog ge min röst åt Zelda. Lite ooriginellt, men jag kommer ihåg hur vi var tre grabbar i 9-års åldern som var uppe i fjällen och inte hade något annat att göra än att varva spelet. Wrestling är en bubblare.

När vi snackar OT så skulle jag vilja ge några shotouts till: Gauntlet på C64, Eye of the Beholder på Amiga, Bloodmoney på samma platform och Civ.

• Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Precis vad jag inte tyckte. Just det här med "Måndag hela veckan" och att man kan förvandla sig till andra figurer tyckte jag var två mycket bra idéer som satte en helt egen prägel på spelet. Tidspressen kunde någon gång bli lite jobbig kanske, men samtidigt gav det en dimension till i problemlösningen. Men smaken är ju som baken.

Fan vad sugen jag blev på å leta fram mitt gamla 64 å spela om spelet från början igen ( å den här gången ska jag fan klara det).

• 3 weeks later...
Postad

Zelda är min klara favorit när det gäller NES... men vart F*N (ursäkta språket) är Castlevania och Metal Gear?

Lolo känns malplacerat då favoriter som till exempel Kid Ikarus och Exit Bike (i min dåtida värld hette det inte Excite Bike) är onämnda.

Postad

En klassiker att minnas är kung fu, med frustrationen när de lilagråa knivmännen fastnade i en varvat med tillfredsställelsen av en vältajmad hoppspark. Super Spike Volleyboll har jag haft många sköna duster mot kompisar med, men min röst lägger jag på Ice Hockey. Grymt spel som lätt håller än idag!