Gå till innehåll

Rösta på bästa nintendo 8-bitsspel!

mattias552

Bästa nintendo 8-bits spel som gjorts?  

230 medlemmar har röstat

1. 1. Bästa nintendo 8-bits spel som gjorts?

Recommended Posts

• Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

banzai30:

Ja, Track&Field, vilket spel, kunde spela det i flera timmar per dag.

Vilka jävla blåsor man hade dagen efter alltid, men det var det värt.

Annars är ju Zelda mitt självklara val även om jag var svag för Little Nemo - The dream Master.

Annars var väl det sista Zelda spelet till 8-bits rätt dåligt har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pro Am är bra skit, men det fick mig att tänka på ett ännu bättre spel: Pro Wrestling! Amazon, Starman och grabbarna... Ojojoj, vilket lir!

På tal om Zelda minns jag när man var knoddas och spelade det. Man började nästan tjuta när farsan bommade av spelet för att skjutsa en till hockeyn... Sen när man kom hem satt man där som klistrad igen och när man väl hade klarat spelet med mycket hjälp av äldre bröder så klev man ut i garage och skjöt sönder stället med puck och klubba. Inte en hel gipsskiva så långt ögat nådde. Vilka tider! Vilka avhyvlingar! Jag blir riktigt nostalgisk här...

Länk till kommentar

Wrestling är såklart en höjdare. Vad var det han nacksparkaren hette? Han var ju min solklara favorit iaf.

Ingen som gillar Castlevania då? Musiken och stämningen när man slåss med sin piska/stridsgissel mot Frankensteins monster, Liemannen, Drakula m fl. Helt fenomenalt bra!

Att läsa i denna tråden ger mig så mycket nostalgikänsla att det är sjukt. :D

Länk till kommentar

Wrestling är såklart en höjdare. Vad var det han nacksparkaren hette? Han var ju min solklara favorit iaf.

Fighter Hayabusa hette han. Min favorit var King Slender, den långhårige blonde. Tre ryggknäckare följt av två pålkranar sen var matchen över... Rörelseschemat sitter fortfarande i ryggraden och det var nog 12-15 år sen jag spelade det senast...

Länk till kommentar

Annars måste jag i zelda-diskussionen bara säga att Ocarina of Time är världshistoriens bästa spel - alla kategorier.

Absolut! Dock har jag inte spelat de två Zelda-spelen som finns till GC. Måste skaffa mig ett GC när jag känner att jag har tid att att resa bort till Hyrule.

Länk till kommentar

Annars måste jag i zelda-diskussionen bara säga att Ocarina of Time är världshistoriens bästa spel - alla kategorier.

Det är ett grymt bra spel, men jag måste nog säga att Link's Awakening är höjdpunkten i serien.

I den här omröstningen var Zelda ett självklart val. Om Super Mario Bros 2 varit i klass med de två andra spelen i serien, skulle det blivit en hård fight om förstaplatsen.

//Hickmott

Länk till kommentar

Var är Goonies? Fast Castlevania 2 var ju ännu bättre...

Men ärligt talat, Super Mario Bros, så kul var det väl inte?

Det blev coinflip mellan Zelda och Punch out, Punch out vann på dom sköna karaktärerna.

Btw, någon som vet något ställe i närheten av Gbg som inte tar näsblodspriser för gamla nes-spel? Jag har två konsoler, men vill ha fler spel...

/Andreas

Länk till kommentar

Är det från Majoras Mask?

En bra kvalificerad gissning. Det är när Link tar på sig Zora-masken. Vilken känsla det var när man kom till stranden där första gången och sen hoppade i vattnet som en Zora. Bara Nintendo kan skapa sån stämning!

Mjo, kommer ihåg det spelet, men tror faktiskt inte jag klarade det. Kändes lite för mycket som om d bara va ocarina of time igen, sammtidigt som jag hatar när det e tidspress på spel som går ut på å rusha omkring å inte veta var man ska.

Har för övrigt för mig att jag fastnade och tröttnade på nåt ställe där man hoppade ner i en brun å skulle ge bort saker till olika mumier.

Länk till kommentar

Personligen var jag en C-64 kille och hittade aldrig riktigt kärleken till nintendo. Det finns dock ett undantag och det var Wrestling. Det värmer i hjärtat när jag läste att det fanns en annan här som också hade King-Slender som favorit. Shit alltså, "ryggknäckaren" vilket move det var.

Länk till kommentar

Spanjoren heter Don Flamenco.

Angående Pro Wrestling och C64. Ryggknäckarn är väl inte så häftig? Starmans Somersault Kick och Fighter Hayabusas Back Brain Kick, där har vi häftiga specialare. Det absolut brutalaste någonsin till NES är ju när man sätter nacksparken framifrån (i ansiktet vs). :twisted:

Hade också C64 (NES med), många spel som nämns här är ju klara C64-spel; Paperboy och Bubble Bobble skulle jag aldrig förknippa med Nintendo. Hade man bara haft lite mer ork kanske man skulle lira några av spelen i emulator... fast det är ju bra jobbigt förstås. :]

Edit: Spanjoren hette Flamenco kom jag på, inte Flamingo. :D

Länk till kommentar

Mjo, kommer ihåg det spelet, men tror faktiskt inte jag klarade det. Kändes lite för mycket som om d bara va ocarina of time igen, sammtidigt som jag hatar när det e tidspress på spel som går ut på å rusha omkring å inte veta var man ska.

Precis vad jag inte tyckte. Just det här med "Måndag hela veckan" och att man kan förvandla sig till andra figurer tyckte jag var två mycket bra idéer som satte en helt egen prägel på spelet. Tidspressen kunde någon gång bli lite jobbig kanske, men samtidigt gav det en dimension till i problemlösningen. Men smaken är ju som baken.

Länk till kommentar