APC Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Kom på en sak ang hur man spelar en hand med TP och ok kicker. Känns som detta är en hand som man kan både vinna och förlora ganska skalpligt på. Exempel ur huvudet: FL 10 manna $2/4 Jag sitter på knappen, alla foldar fram till CO som Raisar. Jag hittar AQ och Re-raisar, blindsen foldar och CO callar. Flopp A, 10, 8 CO: Raise Jag: Re-raise CO: Call Turn: K CO: Check Jag Raise CO: Call River: 7 CO: Check Här kommer problemet. CO är en medelgod spelare. Känns troligt att CO sitter på A,?. Ska man betta eller checka? Själv brukar jag oftast checka pga risken för re-raise av antingen 2 par eller slowspelat monster. Rätt eller fel? vad skulle ni gjort * RP och flytt till THe - QoS * Citera
Hjort Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Värdebetar där bortåt 104.5% av tiden. Slöspelare hör normalt sett av sig på turn och han kommer ju syna med en jäkla massa par. Citera
APC Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Har själv märkt att jag ofta vinner i den situationen men de ggr jag blir reraisad så känns det så puckat att inte ha checkat, har ju endast par. Citera
omduvoresomjag Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Känns det inte dummare de gånger du får rundcheck och förlorar ett eller flera BB:s när du har Fi. slagen? Säger som Hjort, värdebet åtta dagar i veckan. Citera
APC Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Nja, inte dummare men jävligt fegt. Ska nog ändra mitt spel lite på denna punkten. Skulle ni (Hjort, omduvoresomjag eller nån annan) betta i samma läge om ni exempelvis satt på A, 3o? Citera
Hjort Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Nja, inte dummare men jävligt fegt. Ska nog ändra mitt spel lite på denna punkten. Skulle ni (Hjort, omduvoresomjag eller nån annan) betta i samma läge om ni exempelvis satt på A, 3o? Om det var en sekvens jag hade kunnat ha ett så dåligt ess i ja. Citera
Bjorn_ Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Tycker precis som övriga att det är en självklar BET. Frågan här är väl snarare om man har tillräckligt god kontroll på fi för att Bet-folda eller om man skall bet-calla. Har väldigt svårt att se fi checkraisa rivern med sämre än "Ace's up" på just denna bräda så jag skulle nog bet-foldat. Detta givet att fi inte är allt för trixig men de flesta medelgoda spelare brukar inte vara det. (De som är oförutsägbara är oftast dåliga eller riktigt bra.) /Bjorn Citera
Recommended Posts