Gå till innehåll

FL - Riverproblem vid FLT, TP

Recommended Posts

Postad

Kom på en sak ang hur man spelar en hand med TP och ok kicker. Känns som detta är en hand som man kan både vinna och förlora ganska skalpligt på. Exempel ur huvudet:

FL 10 manna $2/4

Jag sitter på knappen, alla foldar fram till CO som Raisar. Jag hittar AQ och Re-raisar, blindsen foldar och CO callar.

Flopp A, 10, 8

CO: Raise

Jag: Re-raise

CO: Call

Turn: K

CO: Check

Jag Raise

CO: Call

River: 7

CO: Check

Här kommer problemet. CO är en medelgod spelare. Känns troligt att CO sitter på A,?. Ska man betta eller checka? Själv brukar jag oftast checka pga risken för re-raise av antingen 2 par eller slowspelat monster. Rätt eller fel? vad skulle ni gjort

* RP och flytt till THe - QoS *

Postad

Nja, inte dummare men jävligt fegt. Ska nog ändra mitt spel lite på denna punkten. Skulle ni (Hjort, omduvoresomjag eller nån annan) betta i samma läge om ni exempelvis satt på A, 3o?

Postad
Nja, inte dummare men jävligt fegt. Ska nog ändra mitt spel lite på denna punkten. Skulle ni (Hjort, omduvoresomjag eller nån annan) betta i samma läge om ni exempelvis satt på A, 3o?

Om det var en sekvens jag hade kunnat ha ett så dåligt ess i ja.

Postad

Tycker precis som övriga att det är en självklar BET.

Frågan här är väl snarare om man har tillräckligt god kontroll på fi för att Bet-folda eller om man skall bet-calla.

Har väldigt svårt att se fi checkraisa rivern med sämre än "Ace's up" på just denna bräda så jag skulle nog bet-foldat. Detta givet att fi inte är allt för trixig men de flesta medelgoda spelare brukar inte vara det. (De som är oförutsägbara är oftast dåliga eller riktigt bra.)

/Bjorn