Gå till innehåll

Värdelöst när amerikanarna sover!


Teon

Recommended Posts

Det verkar som man skall ställa om dygns rytmen efter USA för att ha en bra BB/h.

 

Vilka tider spelar ni?

 

Jag brukar spela en liten stund när folk kommer hem från jobbet i Europa sedan sen kväll och natt.

Spelar ibland om jag vaknar tidigt på morgonen då många jenkare fortfarande är vakna.

 

Det är en helt annan desperation i deras spel än hos oss européer.

 

Jag spelar på Party kanske är det annorlunda på andra sajter.

 

* Till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska underhållande att se sånt här, läste för bara nån dag sen i ett forum där dom flesta är jänkare, och där är tongångarna att européer är mycket sämre.

 

Min uppfattning om det hela är att på låga nivåer är dom allra flesta kassa vare sej dom är födda i USA eller Sverige, dom som kommit högre upp är bättre vare sej dom är födda i USA eller Sverige. Men där jag i huvudsak spelar nu är det tunnsått med Amerikaner (ska regga ett nytt pokerkonto på annan sajt inom snar framtid).

 

Men om vi tar exemplet Party så är ju flest spelare amerikaner och är då flest till antalet av dom dåliga spelarna. Min anledning till att spela mot amerikaner är att dom fyller borden när jag vill spela, hade lika gärna mött svenskar om dom varit på då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är oftast ganska självklart att highstakes spelare overall är bättre än lowstakes spelare..?

 

Faktum kvarstår ändå att jag tjänar mer pengar natt/tidig morgon när bordet består till största del av amerikaner än vid 20-21 tiden när borden består till mesta del av skandinaver.

 

Kanske är så enkelt som att det är fler amerikaner som spelar poker och således fler dåliga spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar spela på pokerstars på lunchen och då vinner jag mest på kortast tid.

 

Intressant, är det inte där det är mycket turnering?

Kör du cashgame eller turnering då?

 

Det måste vara all energi som går åt till att smälta maten som gör att de tappar koncentrationen då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är oftast ganska självklart att highstakes spelare overall är bättre än lowstakes spelare..?

 

Ja. :oops: ville mest poängtera att det troligtvis är lika hög % av jänkare som klarat sej upp till högre nivåer.

 

Faktum kvarstår ändå att jag tjänar mer pengar natt/tidig morgon när bordet består till största del av amerikaner än vid 20-21 tiden när borden består till mesta del av skandinaver.

 

Okej, får omvärdera sen när jag väl orkar regga mej på nästa sajt i ordningen.

 

Kanske är så enkelt som att det är fler amerikaner som spelar poker och således fler dåliga spelare?

 

Ja, det jag menar med sista stycket i förra posten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska underhållande att se sånt här, ...

 

Att jag underhåller dig och samtidigt vinner större pottar nattetid känns fantastiskt.

Du har självklart förstått att det gäller Lo-limit borden, vilket innebär att jag måste vara en nybörjare och då kommer den överlägsna känslan krypande.

 

Alla har varit nybörjare någon gång.

Spänn av Preacher, % som ser floppen och avgpot är betydligt högre nattetid på Lo-limit borden.

Det borde du veta som är en veteran.

 

Ett tillägg: Såg inte ditt sist inlägg när jag skrev detta.

Menar du att du menar det du skrev först men ändå inte?, typ, kanske eller så.

 

Procentuellt så har Skandinavien många fler duktiga pokerspelare än USA, det är bara att titta på world poker tour.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höll på att garva ihjäl mig när Party och majoriteten av alla jänkare lämnade nätverket och skinsen fick klara sig själva. Då klargjordes allt. Jag horade nämligen bonusar på Empire och Eurobet med många svenskar vid borden och sen på Party mot jänkarna.

 

Där kan man snacka om skillnad. No offense...men jänkarna är fan så mycket bättre än svenskarna på poker. Inget snack om den saken. Spelet är mycket vildare, i vissa avseenden sämre men det finns en markant skillnad: jag känner mig ytterst sällan utspelad av någon svensk men däremot har jag ett 30-tal jänkare markerade som ”spela inte” vilket betyder att de är alldeles för bra och det är på alla nivåer från NL25 till NL400. Och mina krav för ”spela inte” är mycket högt ställda. Jag har en (1) svensk (som numera är ganska känd) markerad...

 

Det var till och med så roligt på Eurobet när jag satt där att en jänkare lämnade bordet i protest med kommentaren att det är en sak att vara solid och en annan att vara rigid och lär er spelet för fan. Jag lämnade också bordet tre händer senare. 90 procent av svenskarna är ju så pinsamt tightveka och tightpassiva att man döööör av att bli uttråkad om inget annat och det är absolut inget bra spel. Ok, de kanske inte torskar mycket men de vinner heller inget.

 

Sen finns det kanske 5 procent av svenskarna som kör loose-aggro-stilen och den behärskar de betydligt sämre än jänkarna. Och sen finns det de duktiga svenskar men de är ju faktiskt inte så många.

 

Jag tror att det procentuellt sett finns fler bättre amerikaner (mer erfarenhet, bättre träningsmotstånd osv) än svenskar. Grejen med amerikanerna är att man vill spela mot dem på helgmornarna när de är packade och att de är många i antal. Det gör att man lätt kan byta bord om motståndet är för hårt.

 

Så tycker jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är oftast ganska självklart att highstakes spelare overall är bättre än lowstakes spelare..?

 

Ja. :oops: ville mest poängtera att det troligtvis är lika hög % av jänkare som klarat sej upp till högre nivåer.

 

Faktum kvarstår ändå att jag tjänar mer pengar natt/tidig morgon när bordet består till största del av amerikaner än vid 20-21 tiden när borden består till mesta del av skandinaver.

 

Okej, får omvärdera sen när jag väl orkar regga mej på nästa sajt i ordningen.

 

Kanske är så enkelt som att det är fler amerikaner som spelar poker och således fler dåliga spelare?

 

Ja, det jag menar med sista stycket i förra posten.

 

Dåså då är vi la överens mao :) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHA, snacka om att läsa in saker i min postning, verkar ha blivit en folksjukdom. Var i min text har jag försökt påskina att jag skulle vara bättre än dej? i din postning står det ingenting om vilken nivå du lirar. Däremot är jag övertygad om att jag utan problem skulle krossa alla lägre nivåer än vad jag idag spelar, får man skriva så, ens om det är sant? Det kan ju sticka i ögonen på nån menar jag.

 

Att dom flesta på låga nivåer skulle vara kassa är väl ungefär lika provokativt som att påstå att himlen är blå? Dom flesta som spelar där lär sej spelet, eller är inte vinnande. Kanske tar jag den uppfattningen från att jag själv lyckades vinna där trots att jag lirade som skit? Det hade varit en sak om jag skrivit att "ALLA på låga nivåer är kassa fiskar som inte fattar ett skit". Du kanske skulle krossa mej om vi spelade HU, det vet jag ingenting om.

 

Det är som om du tar min postning som ett påhopp, "Men vänta, det är ju nivån JAG spelar på, då menar han att jag är kass!!!". Konstigt att det går så bra att skriva att jänkare är kassa, men om man säjer att dom flesta på låga limitar är dåliga så är det helt galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Machista, respekt för det du skriver.

 

Jag borde klar gjort från början att jag spelar 0,5/1 fix limit och kanske är jänkarna bättre på No limit och den absoluta eliten, de som tar hem segrarna på WPT är amerikaner, det vet jag.

 

Men jag är säker på att det flyter in mer dollar till Sverige än kronor till USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som om du tar min postning som ett påhopp, "Men vänta, det är ju nivån JAG spelar på, då menar han att jag är kass!!!".

 

Haha! Precis tvärtom för mig, jag antar alltid att det talas om alla utom mig när någon generaliserar en nivå. :D

 

Konstigt att det går så bra att skriva att jänkare är kassa, men om man säjer att dom flesta på låga limitar är dåliga så är det helt galet.

 

Kanske beror på antalet amerikaner på PF i relation till låglimitlirare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde klar gjort från början att jag spelar 0,5/1 fix limit

 

Om det där var kommentaren du hade till min text så gör det ingen som helst skillnad, jag hade fortfarande påstått samma sak, men jag hade inte menat just dej, jag vet INGET om en slumpvald spelare på låglimitborden, men i grupp kan jag säja att dom flesta är kassa, och det tänker jag inte be om ursäkt för.

 

Haha! Precis tvärtom för mig, jag antar alltid att det talas om alla utom mig när någon generaliserar en nivå. :D

 

Ja, antar att det är så man fungerar när man inte lider av mindervärdeskomplex. :D...

 

Kanske beror på antalet amerikaner på PF i relation till låglimitlirare.

 

Kan va, men dom flesta som spelar där är väl jänkare, om man ser till det stora hela (eftersom dom är flest till antalet öht av pokerspelare). Alltså borde ju mitt "flesta" vara mest amerikaner som innefattas bland dom "kassa". Eller så är jag bara trött på att varje gång man postar ett inlägg så är det nån som sneat över vad man skrivit. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höll på att garva ihjäl mig när Party och majoriteten av alla jänkare lämnade nätverket och skinsen fick klara sig själva. Då klargjordes allt. Jag horade nämligen bonusar på Empire och Eurobet med många svenskar vid borden och sen på Party mot jänkarna.

 

Där kan man snacka om skillnad. No offense...men jänkarna är fan så mycket bättre än svenskarna på poker. Inget snack om den saken. Spelet är mycket vildare, i vissa avseenden sämre men det finns en markant skillnad: jag känner mig ytterst sällan utspelad av någon svensk men däremot har jag ett 30-tal jänkare markerade som ”spela inte” vilket betyder att de är alldeles för bra och det är på alla nivåer från NL25 till NL400. Och mina krav för ”spela inte” är mycket högt ställda. Jag har en (1) svensk (som numera är ganska känd) markerad...

 

Det var till och med så roligt på Eurobet när jag satt där att en jänkare lämnade bordet i protest med kommentaren att det är en sak att vara solid och en annan att vara rigid och lär er spelet för fan. Jag lämnade också bordet tre händer senare. 90 procent av svenskarna är ju så pinsamt tightveka och tightpassiva att man döööör av att bli uttråkad om inget annat och det är absolut inget bra spel. Ok, de kanske inte torskar mycket men de vinner heller inget.

 

Sen finns det kanske 5 procent av svenskarna som kör loose-aggro-stilen och den behärskar de betydligt sämre än jänkarna. Och sen finns det de duktiga svenskar men de är ju faktiskt inte så många.

 

Jag tror att det procentuellt sett finns fler bättre amerikaner (mer erfarenhet, bättre träningsmotstånd osv) än svenskar. Grejen med amerikanerna är att man vill spela mot dem på helgmornarna när de är packade och att de är många i antal. Det gör att man lätt kan byta bord om motståndet är för hårt.

 

Så tycker jag iaf.

 

Kan inget annat säga än att jag håller med till 100%.

Svenskarna är oftast vektighta och generellt mycket sämre flopspelare än amerikanerna. Nu pratar jag GENERELLT på mid limit borden där jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske beror på antalet amerikaner på PF i relation till låglimitlirare.

 

Kan va, men dom flesta som spelar där är väl jänkare, om man ser till det stora hela (eftersom dom är flest till antalet öht av pokerspelare). Alltså borde ju mitt "flesta" vara mest amerikaner som innefattas bland dom "kassa". Eller så är jag bara trött på att varje gång man postar ett inlägg så är det nån som sneat över vad man skrivit. :D

Observera att jag inte försökte vara en penis med mitt svar utan bara försökte tillföra nåt till ditt resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den generella amerikanska knegaren (Som spelar poker) håvar in bra mycket mer dollares per månad än deras svenska motsvarigheter + lägre skatter och moms.*** (Undantaget amerikanska studenter som måste knega varje helg/sommar om inte föräldrarna pröjsar fickpengar medan CSN sponsrar svenska studenters pokerspel) Dessutom är det betydligt färre amerikanska studenter procentuellt sett som spelar än svenska "skolungdomar" (Verkar ibland som att hälften av hela sveriges pokerspelande massa går i skolan på ett eller annat vis)

 

Slutsats: Jänkare lirar på högre limits för de har högre spenderbar summa varje månad jämfört med en svensk som håller samma nivå skicklighetsmässigt, 1 dollare är helt enkelt värd mer för en svensk.

 

Detta är min teori som jag är bygger helt på egen erfarenhet/övertygelse och jag har inga som helst empiriska bevis för att det stämmer.

 

*** En genomsnittslön för en knegare kan vara ca $30.000 , inkomstskatten när alla sociala avgifter är betalda skiljer sig mycket från stat till stat men 20-25% är en siffra som stämmer på de flesta ställen.

Momsen ligger på 5-10% på de flesta varor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att pokerboomen har slagit hårdast i norden. Jag pratade precis med en kompis i staterna. Han säger att det inte alls är så mycket reklam på TV och i tidningar etc. som i Sverige.

Eftersom pokerboomen är relativt ny i Sverige har de flesta precis börjat lära sig poker och den första fasen är att välja ut starthänder. Folk läser t ex Texas Hold'em for advanced players som mestadels är för 10-manna-bord och dessutom limit. Sen applicerar dom starthandskraven på NL-6-manna och blir på tok för lättlästa och för tighta.

 

Era erfarenheter av svenskar kontra amerikaner har ni fått från 6-manna-bord va? Specca gärna lite 10-manna så får ni se att det loose/aggressiva spelet som är lönsamt på 6-manna är total katastrof på 10-manna.

 

Blev inte direkt någon röd tråd i det skrev. Inte heller kom jag fram till någon bra slutsats :) Men det kan väl tålas att tänka på att svenskarna ganska nyligen invarderat pokerborden med sin tight/passiva spelstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så mycket snack om det här och speciellt bland totala nybörjare, som en jäkla myt, spela mot jänkare så blir du miljonär, minst!

 

Jag har spelat på alla världens nätverk och hittat bra och dåliga spelare från alla nationaliteter så jag köper inte det här om att Sverige skulle var något jäkla uberland av pokertalang. Det finns många dåliga jänkare på Party ja, men det finns minst lika många kassa svenskar på B2B. Spelstilen skiljer men motståndet är lika uselt.

 

Anpassa spelstil efter motstånd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smokey_McPot: Jag förstod det, ville bara gnälla lite extra och tyckte det var ett bra tillfälle. Måste lära mej att skriva tydligare tror jag, alternativt skita i att citera någon när jag ändå tänker skriva om något helt annat. :)

 

Han säger att det inte alls är så mycket reklam på TV och i tidningar etc. som i Sverige.

 

Tonight Show med Jay Leno är ju sponsrat av Party Poker iaf såg jag (i USA). Men här i Sverige finns det ju inte en sändning som inte sponsras av ett pokerbolag. I USA lirade väl halva nationen i homegames redan innan Moneymaker, så kanske inte behövdes lika hård marknadsföring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl antagligen en kulturskillnad ockås... vi svenskar är ju av naturen "kalla" och lite försiktiga. amerikanerna däremot tror ju att de äger världen (vilke de på sätt o vis gör) och är inbitna opportunister. Samtidigt finns det stora sociala klyftor osv. Många spelare där har säkert en dröm om att bli rika, snabbt, just för att det är deras enda chans. Och de med gott om pengar spelar bort dem för de vet inte bättre... Vi har det ändå rättså bra i sverige o kan spela mest för att det är kul att dra in lite extra deg ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...