Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om du funderar på att gå upp i nivå är det viktigaste att du har en tillräckligt stor BR så du klarar svängningarna på nästa nivå.

Sedan är det väl generellt så att om du känner att du är rejält bättre än motståndet kan du börja pröva på nästa nivå - om du har råd.

Postad

Beror på vilken nivå du spelar på. 16 timmars spel säger egentligen ingenting annat än att du har haft spelet med dig för tillfället. Mitt spel i längden sen jag plockade upp pokern igen ligger nog runt +-0 efter kanske 4000 händer (måste börja föra stats, det här går inte) och då plussade jag 500bb på ett par timmar i förrgår. Andra dagar är det helt tvärt om. 500bb på 4000 händer (runt 80 timmars spel) blir nästan 6bb/h så det krävs nog en offantligt lång statestik för att få en tillförlitlig siffra, i alla fall med min varians ;)

Postad

BigBet eller BigBlind?

Hyffsat värde men ALLDELES för lite tid för att du ska kunna säga något. Antar att du inte multitablar 8 bord?

Det första du kan testa är ju att spela fler bord på samma nivå, se om du klarar det. Spelar du lika bra med 2-3-4 bord som med ett är det ju lättaste sättet att mångdubbla din förtjänst.

Postad

Jag har hört att runt 20bb/100 händer är ett bra mått på att man krossar sin nivå. Men jag vete tusan alltså, jag vet iaf ingen som plussar dem siffrorna uthålligt förutom på de allra lägsta nivåerna. 10-12 bb/100 tycker jag är fenomenalt om man kan hålla över ett par hundratusen händer.

Nu pratar jag iofs multitabling och NL. Om du menar FL är väl 4-6bb/100 händer kross.