All in Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 En ganska intressant hand.. Har read på middlesbra att han är lös och ganska dålig. Mr__W vet jag inte mkt om, men har misstänkt att han är bra. Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Luton" Game ended 2005-10-24 17:16:53 GMT+01:00 Players: jimmy (EUR 275,07 in seat 1) killmepls (EUR 231,50 in seat 2) Daveroff (EUR 162,25 in seat 3) middlesbra (EUR 250,78 in seat 4) Mr___W (EUR 287,85 in seat 5) Dealer: Daveroff Small Blind: middlesbra (1,00) Big Blind: Mr___W (2,00) jimmy was dealt: Qh - Th jimmy Call (2,00) (given limp) killmepls Fold Daveroff Fold middlesbra Raise (7,50) Mr___W Call (6,50) jimmy Call (6,50) (raise på mindre än 4bb och syn efter, jag synar) Flop 4h - Jh - 4d middlesbra Bet (8,50) Mr___W Call (8,50) jimmy Call (8,50) (hyfsad flop för mig, men mr__w`s kallsyn är oroväckande.) Turn 4h - Jh - 4d - Ah middlesbra Bet (13,00) Mr___W Call (13,00) jimmy Raise (40,00) (klonkar och raisar) middlesbra Call (27,00) Mr___W Raise (54,00) (hmm, är inte orolig för vad middlesbra har, han är slagen, men en raise här? 44, JJ, AA? vad göra?) jimmy ?? Citera
larsdissler Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 fold efter raise och call preflop...lite löst att spela QT där.. Citera
ades_va Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 fold efter raise och call preflop...lite löst att spela QT där.. Han har pos, dessutom bör väl den andra synen vara ett argument för snarare än emot att han bör syna här? Citera
jacobmal Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 kastet finns nog inte här. mr_w synar bara preflop, så han borde inte ha JJ eller AA. skulle han syna med A4 pre här och slowa på floppen? annars är KhJh den enda troliga handen som slår dig här. jag ställer. om inte så måste jag fråga varför du synar floppen Citera
All in Postad 24 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2005 fold efter raise och call preflop...lite löst att spela QT där.. What? QTs, mot två lirare med position kastar jag inte mot ett 3,75bb raise.. finns många sköna floppar som kan komma. och träffar man bara T lr Q så är det ju lätt att se om man är slagen.. Citera
iller Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Hade synat och se vad som händer på rivern och ta ny ställning där. Har han kåk kan du ju alltid klonka K . Bara chansen att få en royal är ju värd €27. EDIT: Blev lite knas, men kul att editera. Citera
All in Postad 24 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2005 kastet finns nog inte här. mr_w synar bara preflop, så han borde inte ha JJ eller AA. skulle han syna med A4 pre här och slowa på floppen? annars är KhJh den enda troliga handen som slår dig här. jag ställer. om inte så måste jag fråga varför du synar floppen finns folk som slowspelar JJ-AA. Jag synar floppen för att försöka fånga färg of course. Men sen när Mr__W agerar så där på turn så blir jag orolig.. Fortsätt kommentera. Citera
Hjort Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 jimmy Call (2,00) (given limp) Varför då? Jag skulle höjt eller foldat, att limpa med mediokra händer UTG är ju att tigga om att bli isoleringshöjd på regelbunden basis. Flop 4h - Jh - 4d middlesbra Bet (8,50) Mr___W Call (8,50) jimmy Call (8,50) (hyfsad flop för mig, men mr__w`s kallsyn är oroväckande.) Paret är inte särskilt kul heller. Är du uppe mot ett överpar så får han 4 redrawouts om du klonkar turn, plus att alla hjärter som setar någon är riktigt tråkiga och att du kan dra dött. Sen ser ju alla paret också vilket gör det knepigare att få action av sämre färger och överpar. Är ju så litet bet att det är en syn, men någon stor kassako kan det ju knappast vara. Turn 4h - Jh - 4d - Ah Mr___W Raise (54,00) (hmm, är inte orolig för vad middlesbra har, han är slagen, men en raise här? 44, JJ, AA? vad göra?)jimmy ?? Han synade först och reraisar sen en raise + syn, han representerar ett slöspel av en väldigt stor hand som inte är rädd att bli utdragen och som inte vill att någon av motståndarna foldar. Kåken känns mao som en rätt stark kandidat och dina implicita odds är rätt åt helsike eftersom du inte får mer pengar om han inte tokbluffar och tokbluffar han inte så bör han ha dig slagen en stor del av tiden. Plus att middlesbra gillade sin hand nog at syna din checkraise vilket åtminstone betyder att han har outs att slå dig och ibland så kommer han redan ha dig slagen. Hade han raisat middlesbra direkt så hade han ju visat sjukt mycket mindre styrka. Nu verkar det ju mer vara "jag väntar med att få in ett stort bet på rivern och hoppas de andra träffar något på vägen. YES! Snubben bakom har något, dags att mjölka". Finns ju inte särskilt många händer som är konsekventa med det här beteendet för en normalaggrospelare utom 44 och kanske A4s. Men det är ju inte heller en sekvens som passar särskilt väl in med en bluff eller hand som 54 eller lägre färg. Jag foldar där. Citera
All in Postad 24 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2005 jimmy Call (2,00) (given limp) Varför då? Jag skulle höjt eller foldat, att limpa med mediokra händer UTG är ju att tigga om att bli isoleringshöjd på regelbunden basis. Flop 4h - Jh - 4d middlesbra Bet (8,50) Mr___W Call (8,50) jimmy Call (8,50) (hyfsad flop för mig, men mr__w`s kallsyn är oroväckande.) Paret är inte särskilt kul heller. Är du uppe mot ett överpar så får han 4 redrawouts om du klonkar turn, plus att alla hjärter som setar någon är riktigt tråkiga och att du kan dra dött. Sen ser ju alla paret också vilket gör det knepigare att få action av sämre färger och överpar. Är ju så litet bet att det är en syn, men någon stor kassako kan det ju knappast vara. Turn 4h - Jh - 4d - Ah Mr___W Raise (54,00) (hmm, är inte orolig för vad middlesbra har, han är slagen, men en raise här? 44, JJ, AA? vad göra?)jimmy ?? Han synade först och reraisar sen en raise + syn, han representerar ett slöspel av en väldigt stor hand som inte är rädd att bli utdragen och som inte vill att någon av motståndarna foldar. Kåken känns mao som en rätt stark kandidat och dina implicita odds är rätt åt helsike eftersom du inte får mer pengar om han inte tokbluffar och tokbluffar han inte så bör han ha dig slagen en stor del av tiden. Plus att middlesbra gillade sin hand nog at syna din checkraise vilket åtminstone betyder att han har outs att slå dig och ibland så kommer han redan ha dig slagen. Hade han raisat middlesbra direkt så hade han ju visat sjukt mycket mindre styrka. Nu verkar det ju mer vara "jag väntar med att få in ett stort bet på rivern och hoppas de andra träffar något på vägen. YES! Snubben bakom har något, dags att mjölka". Finns ju inte särskilt många händer som är konsekventa med det här beteendet för en normalaggrospelare utom 44 och kanske A4s. Men det är ju inte heller en sekvens som passar särskilt väl in med en bluff eller hand som 54 eller lägre färg. Jag foldar där. jag limpar den nästan alltid i tidig pos. Höjer inte med den tidigt, isf en dubbling bara.. Är det någom som raisar och ingne synar så foldar jag ofta, om jag inte har position. sant.. men syna måste jag ju göra där med minibettet. hmm, intressant.. fortsätt kommentera. Citera
ades_va Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 annars är KhJh den enda troliga handen som slår dig här. jag ställer. om inte så måste jag fråga varför du synar floppen Ja, eller så har han väl lirat sin AhAh som en idiot - kommer aldrig fatta hur fisken tänker... Citera
jacobmal Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 annars är KhJh den enda troliga handen som slår dig här. jag ställer. om inte så måste jag fråga varför du synar floppen Ja, eller så har han väl lirat sin AhAh som en idiot - kommer aldrig fatta hur fisken tänker... sant. jag spelar inte microlimits längre så jag vet inte hur folk resonerar där. Citera
All in Postad 24 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2005 annars är KhJh den enda troliga handen som slår dig här. jag ställer. om inte så måste jag fråga varför du synar floppen Ja, eller så har han väl lirat sin AhAh som en idiot - kommer aldrig fatta hur fisken tänker... sant. jag spelar inte microlimits längre så jag vet inte hur folk resonerar där. NL 1/2 är väl inte microlimits? Eller? Citera
Hjort Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 NL 1/2 är väl inte microlimits? Eller? Nej det är inte microlimit. Isf hade vi varit tvungna att hitta på nya namn för 0.1-0.2 mm, och det orkar vi inte. Säg låglimit eller låg mellanlimit så skjuter du väl inte särskilt fel. kastet finns nog inte här. mr_w synar bara preflop, så han borde inte ha JJ eller AA. skulle han syna med A4 pre här och slowa på floppen? annars är KhJh den enda troliga handen som slår dig här. Han måste ju kunnat ha slasksynat med åtminstone K9h och KTh (fniss) också. Men det som stör mig är att att det inte går att se vad fan han ska ha som är någorlunda vettigt spelat i den där sekvensen utom 44 och. Redrawet till royalen är ju iofs rätt tänkvärd, men jag har väldigt svårt att hitta all-in här. Citera
All in Postad 24 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Så här gick det iaf.. Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Luton" Game ended 2005-10-24 17:16:53 GMT+01:00 Players: jimmy (EUR 275,07 in seat 1) killmepls (EUR 231,50 in seat 2) Daveroff (EUR 162,25 in seat 3) middlesbra (EUR 250,78 in seat 4) Mr___W (EUR 287,85 in seat 5) Dealer: Daveroff Small Blind: middlesbra (1,00) Big Blind: Mr___W (2,00) jimmy was dealt: Qh - Th jimmy Call (2,00) killmepls Fold Daveroff Fold middlesbra Raise (7,50) Mr___W Call (6,50) jimmy Call (6,50) Flop 4h - Jh - 4d middlesbra Bet (8,50) Mr___W Call (8,50) jimmy Call (8,50) Turn 4h - Jh - 4d - Ah middlesbra Bet (13,00) Mr___W Call (13,00) jimmy Raise (40,00) middlesbra Call (27,00) Mr___W Raise (54,00) jimmy Fold middlesbra Call (27,00) River 4h - Jh - 4d - Ah - 7c middlesbra Check Mr___W Bet (65,00) middlesbra Call (65,00) Mr___W shows: 4c - 4s (four of a kind, fours) middlesbra didn't show: Ac - Ks (two pairs, aces and fours) Mr___W wins: EUR 353,00 (with four of a kind, fours) Rake: EUR 2,00 Är rätt nöjd med folden, men ändå så var den rättså given tycker jag. Satte han faktiskt just på 44, med chans för JJ.. tycker inte de finns många andra händer han lirar sådär.. möjligen A4s.. Vad middlesbra gör där med AK kan man också fråga sig.. Citera
mr_jofa Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 sant. jag spelar inte microlimits längre så jag vet inte hur folk resonerar där. Helt glömt bort eller? Citera
Recommended Posts