Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

50-50 på Cosmopol GBG. Knappen synar, BB höjer till 250. SB och knappen synar. Flop: 3c8s3h, BB pottar, syn, syn. Turn: 9c. Rundcheck. River: Qc. SB check, BB bettar 2k, knappen höjer till 5k, SB ställer in (ca 9k). BB funderar länge (har ca 7k), viker sig tillslut. Knappen har QQxx. Hur skulle ni resonera här? Vilka händer har SB och BB? Vad göra med QQ? SB är en hyfsad PLO spelare, likaså BB. Knappen är en riktigt bra spelare. Jag följde handen och blev riktigt intresserad när rivern skapade kvällens pot

Postad
Vad snackar du om iller? Den här hör definivit hemma här.

Den kanske hör hemma här ja, men vitsen är väl att det ska vara en hand man själv spelat (helst) och resultatet ej är med samt gärna lite snyggare uppradat. Men men, ingen fara på taket.

Postad

känns som att det inte är helt otroligt att BB har AAxx och SB sitter på typ nåt stegdrag med en 3a som dangler.. BB raisar ju pre och följer upp med ett "informationsbet2 på flop och när han får syn så ger han upp men så blir turn rundcheckad och han kanske tror hans AAxx är bäst.. sb lär väl sitta på nån suckerkåk QTJ3 eller något liknande

Postad

Jag var helt hundra på att knappen hade QQ då jag känner och spelat mot honom massor. Kan tillägga att SB ställde in utan att tänka alls, sekunden efter knappen höjde sa han all-in. Eftersom jag "visste" att knappen hade QQ så var min fõrsta tanke att SB måste ha 99 eller 33. Men om han hade 33 skulle han vart tvungen att betta på rivern för att förhindra rundcheck igen. Men efter den långa funderaren av BB så började jag tänka att det måste vara BB som sitter med 99.