Gå till innehåll

FLT - KQo osäkert spelad!


Kimpan

Recommended Posts

Inga reads

Tyckte denna handen kändes lite osäker...

Är det rätt att 3-betta på floppen?

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) rätt att lugna ner sig när det kommer ett par på turn?

 

Preflop: Hero is MP1 with K:spade:, Q:diamond:.

UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 folds, Hero raises, MP2 3-bets, MP3 folds, CO folds, Button folds, SB folds, BB calls, Hero calls.

 

Flop: (9.50 SB) 9:heart:, K:club:, 3:club: (3 players)

BB checks, Hero bets, MP2 raises, BB folds, Hero 3-bets, MP2 caps, Hero calls.

 

Turn: (8.75 BB) 3:heart: (2 players)

Hero checks,MP2 bets, Hero calls.

 

River: (10.75 BB) T:club: (2 players)

Hero checks, MP2 checks.

 

Final Pot: 10.75 BB

 

Results in white below:

Hero has Ks Qd (two pair, kings and threes).

MP2 has Ac Kd (two pair, kings and threes).

Outcome: MP2 wins 10.75 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte vetat särskilt mycket om spelaren så hade jag inte trebetat floppen utan synat ned pga den kraftiga prefloppactionen. Orsaken att jag synat ned är att det inte riktigt går att lita på folk, antingen för att de är för dumma för att spela fel eller för att de är tillräckligt smarta för att spela rätt.

 

Paret på turn rör mig inte i ryggen, det största problemet med det är ju att man blir av med 3 outs mot AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är sant att paret inte borde ha någon inverkan med tanke på att det är en 3a och att han visat sån action preflop.. det är igentligen antingen AA eller K med en högre kicker som oroar mig här antar jag...

 

Jag tänkte nog lite för snabbt där, paret på turn gör ju att du tappar 3/5 av dina outs mot AA och 2/5 av dina outs mot AK. Det är ändå ganska relevant, och kan mycket väl göra en syn till fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
det är sant att paret inte borde ha någon inverkan med tanke på att det är en 3a och att han visat sån action preflop.. det är igentligen antingen AA eller K med en högre kicker som oroar mig här antar jag...

 

Jag tänkte nog lite för snabbt där, paret på turn gör ju att du tappar 3/5 av dina outs mot AA och 2/5 av dina outs mot AK. Det är ändå ganska relevant, och kan mycket väl göra en syn till fold.

 

Det är sant att man tappar 3/5 outs mot AA men mot AK så är det ingen skillnad i outs. Du har bara damerna som outs och har dom kvar även om treorna parat upp sig.

 

HUgo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är vi tillbaka där igen. Spelar du händer som lätt domineras finns en stor risk att du är just... dominerad.

 

Att openraisa med KQ efter två folds är ett självklart spel och inget man inte ska göra för att vara rädd att vara dominerad. Blir man sedan raisad så får man ta det utifrån det läget. Då får man vara mer aktsam helt enkelt. Men från början är det ett mkt bra spel.

 

Hugo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger att du borde lägga dig då MP2 höjer. Johan kommer antagligen att säga något klokare, vänta fem minuter så får du ett vettigt svar. ;)

 

Att lägga sig när man betar ut på en sån här flopp för en raise är ett mkt dåligt spel. Här kan en spelare med AQs AJs QQ JJ raisa hur lätt som helst. När du betar ut så kan ju du själv ha en massa olika händer som inte är just topp par. Han läser ju dig som ett eventuellt färgdrag eftersom han checkar rivern när färgen kommer in. Om han tror att du har ett färgdrag så är det ju givet att man raisar om man har tex QQ och du betar ut floppen.

 

Han kan ju också ha färgdraget själv och vilja ta ett frikort. Eller kanske stegedrag med ett överkort.

Dock så brukar spelare som spelar denna låga limit kanske inte vara alltför avancerade i sin tankeprocess så med största sannolikhet så har han det han representerar. Alltså AA KK eller AK. jag tycker därför att du bara ska checkcalla ner när du blir raisad. Beten på floppen tycker jag är bra. Den gör att du får bra read på hans hand och då behöver du inte överspela den sen med en checkraise som blir reraisad och sånt.

 

Man ska också komma ihåg att man inte ska räkna med att alla tänker som man själv. Det finns tusentals människor som bara vill raisa för att dom känner för det. Därför ska man heller inte släppa ett topp par som i det här läget. Bättre då att calla ner för att förlora så lite som möjligt om man är slagen och låta en eventuell idiot bluffa bort sina pengar.

 

HUgo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...