Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här handen bör väl illustrera problemet med stora par i dålig position. Floppbeslutet blir väldigt svårt.

Seat 2: Postvly5thSt ( $132.45 )

Seat 4: Mrfloppeee ( $100.75 )

Seat 5: aaronteeto ( $34.15 )

Seat 6: andycar12 ( $134.10 )

Seat 7: Hurragurra1 ( $168.10 )

Seat 9: Hero ( $100 )

Seat 8: mboze ( $98.10 )

Seat 10: Clubrep50 ( $107.35 )

Seat 3: Outlaw_Josie ( $105.05 )

Seat 1: wootang2984 ( $38 )

Hurragurra1 posts small blind [$0.50].

mboze posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ A:club: A:heart: ]

Hero raises [$4].

Clubrep50 calls [$4].

wootang2984 folds.

Postvly5thSt folds.

Outlaw_Josie calls [$4].

Mrfloppeee folds.

aaronteeto folds.

andycar12 folds.

Hurragurra1 folds.

mboze folds.

** Dealing Flop ** [ K:spade:, T:club:, 2:club: ]

Hero bets [$10].

Clubrep50 folds.

Outlaw_Josie raises [$30].

Hero calls [$20].

Better knapp pot på floppen som vanligt efter att ha höjt preflop, Och får en pottraise emot mig. Rimliga händer för Fi är väl en kung eller TT/22. Drag sätter jag honom inte på då de flesta inte spelar dem på det här sättet.

Är det ens tänkbart att folda direkt här utan read? Jag bestämmer mig iaf för att backa upp handen med stacken, och att bästa sättet att få in pengarna mot en kung (eller eventuellt ren bluff) är att calla här och förhoppningsvis få in pengarna på turn.

** Dealing Turn ** [ 4:heart: ]

Hero checks.

Outlaw_Josie bets [$70.50].

Hero is all-In.

När Fi blixtbettar är jag nästan säker på att jag leder.

Hur ser ni på floppspelet? Någon som skulle folda? Är det vettigt att spela som jag gjorde, eller är det bara att trycka?

Postad

Bara till att trycka på :-o

Har man AA så kan man inte vika sig för en flopp som består av K 10 2 så enkelt är det... skulle nog ta och re-raisat där förresten. Men som vanligt beror det på vad du har för read på människan...

Postad

tycker att det är farligt att bara syna hans reraise...tryck in allt efter hans raise tror han satt med ak.kd,kj.... tror om han hade träffat ett set så hade han slowat...folk har en tendens att göra det på dom där nivåerna.......hur gick resten av handen

Postad
tycker att det är farligt att bara syna hans reraise...tryck in allt efter hans raise tror han satt med ak.kd,kj.... tror om han hade träffat ett set så hade han slowat...folk har en tendens att göra det på dom där nivåerna.......hur gick resten av handen

trycker han floppen är chansen att AK, KQ och KJ lägger. få in allt på turn istället.

Postad

Pokerstove säger

Hero: Hero AhAc

Outlaw_Josie:AdAs,TT,2c2s,2h2s,AdKd,AhKh,AsKs,KQs,KcJc,

KdJd,KhJh,KdTd,KhTh,KsTs,Kc9c,QcJc,QdJd,

AdKc,AdKs,AsKc,AsKd,KcQd,KcQh,KhQs,KsQd,

KsQh,KcJd,KcJh,KcJs,KcTd,KcTh,KhTs,(cirka)

@ flop: hero 60,0%

Set ut som om handen ska spelas. All-in bara!

Postad

Det underlättar ju att ha en read på fi i detta läge, men oftast är det väl ändå så att man inte släpper AA i dessa situationer. Fi kan mycket väl sitta på en grymt drag, t.ex. QJ i klöver.

Det enda jag kan tänka mig är att du bettar ut mer preflop, då du är först att agera och bettar ut mer på floppen, i detta fall typ 15$.

Själv är jag uppe i 10 torskade AA's på raken på ungefär liknande sätt som du beskriver, vilket förstås får en att darra varje gång man blir tilldelad handen. Men det är väl vad man kallar "swings"......

Postad

Tror verkligen inte att Fi sitter på draget här, en syn hade varit mycket mer realistisk då. På det här sättet riskerar han att bli satt all-in och bli tvungen att syna som underdog, medan en syn från honom känns nästan lika effektiv mot en ev post oak bluff från min sida.

Ingen som lägger alltså? Jag tycker att svaga kungar känns orealistiska, en syn hade nog varit vanligare där också. Lägre PP får jag ju inte längre betalt av heller.

Kul att någon gillar mitt spel att bara syna trots att jag betstämt att få in degen. Fast det ser ju ut som att de flesta förespråkar att trycka direkt på floppen.

Postad

Om han är någorlunda kompetent så märker han att du inte är rädd för kungen på brädan, alltså har du AA eller AK, själv sitter han på TT och siktar direkt på hela din stack. Hade han inte set där vill jag veta vilken sajt du spelar på.

Postad
Om han är någorlunda kompetent så märker han att du inte är rädd för kungen på brädan, alltså har du AA eller AK

Hur märker han det, för att jag betar ut på floppen efter att ha höjt preflop? Tolkar han det som definitiv styrka är han ju en supertomte.

Eller menar du att jag ska folda turnen?

Postad
Om han är någorlunda kompetent så märker han att du inte är rädd för kungen på brädan, alltså har du AA eller AK

Hur märker han det, för att jag betar ut på floppen efter att ha höjt preflop? Tolkar han det som definitiv styrka är han ju en supertomte.

Eller menar du att jag ska folda turnen?

Klart att han inte vet det så fort du bettar ut, men när du synar hans 3xbettet-raise, vad ska han sätta dej på? Knappast sämre än dom två händerna jag skrev. Jag menar fold på turn ja, möjligtvis att jag dumpat AA redan på floppen, folk på NL100 brukar vara så veka och 3xbettet är ju tillomed en ansträngning att göra. Vet ju att du synade, men kommer bli förvånad om han satt med AK. Snyggaste scenariot är förstås att han tror att den där brädan inte hjälpte dej och att hans 44 är bästa handen på floppen. :)

Efter att jag lagt AA hade jag kollat in Outlaw_Josie väldigt noga för att se vilka händer han vänder upp vid liknande spel. Men här antar jag att du inte spelat några händer alls mot honom tidigare?

Postad
Om han är någorlunda kompetent så märker han att du inte är rädd för kungen på brädan, alltså har du AA eller AK, själv sitter han på TT och siktar direkt på hela din stack. Hade han inte set där vill jag veta vilken sajt du spelar på.

Han kan också tolka det som ett autmat bet. Det är ju rätt vanligt att man följer upp sin raise med en bet på floppen oberoende på om man träffa eller missa. Gör man inte det så kommer man ofta bli överkörd på de högre nivåerna eftersom man bli lika lätt läst som en Kalle Anka pocket :D

Edit: Gissar att Fi sitter på QJ :club: , 1010, 22, KK eller AK men man vet ju aldrig ;) Fast han kan ju även sitta på QQ och JJ. Men jag brukar ofta sätta fi på för snäv hand distrubution ;)

Postad

Utan reads så synar jag, även om jag tror att jag en rätt stor del av tiden kan ligga efter, så synen kan mycket väl vara rätt marginellt -EV (på turn alltså) men å andra sidan kan du inte låta dig bli borttryckt från potter hur som helst. Du har klöver A vilket gör att drag är lite mer osannolikt, men en QJ i klöver är ju absolut inte otänkbart.

Jag tycker dock att du ska ställa in på floppen. Låt han ta ett rätt tuft beslut, är han riktigt weaktajt kanske han foldar tom tvåparet (även om jag tvilvar på det). Dessutom får inte draghänder odds att syna, men om han gör det ändå gör han ett misstag. Plus att jag tror att han får svårt att släppa t.ex. AK, i vilka fall han gör ett misstag.

Och viktigast av allt - du kan i framtiden spela monsterdrag (QJs på denna flop t.ex.) samt stål (dvs set) på samma sätt och få betalt av slaskiga tvåpar och liknande.

Men jag vet inte, jag har ju en tendens att vara överaggro, men jag ställer in efter hans pottreraise.