Gå till innehåll

Hur är det att spela på B2B nätverket?


pepe82

Recommended Posts

Staffpoker ordnar turneringar som kostar 750vip och 1-3:e pris är en resa till vegas med boende i deras hus där.

 

Been there, done that; got the t-shirt ;)

 

hur ofta har dom den turneringen och hur många brukar vara med?

 

Det är max 200 spelare och förra gången var det 96 har jag för mig. Föll själv på mållinjen och kom 5:a men vann 200€ i alla fall.

 

Nästa turnering blir i december någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte höra med er hur B2B nätverket är tänkte börja spela där men det verkar vara väldigt lite spelare? Vad gör det bra, det verkar ändå vara många från PF som spelar där?

 

 

 

Man får inte ta ut mer än man satt in via Kreditkort/Neteller, då måste man ta ut övriga pengar till bankkonto. Man får då heller inte ta ut allt till bankkonto.

Max ett uttag i månaden annars 10€ i avgift.

Dyra växlingavgifter om man använder Neteller(i dollar)

 

Det går att ta ut flera gånger per månad till bankkontot utan avgifter från unibet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer frågan i denna tråd istället för att göra en ny. Kan man reload med marker på bordet på nåt sätt?

 

jag tror att svaret är ja. jag är inte säker på din fråga, men klicka på dealer tray (där dealern har sina marker) och se om det du vill hända ska hända.

Okej, ska kolla. Tack så mycket för tipset :).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggade mig för SÖKÖ-sateliten, men kan inte spela. Vissa har tydligen redan hunnit göra re-buys så antar att spelet fortsätter... Antar att mina 2 eurosar är borta för alltid. Ingen stor summa, men ruskigt irriterande. Kan inte ens logga in nu när jag restartat klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B var rena guldgruvan fram tills för någon månad sedan.

 

Men nu, ofta, ofta finner jag mig själv på ett NL50-bord där 4-5 av oss har rutin och kan spela. Och så ska det ju för faen inte vara.

 

Fiskarna har nog gått upp till NL100. Aldrig har jag spelat mot så många dåliga spelare sen jag började spela på b2b denna månad. Tyvärr verkar det som jag är en fisk själv för inte går jag speciellt mycket plus trots att folk synar rejäla bett på både flop och turn med mittenpar. Blir lika förvånad varje gång det kommer ett mesbet på rivern efter att jag checkat och ett klonkat tvåpar fläks upp efter min syn :lol:

 

En sak som jag har märkt är att alla hårda träffar spelas oftast passivt så på rivern ska man akta sig om nån plötsligt vaknar till liv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer frågan i denna tråd istället för att göra en ny. Kan man reload med marker på bordet på nåt sätt?

 

jag tror att svaret är ja. jag är inte säker på din fråga, men klicka på dealer tray (där dealern har sina marker) och se om det du vill hända ska hända.

 

Lol det blev jag smått galen på när jag började spela på B2B.

Spelade på prima innan o där finns en knapp,

försökte till förbannelse hitta reload knappen.

Till slut fick jag det förklarat för mig av en kompis

att man klickar på chip tray.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar B2B skarpt. Plussade €270 på €50NL på Unibet bonusen, men VIP-poängen kom för långsamt så när det blev dags för Martins poker så ökade jag till €100NL och jag ligger €154 plus för tillfället trots att jag torskat 2-3 inköp på fiskigt spel från min sida. Kan jag bara hålla mig lite kallare så kommer det här att gå bra. Jag är i princip helt ny på short handed också men det funkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
B2B var rena guldgruvan fram tills för någon månad sedan.

 

Men nu, ofta, ofta finner jag mig själv på ett NL50-bord där 4-5 av oss har rutin och kan spela. Och så ska det ju för faen inte vara.

 

 

Sett till 8manna borden håller jag med fullt ut. Förr fanns det alltid massa bord som hade % på över 50 på 0,25-0,5NL och det va riktigt lätt att plusa även om man åkte på 100 utdragningar om dagen ofta. Nu förtiden är det snortight och mellan 25-40%. Så ingen idé att spela 0,25-0,5NL 8manna nuförtiden med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B var rena guldgruvan fram tills för någon månad sedan.

 

Men nu, ofta, ofta finner jag mig själv på ett NL50-bord där 4-5 av oss har rutin och kan spela. Och så ska det ju för faen inte vara.

 

 

Sett till 8manna borden håller jag med fullt ut. Förr fanns det alltid massa bord som hade % på över 50 på 0,25-0,5NL och det va riktigt lätt att plusa även om man åkte på 100 utdragningar om dagen ofta. Nu förtiden är det snortight och mellan 25-40%. Så ingen idé att spela 0,25-0,5NL 8manna nuförtiden med andra ord.

 

25%-40% är verkligen inte snortight, skulle vilja påstå att allt över 25 % är ganska löst :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B var rena guldgruvan fram tills för någon månad sedan.

 

Men nu, ofta, ofta finner jag mig själv på ett NL50-bord där 4-5 av oss har rutin och kan spela. Och så ska det ju för faen inte vara.

 

 

Sett till 8manna borden håller jag med fullt ut. Förr fanns det alltid massa bord som hade % på över 50 på 0,25-0,5NL och det va riktigt lätt att plusa även om man åkte på 100 utdragningar om dagen ofta. Nu förtiden är det snortight och mellan 25-40%. Så ingen idé att spela 0,25-0,5NL 8manna nuförtiden med andra ord.

 

25%-40% är verkligen inte snortight, skulle vilja påstå att allt över 25 % är ganska löst :D

 

Fast där är blindarna medräknade väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B var rena guldgruvan fram tills för någon månad sedan.

 

Men nu, ofta, ofta finner jag mig själv på ett NL50-bord där 4-5 av oss har rutin och kan spela. Och så ska det ju för faen inte vara.

 

 

Sett till 8manna borden håller jag med fullt ut. Förr fanns det alltid massa bord som hade % på över 50 på 0,25-0,5NL och det va riktigt lätt att plusa även om man åkte på 100 utdragningar om dagen ofta. Nu förtiden är det snortight och mellan 25-40%. Så ingen idé att spela 0,25-0,5NL 8manna nuförtiden med andra ord.

 

25%-40% är verkligen inte snortight, skulle vilja påstå att allt över 25 % är ganska löst :D

 

 

25% på 8manna 0,25-0,5NL är inte det tight för den nivån?? Betyder att 2 pers ser potten, knappast nån idé att spela låga nivår när det ser ut så. Det jag syftar på är att det är minst lika tight på 0,25-0,5 som på 0,5-1/1-2 nu för tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...