Verner18 Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Hej drar min story lite kort...började lira i början av 04 på nl 0,25/0,50 med lite upp å ner när jag kände att jag behärskade 0,25/0,5 okej drog då den lite lätt oblyga skottningen på nl 2/4 med 500$ hade ju egentligen så bra koll alls då har man ju insett i efterhand t.ex hade man överpar med säg qq så skulle degen in oavsett om flopp va j-6-2 rainbow eller 7-8-9 med flushdraw... va i lumpen på vardagarna så hade bara tid å lira på helgerna men drog in min fair share och lyckades casha ut samtidigt som jag fick rullen å växa så man till slut va ordentligt rullad för 2/4...men sen när jag började lira på heltid efter lumpen 2/4 & 5/10 gick allting utför, rullen försvann illa kvickt... nu sitter man på 0,5/1 utan vidare framgång...eller ena dan plussar man 10 inköp för att sen droppa dom de 3 kommande dagarna... känns som att disciplinen är borta samt det är sjukt svårt anpassa sig om man drar till med 5bb med AK å floppen kommer A-6-6 ere lite svårt att tro att smallblind gett sig in i handen med k-6o plus att en 20$raise känns inte som nån farlig summa... självklart känns ju gulningen på 15k $ som ett brutalt misslyckande men känns som att man inte kan gräma sig över det utan får försöka lära sig av sina misstag å börja om...undrar därför om lite tips på hur man kommer in i spelet igen? måste ju finnas rätt många mid-stakes spelare som gulat/tvingats gå ner i stakes - hur gjorde ni? (om ni lyckats göra comeback) - hade aldrig något problem med tilt i början när jag spelade, det är först på senare tid det uppkommit (tips & tankar?) - tips på hur man hittar disciplinen igen (antar att det är lättare om man kör TAG istället för LAG) precis fått hem då psychology of poker samt zen and the art of poker, tror/hoppas att det kan hjälpa in en på rätt spår... tack på förhand / verner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Micke_E Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2005 Jag känner igen mig lite där. Jag har vunnit rätt bra förut men senaste tre månaderna har jag backat rakt ut så fort jag börjar lira. Jag hade min första vinnande session på över en månad igår och plussade lite idag också så jag hoppas att det är på väg att vända iaf (även om jag var massor pluss idag och sen kom två- och treoutarna på kö). Jag börjar också tilta väldigt lätt nu. Första året jag spelade poker så var jag nog bara ordentligt tiltad två-tre gånger. Nu är det två-tre gånger i veckan (och jag lirar ungefär två-tre gånger i veckan). Jag tror att det beror på att man har tappat all respekt för pengarna som man lirar om, det svider helt enkelt inte lika mycket att förlora längre. Jag försöker lösa problemet genom att gå ner ett par nivåer (trots att jag fortfarande har rulle för iaf en högre nivå) och slutar spela så fort jag känner att tilten börjar komma. Imorse var det efter fyra (!) händer. Spelar en billig turnering, får 85s, KJo, 88 och KK. Dom två första la jag ner, den andra floppar jag set med mot turnad stege och jag betalar av lite, men inte jättemycket. Med KK så floppar jag överpar och får in hela såsen på turn och han träffar på river och jag är ute. Jag kände direkt att jag blev jättetiltad och spelade ingen poker förän 10-11h senare. Det hjälper också att det är den nivån som jag har byggt en stor del av min rulle på och jag vet att jag vinner i längden på att sitta på de borden. Jag hade aldrig några större framgångar på dom högre borden, även om jag fortfarande är övertygad om att jag vinner där också bara korten är på min sida någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts