emil_c Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Hej alla glada i stugan etc etc.. ska nu lagga holdem pa hyllan till forman for omaha-high... jag blev lite besviken av omaha-high-kapitlet i supersystem da den bara bestod av ca 40-45 sidor... Sa nu letar jag efter nagon riktigt bra omaha-highbok som garna far inehalla foljande information : cashgame helst (turnering inte sa viktigt da jag inte spelar sa mkt tours) pot-limit, no-limit, fisked-limit, allman teori? floppspel, turnspel, riverspel etc...ja.. kort och gott omaha i ett notskal... Finns det nagon riktigt grymm bok darute? kramar emil! * Lite RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x31xx Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Finns det nagon riktigt grymm bok darute? Inte vad jag vet, jag har läst följande: How good is your pot limit omaha - Reuben How to win at omaha poker - Michael Cappelletti Omaha holdem poker - Caffione Dom är ok, roligast är faktiskt Reubens bok, Cappellettiboken är nog den jag skulle rekommendera främst MEN den är väldigt svår att få tag på (självutgiven). Har också läst Championship Omaha av McEvoy/Cloutier men orkade inte läsa klart, inget vidare alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Omaha holdem poker av Bob Ciafffone är ganska tunn (runt 130 sidor har jag för mig) men mycket välskriven och bra, läs den några gånger. Championship Omaha av McEvoy/Cloutier kan du skippa, om du inte är helnovis på poker i stort. Mest massa weak/tight-tjaffs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts