Gå till innehåll

Oväntad skuld till PartyPoker?


Tokstolle

Recommended Posts

I samband med att jag skulle öppna upp ett fryst konto på PP, fick jag en trevlig överraskning av deras underbara support. Tydligen har jag "en negativ balans" som de uttryckte det, på ett konto som jag inte använt på nästan ett år. Utöver denna skuld på 300$, ska det tydligen ha adderats diverse räntor och merkostnader...

 

Jag frågade dem hur denna skuld uppstod, och då svarade dem att jag inte har haft täckning på mitt kreditkort vid en insättning. Detta förstår jag inte, då jag alltid blivit nekad att sätta in pengar, då det inte funnits på kortet. Dessutom har jag ingen kredit, men även om jag hade haft det borde väl skulden ha uppstått hos banken, inte på Partys konto...

 

Är det någon som har haft någon liknande erfarenhet, eller har något förslag på vad man ska göra. Vad tror ni händer om jag inte betalar? 300$ är inte hela världen, men de borde ju lagt märke till att jag inte rört kontot på ett år, och ringt och meddelat när de lägger till räntor osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be dom skicka hem uppgifter till dig med exakt datum och tid nar denna insattning skedde och sedan sa tar du ett kontoutdrag och kollar om det stammer med ditt konto till att borja med sen borde du prata med din bank och kolla om du kan sparra detta pa nagot satt? Det basta du kan gora for tillfallet ar nog att prata med bank och partypoker o forsoka losa det pa sa satt... men prata med banken forst ;)

 

lycka till o hoppas att det loser sig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar högst märkligt, insättningen från kort verifieras ju av banken innan några pengar dyker upp på Party Poker; har över huvud taget ingen insikt i hur dom sköter sitt, men så fungerar det överallt! Annars skulle skiten gå under när folk kommit underfund med den luckan i systemet å Party skulle gula omgående.

 

Jag hade av rena principsjäl vägrat skulden, vet inte hur supporten är på Party, men kan nog bli jobbigt att slåss mot paragrafryttare och autoreplys. Sen är det klart, hade det varit mitt favoritpokerrum så hade jag kanske till slut betalat skulden.

 

Ett tips annars är ju att du letar upp ett av dina utgångna VISAs, alt frågar nån polare om dom har kvar något. Sen reggar du Greger Gregersson på Party å sätter in valfri summa med det kortet, flyttar pengarna till ditt vanliga konto (finns väl "ge pengar till vem fan du vill" på party?), när Party sen försöker verifiera kortet 3 månader efter att du reggade Greger och börjar ta ränta på skulden så sitter du redan på din privata ö i medelhavet å myser över att det som förut var/är världens största pokerrum har världens sämsta system.

 

Hela den där grejen borde falla på sin egen osannolikhet, jävligt märkligt att dom väljer att r*vkn*lla sina kunder på det sättet. Det är helt enkelt inte möjligt att kortet inte verifieras varje gång du använder det, möjligtvis om du drar kortet i en närbutik i Tranås så är dom kanske inte uppkopplade dygnet runt utan verifieringen för dom där 2l mjölk görs först på kvällen, men aldrig, aldrig, ALDRIG att det inte skulle verifieras direkt online (alt. att man får vänta på verifieringen innan man ser skymten av pengarna).

 

Hoppas det löser sej, fråga gärna supporten om inte all verifiering av kort sköts innan pengar dyker upp på ens Party-konto och se vad dom har för autoreply på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...