omduvoresomjag Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Tunga perioder gör att funderingarna kring spelet ökar markant, vilket självklart är bra. Har här lite funderingar som jag hoppas jag kan få lite goda råd kring. Spelet är FLT - 3/6 sh En vanligt förekommande situation är sb vs bb - duellerna. Om man som hjälte sitter på bb, med en Fi. som ofta limpar first in från sb, hur ofta ska man låta detta ske? Med vilka händer brukar ni raisa en limp från sb för att markera, och hur gör ni i det läget ni raisat med halvtaskiga kort och missar flop helt? Hur göra mot Fi på sb som ständigt hackar på ens BB genom att raisa first in? Vilka händer slår ni tillbaks med, och vilka callar ni bara med? Slutligen, hur mycket försvarar ni blindsen, och med vilka händer. Säg att den genomsnittlige Fi. som försöker stjäla är en typisk LAG från CO eller Button. Säg för enkelhets-skull att det blir HU av det hela. (tycker detta är vanligaste situationen som blir jobbig) Många frågor, tacksam om ni orkar svara på någon av dem eller har länkar till ställen där just dessa bitar diskuteras explicit! * Flytt till THe - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Tycker det är svårt att diskutera i allmäna termer. Posta lite HH som du har hamnat i svårigheter så kan vi ta upp det där istället! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Precis som morberg säger så är det svårt att allmänt om det, jag skulle vilja dra det lite längre och säga att det är svårt att ta det i HH's också då det förefaller mig att det handlar väldigt mycket om kännsla för sin Fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flodan Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Att "försvara" sina blinds med skitkort är ju meningslöst, då BB egentligen inte är ett bet från dig utan tillhör potten redan vid given. Vad som däremot är viktigt att ha i åtanke är att det är fi som gör misstaget genom att konstant höja för att stjäla din blind, då han vid spel har sämre position än vad du har. Har du en marginellt spelbar hand så reraisa fi preflop och raisa på floppen oavsett vad som kommer och se hur han reagerar. Om han checkar turn och du inte har träffat så ta gratiskortet, annars bettar du ut, även om du bara träffar lägsta paret. Kom ihåg att om fi höjer varenda gång i HU så innebär det att han vid dessa situationer spelar mycket löst, alltså kan du också spela lösare, speciellt då du har position över honom/henne. Limpare tror jag man gör bäst i med att höja oavsett och vara aggressiv på samma sätt som mot en som alltid raisar. Om SB limpar betyder det oftast att han har ren skit på hand och då finns det ingen anledning för honom att få se floppen billigt. BB är ju en svårläst position då du har odds att spela flera händer än vad SB har. Utnyttja detta och spela aggressivt, åtminstone fram till till turn för att sätta press på fi och för att visa att du inte viker dig så lätt för hans aggression. Om han sedan börjar limpa istället så kan du vända på det hela genom att höja honom när du har spelbara händer. Sedan beror det naturligtvis på vilken read du har på fi, men en generalregel i SH är ju att man måste vara vara aggressivare än vid FR bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Von oben Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Håller med föregående talare-även om jag aldrig spelat en hand på 3-6. Position är nyckeln här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 EDIT: Missuppfattning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts