Gå till innehåll

FLT - KQo träffar Q på turn


morberg

Recommended Posts

Här är en hand i katogorin: "smutsig byk som ska tvättas offentligt". Jag spelar som en räka. Tror jag. MP är lös-passiv PF (40-45%VPIP, <10% PFR på ett femtiotal händer).

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

 

Preflop: morberg is BB with Qc, Kd.

1 fold, MP calls, CO calls, Button raises, 1 fold, morberg calls, MP calls, CO calls.

 

Synar först från BB då det är en ganska tilltalande hand. För farligt?

 

Flop: (8.33 SB) Js, 9c, 7d (4 players)

morberg checks, MP bets, CO calls, Button calls, morberg calls.

 

Med två överkort och ett hålstegedrag känns det naturligt att se turn för ett bet till när jag stänger action. Borde jag trixat lite här och bettat ut?

 

Turn: (6.16 BB) Qs (4 players)

morberg checks, MP bets, CO folds, Button folds, morberg calls.

 

Såhär i efterhand känns det som hjärnsläpp att inte check-raisa MP eller åtminstone beta ut, men jag check-synar. Fy. Eller? Vad borde jag gjort och varför?

 

River: (8.16 BB) 8d (2 players)

morberg checks, MP bets, morberg calls.

 

Skräpkort, nu får jag stryk av alla T, men med TPGK måste jag syna ner. Bet-fold, någon? Det är tidigt i sessionen och jag vill gärna se vad MP har spelat.

 

Final Pot: 10.16 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om vad som är rätt eller fel-men så här skulle jag ha spelat handen.

Preflop-Se floppen så billigt som möjligt.Som skrivet är det en klart hygglig pocket,och det kostar inte så mycket från BB position att kika vidare.

Flop-Skulle checksynat precis som du gör.Det finns många trevliga möjligheter på turn,och gott om tid att slå om till aggresivt spel om man träffar där.

Turn-Jag skulle beta direkt på topp paret.Det ger information om var de andra befinner sig,och dessutom kan man mycket väl sitta med bästa handen här.Blir man raisad så måste jag ge respekt och bara syna.Checkraise förefaller mig inte vara det bästa alternativet.Stora möjligheter att jag vill se korten för denna pott-och jag gör det gärna så riskfritt som möjligt.

River-Check och sedan gråtsyn.Brädan är alltför jobbig för något annat-men som sägs,med topp par vill jag åtminstone att fi visar bästa hand.

 

Jag tycker inte att handen är så dåligt spelad,men å andra sidan har jag varken kvalite eller erfarenhet av 3-6 spel.Som påpekas förefaller checken på turn vara den mest iögonfallande blamagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är helt rätt att checka på turn för att se vad alla spelare gör innan du bestämmer dig för hur du ska gå vidare. Men som det sen blev hade jag check-raisat. MPs betande visade någon form av hand på floppen, men när du nu fick in ett "överpar till floppen" så tycker jag du ska trycka på. Annars tycker jag handen är ok spelad. Om du vill se hans hand är check-syn rätt på rivern, annars hade bet-fold kunnat vara att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen från BB och på på floppen känns standard.

 

På turn kan du mycket väl ha bäst hand. De andra två som synade på floppen kan mycket väl sitta på drag eller sämre par än dig om de inte träffade på turn.

 

Att betta ut på turn är ett alternativ som förhindrar en rundcheck (MP kanske bettade en svag J och blev rädd på turn) och CO och knappen kan få graitskort till sina förmodade svaga händer, inte bra.

Jag tror också du får mer information om du bettar ut, höjer MP så lär han ha dig slagen och skulle CO eller knappen syna två kallt så sitter de på antagligen en hand som har dig slagen eller ett bra drag.

 

En check-rais tror jag är sämre än att betta ut eftersom du inte kan trycka ut varken CO eller knappen om MP bettar, de synar och du höjer.

 

Som du spelar nu måste du syna ner på river.

 

Bet/folda river här gillar jag inte, det kostar lika myket som check/call och du riskerar att inte få se showdown. Om du helt plötsligt för för dig att betta ut kan det tolkas som lite allt möjligt och MP kan höja dig med en hand du slår om det vill sig illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul och se att jag tycker olika mot Von Oben och Gyre här angående turn. Får se om jag ändrar inställning.

 

Risken med att checka är ju såklart att det kan bli rundcheck, men jag tycker det uppvägs av att man kan spara en bet. Jag hade med en check antagit att MP betar ut (vilket också hände här), om sen CO eller Button höjer hade jag slängt (om man inte har några specifika reads som talar för annat), för vilka händer kan en höjning innebära som inte har en slagen?

 

Vad planerar ni göra om det kommer höjning ifrån MP, CO eller Button när ni betar ut på turn? Om jag skulle använt en bet på turn här för att få mer information än den alternativa checken så skulle det således leda till att man bör lägga sig, annars har man inte utnyttjat den informationen man fick till mycket. För att syna ner 2 BB för att se rivern låter inte kul.

 

En bet-fold på turn låter för mig ok, men jag hade som sagt föredragit check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kallas att donkbeta va?

Zoogin har onekligen en point.Att syna om man blir raisad på turnen är sannerligen ingen självklarhet.Tror dock jag hade gjort det ändå,men rent logiskt så ändrar jag mig och håller med,man bör nog folda sig i det läget istället för att syna.

Dock ändrar detta inte på riktigheten i att betta turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MP är lös-passiv PF (40-45%VPIP, <10% PFR på ett femtiotal händer).

 

Preflop: morberg is BB with Qc, Kd.

 

1 fold, MP calls, CO calls, Button raises, 1 fold, morberg calls, MP calls, CO calls.

 

Turn: (6.16 BB) Qs (4 players)

morberg checks, MP bets, CO folds, Button folds, morberg calls.

 

TPGK

 

Final Pot: 10.16 BB

 

Ny i forumet...skulle nån kunna förklara vad dom olika förkortingar betyder?

 

Mp=?

Co=?

Final pot= 10.16BB (är det 10.16 big blinds?)

Fi=? (finns ej me här men sett det förut)

PF=?

40-45%VPIP = ?

10% PFR på ett femtiotal händer = ?

 

tack 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal tråd, men är det ingen som anser att KQo har så pass stor EQ att den är värd att trebettas preflop i det här fallet?

 

 

Ny i forumet...skulle nån kunna förklara vad dom olika förkortingar betyder?

 

Tirran, kolla här. Där borde du finna svar, men gör du inte det så är det också ett ypperligt ställe att ställa frågorna på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal tråd, men är det ingen som anser att KQo har så pass stor EQ att den är värd att trebettas preflop i det här fallet?

Knappast showdownequity om man inte gör rätt generösa antaganden om de andras HD:ar (min höftning är 24%). Får ju vara aggressionsvärde i det hela för att det ska bli något mer lönsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tirran, kolla här. Där borde du finna svar, men gör du inte det så är det också ett ypperligt ställe att ställa frågorna på ;)

 

Men asså de finns inge svar på dom där förkortningarna i FAQ....där finns bara svar på förkortningar när man sitter och lirar på internet...inte här i forumet....när jag sitter och läser en analys så förstår jag inte så mycke när det står att "fi höjer och Co callar"...kunde man kanske öppna en ny FAQ där det står alla förkortningar här på forumet så man förstår nånting av de som står :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal tråd, men är det ingen som anser att KQo har så pass stor EQ att den är värd att trebettas preflop i det här fallet?

 

Mot en ensam raise från knappen så är det en 3-bet mot alla utan de absolut tightaste motståndarna. Med två syner innan knappen höjning vill jag inte alls 3-beta med KQo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...