Gå till innehåll

FLT - A9o i BB

morberg

Recommended Posts

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

Inga reads.

Preflop: morberg is BB with Ah, 9s.

2 folds, CO calls, Button raises, SB calls, morberg calls, CO calls.

Borde jag lagt ner här?

Flop: (8 SB) 9c, 3h, Td (4 players)

SB bets, morberg raises, CO calls, Button folds, SB calls.

Hyfsad träff med mellanpar och TK. Intressant nog lägger sig PF-höjaren och SB synar.

Turn: (7 BB) 5h (3 players)

SB checks, morberg bets, CO folds, SB calls.

Tror mig ha bäst hand och betar ut. CO lägger ner, men SB synar.

River: (9 BB) 4h (2 players)

SB bets, morberg calls.

Och nu känns det märkligt. Tre hjärter på brädan och SB bettar ut. Vågar motståndare bluffa i detta läget oftare än en gång på 10? Är det en gjuten syn från min sida? Borde jag höja tillbaka? Jag vet att han inte har nötfärgen då jag sitter på Ah.

Final Pot: 11 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A9 i BB känns marginellt för syn-men det är bara en raise att svara upp mot så jag tycker att syn känns riktigt.

Det är en märklig hand.Jag blir inte riktigt klok på den.SB visar attityd på floppen emot många motståndare.Han bör ha träffat tian här.Sedan gör raisen honom defensiv igen på turn-märkligt.Å andra sidan får han förnyat självförtroende på rivern genom 4h.

Han kan ha spelat A2 eller två h i pocket varav 10h är en.

Känns ändå som en syn på rivern,framförallt för det märkliga spelet.

Länk till kommentar

Jag kom direkt på en hand som jag hade spelat precis på samma sätt om SB, QhJh. På floppen skulle han då sitta med nötstegdraget + 2 överkort + r-r-färg. Det var knappen som höjde preflopp. Det SB vill är att ni ska syna hans bet för att knappen sedan ska höja så han kan pumpa värde med sitt stora drag.

En sådan hand stämmer också in på hans spel på turn och på river då han verkligen inte vill se morberg checka ner (vad hade du gjort på river om han checkade till dig?)

Ang. ditt spel morberg tycker jag det är bra. Synen preflopp hänger lite på vad knappen är för spelare. Har han PFR% under 10 hade jag foldat, över det så hade jag synat. A90 är ändå en ganska stark hand mot en CO-limpar och en knappen-höjning. Är knappen villig att höja med många händer här så tycker jag nästan det är 3-bet för att trycka bort BB och möjligtvis CO. (Jag hade höjt med alla A, K9s+, pp över 55 ungefär om CO varit tomte vilket jag antar efter openlimp i CO om jag suttit på knappen)

Ditt spel på floppen gillar jag, en syn där gör inget annat än att förflytta ett beslut till turn där det kostar dubbelt så mycket.

På river är jag nästan säker på att en syn är rätt, SB kan mycket väl betta ut där med QJ (inte hjärter givetvis) eller J8 i ett sista försök att ta hem potten som är ganska stor.

Länk till kommentar