Gå till innehåll

Hur dokumenterar ni ert spelande?


Santa_Bege

Recommended Posts

Jag har gjort en lista med händer och sätter "pinnar" på de händer jag får. Sätter "pinnar" vad jag gör med handen preflop och sedan om jag vann eller inte. Inget avancerat m.a.o.

 

Hur gör ni?

 

Och ja, jag är i dagsläget inte intresserad av att ha något program eftersom jag spelar mer live än på nätet. Skulle vara om någon har något bra program till PocketPC då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad ska du med all information om din "pinnar" till sen då?

 

Skit i att räkna "pinnar", räkna dollar, €uro eller kronor i slutet av varje månad eller år istället. Då poker faktiskt inte handlar om att vinna flest händer/potter utan mest PENGAR :D

 

There can be only one.. (Highlander 1)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad ska du med all information om din "pinnar" till sen då?

 

Skit i att räkna "pinnar", räkna dollar, €uro eller kronor i slutet av varje månad eller år istället. Då poker faktiskt inte handlar om att vinna flest händer/potter utan mest PENGAR :D

 

There can be only one.. (Highlander 1)

 

Jag tycker det är intressant att veta vilka händer jag spelar mest och vilka jag vinner mest med. Sedan kanske jag borde skriva upp hur mycket jag vinner. Visst kan jag bara räkna pengar vid måndans slut men det ger mig inget material att analysera mer än om jag ligger på plus eller minus.

 

Att vinna flest händer kan innebära mest PENGAR. :D

 

Notering från mina "pinnar":

Hittils har jag förlorat fler på AA, KK och QQ (framförallt QQ) än jag vunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar (när jag dokumenterar mitt spelande) skriva hur mycket jag har vunnnit, på vilken limit och också tid när jag har spelat (ibland hur länge jag har sovit också).

 

lite OT:Har märkt hur jag brukar sluta skriva ner mitt spelande när jag är på en winstreak och då går det ofta bättre kanske för att jag inte tänker vad min bankroll är på hela tiden. Är det nån annan som har upplevt liknande och/eller vet om det är dåligt/farlig på nåt sett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...