Gå till innehåll

NLT - AA, ska jag syna allin på turn?


Recommended Posts

Denna hand har stört mig en hel del, är lite osäker om jag spelar den rätt. Såg ett saftigt Texasbord nån sen natt så jag slog mig ner. Dubblade första handen med turnad stege mot turnad lägre stege:

 

NLT 5/10 på Sviten. Jag har 2500, han täcker.

 

Inga reads.

 

Preflop:

Han höjer till 30, jag slår om till 100 med svarta ess. Han synar.

 

Flop:

A :heart: 9 :club: 2 :heart:

Pott: 200

Han betar ut 200. Jag slår om till 800. Han synar.

 

Turn:

8 :heart:

 

Pott: 1800

Han ställer mig all-in för mina sista 1600.

Potten är nu 3400.

Jag måste syna 1600 för att vinna 5000.

 

Ska jag lägga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matematiken ger ju 10:36 på att förbättra, dvs 1:3.6.

Potten ger dig 1600:3400, dvs 1:2.125.

 

Du har inte strikt matematiskt en syn i det här läget, det gäller ju bara att fundera ut om han har färgen eller inte.

 

Sen handlar det ju om hur benägen han är att göra spelet med en sämre hand än du. Tror du att chansen för att han har sämre hand än topptriss täcker upp för det du saknar i pottods kan du mycket väl syna.

 

Är han benägen att syna omslaget före flopp och på flopp med en hand som kan ha träffat färgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte bara presentera möjligheten att jag skulle vara stor nog att lägga mig. Alla som känner mig vet att jag förmodligen skulle ha stoppat in degen innan någon hann blinka.

 

Sen skulle jag försöka förhandla till mig ett sjätte kort till ett pris som uppenbarligen är -EV, men det är ju mitt problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna hand har stört mig en hel del, är lite osäker om jag spelar den rätt. Såg ett saftigt Texasbord nån sen natt så jag slog mig ner. Dubblade första handen med turnad stege mot turnad lägre stege:

 

NLT 5/10 på Sviten. Jag har 2500, han täcker.

 

Inga reads.

 

Preflop:

Han höjer till 30, jag slår om till 100 med svarta ess. Han synar.

 

Flop:

A :heart: 9 :club: 2 :heart:

Pott: 200

Han betar ut 200. Jag slår om till 800. Han synar.

 

Turn:

8 :heart:

 

Pott: 1800

Han ställer mig all-in för mina sista 1600.

Potten är nu 3400.

Jag måste syna 1600 för att vinna 5000.

 

Ska jag lägga?

 

Du frågade inte om det men här är det iallafall. Fi bör vid det här laget veta att du har antingen AA eller AK. Jag reraisar till 1000 på floppen och synar allin på turn om han ställer in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte synar med top set här så lägger du ju allting utom färg, vilket gör det väldigt lönsamt för fi att försöka bluffa ut dig i sådana här lägen. Rätt självklar syn bara av den anledningen mot en motståndare vars spel du inte är väldigt säker på.

 

Dessutom:

 

Om han har färgen så förlorar du 400 kr ungefär på att syna.

 

Om han inte har färgen så tjänar du runt 3000 kr (orkar inte räkna exakt, men därikring) på att syna.

 

Han behöver alltså ha något annat än färg ungefär 1/7 av tiden för att du ska ha en syn av rent EV-mässiga skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en tunreing av nåt slag, eller?

Då hade jag synat rätt lätt, tror även jag hade gjort det i cash.

 

Är cash i detta fall (står ovanför hans "hh").

 

----

 

Jag skulle nog dega in alla dagar i veckan, sen har du väl en rätt så slaskig image som vanligt eller dom vet iaf hur du brukar spela.. så tror fi har svårt att sätta dig på AA, tror du har han slagen tillräckligt många ggr för att synen ska vara korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du något om killen? Är han duktig?

Är han en dålig spelare skulle jag synat då det verkar som det är tänkt att du ska tro att han har flush. Men den bra spelaren tror jag oftare tänker ett steg längre och vill att du ska tänka att han vill få dig att tänka att han har flushen, alltså har han flushen! Äsch...du förstår kanske. Men troligtvis skulle det nog bli en syn...eller jo det skulle bli en syn! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag sneglade över på honom och sedan så sneglade jag ner på mina kort. Jag frågade honom ifall han kände att hans kharma var på top, varpå han kollar på mig med en konstig blick. Sedan synar jag. Han ville inte visa, så jag gjorde inte det heller. På rivern kommer ett fjärde hjärter och hans 9h 8x drar hem jättepotten.

 

Jag noterar att han hade mycket bra kharma för dagen efter att ha kastat handen i mucken och sagt att jag hade AQ och att han ledde hela vägen. Därefter köpte jag en öl eller två i baren och spelade backgammon istället, varpå jag blev lite smått berusad och promerade iväg hemåt.

 

Nästa dag var jag tillbaka där jag hörde hemma och slaskade tvåfloppars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...