Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Blev 2h bonushorning nu på kvällen. Lirar unibet's €200 och har tagit mig igenom 186 av 400 VIP's, så bör ha den färdigspelad imorrn kväll om jag har tid för poker då :)

Började med att lira 2xNL100 + 2xNL50 och plussade typ €70.. sen drog jag igång 2 NL100 istället för 50orna och lyckades tappa €40, så ligger +€30 på spelet.. helt okej :)

• Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fick tid för lite poker nu efter skolan, så har nu lirat 296 av 400 VIP's. Var jävligt svårt att hitta vettiga bord så fick bli 2 NL100 8man och 2 NL50 8man så gick segt att plocka VIP's.

Ska lira homegame vid kl 18 som det ser ut.. så får se om jag har tid efter det att cleara bonusen :)

Ligger +€35 på spelet totalt.

Postad

Då var man klar med bonusen :)

Lyckades med bedriften att hitta fina händer, men dom andra fick bättre :P så fick sluta på -€30 på spelet. Men har fina €170 när jag väl får bonusen (väntar på den nu).

Snart är rullen redo för att lira NL100 på party igen. Får se ifall jag försöker hittat 1 bonus till.. är juh lätta pengar om man hittar en bra :)

Postad

Idag är det Empire's $100 bonus som gäller, har jobbat ihop 268 av 1000 rejkade och +50 på spelet (lirar NL/PL 25 bord).

Har satt upp ett nytt mål med mitt spel, ska innan nyår ha lirat ihop pengar till en laptop (prisklass 20k SEK). Så kommer att hålla mina $3k heliga och ta ut det som är utöver dom vid nyår ifall det nu räcker till en laptop.. annars får jag vänta :)

Postad

SUCK!

Sen i fredags har ADSL vart nere i nyköping så har inte kunnat lirat sen dess.. så hoppas det kommer igång idag, för måste fan lira :P

Tur man går i skolan så man ska surfa lite iaf :)

Postad

Reaper is back in action!

14/11 -05

Stakes: 4xNL100 FR

Tid: ~1h

Efter närmare 2 veckors "paus" = inget seriöst lir. Så har jag fått ny glöd för spelet och känner mig mkt motiverad. Rätt mkt i skolan ett tag nu, så blir väl typ 2h per kväll tillägnat poker. Har även satt upp ett litet mål att försöka spela in $2.5-3k innan nyår som ska räcka till en laptop :)

Kvällens session vart en kort då jag bara skulle känna litep å det. Började med en skön start och lyckades plocka en del fina potter och lyckades hålla nere förlusterna med mina överpar då den andra set'at.

BR'en är "nollad" till $3k innan dagens session, och vad jag kan se så var den 3k sist jag rapporterade några restultat, har dock en del att skjuta till med efter ett antal plockade bonusar.. så ifall jag börjar illa på NL100 kan jag lägga till lite till så jag får lira mer på den nivån innan jag går ner.

Resultat: $94

BR nu: $3094

Oktober: +$949 38.5h

November: +$94 1h

Vecka 46: +$203 7h

Postad

Blev en 2h's session nu på kvällen som gick upp och ner.. på slutet låg jag ca +/- 0 och floppar mellan set och sätter fi på drag.. får in mina $125 på flopp och han köper in hålstegen.. usch :/

Så är typ -$125 för dagen.

Ska slappa lite sen blir det nog ett par SnGs som avrundning för kvällen

*fixat skriv-/stavfel, thx 2 dustinz* :D

Postad

Suger när de tar ner internetet sådär, tycker man borde få ersättning för förlorad inkomst. Mitt internet har varit nere i 2 veckor nu, jag får inte ens en förklaring eller anledning av horbostream.

" Vart en 2h's session nu på kvällen som gick upp och ner.. "

Vart säger du om du exempelvis ska gå någonstans (Var till = vart, vart ska du gå t.ex.) annars är det korrekta orvalet blev.

Det går ju bra för dig annars, trevligt. Ses vi på klubben imorgon? Kjella har någon slags magisk hemlig turnering på gång. :)

Postad
Suger när de tar ner internetet sådär, tycker man borde få ersättning för förlorad inkomst. Mitt internet har varit nere i 2 veckor nu, jag får inte ens en förklaring eller anledning av horbostream.

" Vart en 2h's session nu på kvällen som gick upp och ner.. "

Vart säger du om du exempelvis ska gå någonstans (Var till = vart, vart ska du gå t.ex.) annars är det korrekta orvalet blev.

Det går ju bra för dig annars, trevligt. Ses vi på klubben imorgon? Kjella har någon slags magisk hemlig turnering på gång. :)

ang internet, japp suger hårt.. tur att dom ordnade det tillslut.

Och var visst för tiltad för att tänka på svenskan :P såklart det heter blev.

Kommer in ner på imorgon, dock blir det nog fredag som vanligt :)

Postad

15/11 -05

Stakes: 4xNL100 FR + 3x $30+$3 SnG

Tid: 2h

haha ibland kan man juh undra om sajter är riggade eller ej. Lirade 4st 30+3 SNG's. Åkte ut ur alla på 70/30 situationer förutom då jag hade AK och flopp kom AAJ och den andra satt med AJ. Alltså -132 bara där.. sen vart det -123 på cashen.. ingen rolig dag alltså.

Resultat: $255

BR nu: $2839

Oktober: +$949 38.5h

November: -$161 3h

Vecka 46: -$161 3h

*edit - fixade till färgerna på siffrorna :P*

Postad
Ska slappa lite sen blir det någ ett par SnGs som avrundning för kvällen

*fixat skriv-/stavfel, thx 2 dustinz* :D

mer stavfel.. :D

EDIT: börja inte skumma igenom min nu bara.. ;)

Postad
Vilken site lirar du på? Nästan alla på forumet lirar ju SH, så lite kul att snacka med nån annan FR-spelare...

Lirar på party.. är väl en av dom få sajterna som har ett mkt stort utbud på FR bord :)

Postad

Party är bra, dessvärre har jag ingen RB där längre, och då går det inte att lira där enligt mig, för mycket pengar man går miste om. Körde lite på gamla partynätverket igår, betydligt tuffare motstånd än vanligt vid borden där..

Postad

Nej usch.. ibland undrar man om man verkligen kan lira poker. Lägger nog cashgame på hyllan, iaf NL100. Ska nog labba lite med att lira mer än 4 bord, dock på NL50 där jag känner mig mer bekväm.

Har åkt på så många "osannolika" händelser gång på gång nu.. så självförtroendet får sig juh en smäll. Borde inte vara skillnad på NL50 och NL100 men någe måste jag göra åt detta.

Har för övrigt knappt gått back totalt idag pga av bra lir på SnG, så funderar på att köra lite mer sånt och speciellt MTTs (satt in lite pengar på B2B, för tänkt kvala till WSOP).

Postad

16/11 -05

Tid: 1h

Bra start på 24h idag. Dock tråkigt slut på NL €15 Freezeout då 150 av 300 var kvar.. får AK och ställer in mina sista 8BB's och får syn av Q8s, han träffar river :/ Men plussade €40 på NL 025/050 bordet jag lirade samtidigt som MTTn. Blir samma melodi imorrn tror jag :)

Skönt med lite avslappnade former av poker och inte så extremt seriöst :P

Resultat: €32

Kör bara dagsresultat tillsvidare.. för blir vajsning med olika valutor. Samt detta är utanför min "party rulle".

Postad

Blivit ett antal MTT's nu ikväll, hittils ingen ITM, men var mkt nära i Wild Westen. Gått +€10 tack vare lite bra lir på cashgamebordet jag haft uppe då jag endast haft ett annat bord uppe.

Rapporterar ifall jag lyckas komma ITM på den €15 Turbo Freezeout jag lirar nu, dock ser det inte så ljust ut just nu :P

*edit - lyckades åka med AQ vs Q8 precis*

Postad

Blev så sur när jag inte fick komma ITM på nån MTT, så satte mig med 1/2 inköp på ett PLO50 bord där det verkligen var fullt med fisk, inte för att jag kan Omaha speciellt bra, men tripplade upp mina €25 efter 20 mins lir :D

Så dagens resultat blev inte alls dåligt när jag lirar såhär sporadiskt, speciellt när jag backat mkt på alla inköp till turrarna.

Resultat: €65

Postad

Hittade ett mail från partypoker idag där jag hade en reloadbonus att plocka, så satte mig på 4st NL50 6manna och clearade bonusen. Helt grön på SH lir, men vafan.. 161+ på 2.5h och sen 100 till på bonusen. Kanske borde lära mig SH, för jäklar vad fisk det fanns :)

Skönt att få plussa lite nu på eftermiddan, för har typ 5st MTT's idag som jag inte kommit ITM på :/

Postad

Ja.. vart rätt mkt sporadiskt spelande och en del horande på bonusar nu i helgen. Tanken slog mig, vad ska jag göra med dom 300$ jag samlat ihop? Ja, varför inte ta sig an ett NL 1/2 6manna och se vad som händer. Tålamod har jag, så väntade väntade och väntade.. då kommer denna hand och jag läser rakt igenom fi's kort.. efter att han visat mkt galna egenskaper vad gäller bluff/semibluff. När rivern föll hoppades jag såklart att min read stämde och att han träffat färgen :)

***** Hand History for Game 3067618512 *****

$200 NL Texas Hold'em - Sunday, November 20, 18:01:10 EDT 2005

Table Table 65338 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 4: kingrbb ( $76.80 )

Seat 5: LazyFish ( $293.25 )

Seat 6: rpr84 ( $193.80 )

Seat 1: DGON679 ( $146.70 )

Seat 3: WhiskeySkip ( $198.80 )

Seat 2: threesix666 ( $74.54 )

LazyFish posts small blind [$1].

rpr84 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to rpr84 [ Ts Td ]

DGON679 folds.

threesix666 folds.

WhiskeySkip folds.

kingrbb folds.

LazyFish raises [$3].

rpr84 calls [$2].

** Dealing Flop ** [ Js, 3s, 3d ]

LazyFish checks.

rpr84 bets [$5].

LazyFish raises [$10].

rpr84 raises [$20].

LazyFish calls [$15].

** Dealing Turn ** [ Th ]

LazyFish checks.

rpr84 bets [$15].

LazyFish calls [$15].

** Dealing River ** [ 8s ]

LazyFish bets [$35].

rpr84 raises [$77].

LazyFish is all-In [$214.25]

rpr84 is all-In [$72.80]

rpr84 shows [ Ts, Td ] a full house, Tens full of threes.

LazyFish shows [ Ks, 9s ] a flush, king high.

LazyFish wins $99.45 from side pot #1 with a flush, king high.

rpr84 wins $384.60 from the main pot with a full house, Tens full of threes.

Så då var min första SKOTTNING avklarad, dumt men roligt, för hade juh kunnat slutat på ett annat sätt :P

EDIT: för övrigt min största pott jag någonsin vunnit, kan iofs ha med att jag inte lirat högre än på 0.5/1 en 10k händer :P

Postad

Blivit en del bonusar nu på senaste, plockade bestpokers €140 igår, lyckades med bedriften att nästan dubbla det jag satte in (400€) så har drygt plussat 600€ sen jag började med bonusarna i fredags.

Tror det blir paus i dagboken tillsvidare nu, så får vi se ifall jag kommer tbx och börjar köra seriöst igen! :)

Over and out!

• Skapa nytt...