Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

27/10 -05

Stakes: 4xNL100 FR

Tid: 2h

Antal händer: 528

Session 1 - skottning på NL100:

Hittade inga bra NL50 så fick bli lite skottning på NL100. Började rätt så dåligt men fick ett par fina händer i mitten på sessionen så lyckades iaf komma på +. Är inte riktigt van vid denna nivå, för är lite småfeg ibland.. hoppas jag kan få ordning på detta :)

Session 2 - skottning på NL100:

Ja.. vad säger man. Plussar 150 på typ 15 min genom 2 snabba all-ins med floppat set. Sen kom verkligheten ifatt mig.. en hand med AK då flopp visar AJx och jag betar ur och han ställer in typ $60, då fi är semi-LAG känner jag att synen känns rätt, han visar KJ så sket sig.

Nu är jag iaf uppe på 3k :D

Resultat: $85

BR nu: $3012

Vecka 41: +$203 7h

Vecka 42: +$464 15h

Vecka 43: +$294 7.5h

• Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

28/10 -05

Tid: 1h (avrundat)

Antal händer: 212

Session 1:

Shit, spelar jag sån här poker känns det som att jag krossar NL100. Nästan allt jag gjorde vart rätt (en misslyckad bluff, 2st utdragningar då dom vägrade fold utan odds) och fick bra betalt på ett par fina träffar (hh's kommer).

För övrigt min bästa session i denna dagbok med tanke på att jag nästan dubblade dagens förtjänst på 1h :)

Resultat: $234

BR nu: $3246

Oktober: +$1195 30.5h

Vecka 43: +$528 8.5h

Postad

HH# 009

Vet inte om jag spelade denna speicellt bra, kanske skulle slagit om på river? Var iaf väldigt säker på att han inte träffat som han spelade.

$100 NL Texas Hold'em - Friday, October 28, 03:47:52 EDT 2005

Table Table 68786 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: STONE_COLD_J ( $109.16 )

Seat 2: multipitch ( $146.85 )

Seat 4: one_try956 ( $92.39 )

Seat 5: GoldMiner112 ( $93.05 )

Seat 7: mooch177 ( $115.27 )

Seat 8: Freediddy487 ( $188.45 )

Seat 9: GrindingHalt ( $108.85 )

Seat 10: Gerbus ( $95.25 )

Seat 3: rpr84 ( $99.15 )

Seat 6: Chipperka499 ( $59.79 )

one_try956 posts small blind [$0.50].

Chipperka499 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to rpr84 [ Td Ts ]

mooch177 folds.

Freediddy487 folds.

GrindingHalt folds.

Gerbus folds.

STONE_COLD_J raises [$4].

multipitch folds.

rpr84 calls [$4].

one_try956 calls [$3.50].

Chipperka499 folds.

** Dealing Flop ** [ 8c, 3h, 2d ]

one_try956 bets [$6].

STONE_COLD_J folds.

rpr84 raises [$12].

one_try956 calls [$6].

** Dealing Turn ** [ Jd ]

one_try956 checks.

rpr84 checks.

** Dealing River ** [ Kh ]

one_try956 bets [$20].

rpr84 calls [$20].

one_try956 shows [ 9s, Ac ] high card ace.

rpr84 shows [ Td, Ts ] a pair of tens.

rpr84 wins $74 from the main pot with a pair of tens.

HH# 010

haha denna är fin, ska jag låta han få potten på river eller gör jag rätt? Trodde jag ledde, men kunde inte sätta han på någon hand, men då han endast synar flop och sen checkar så tänkte jag försöka iaf. Sen att han hade OESD och klonkar river och tror sig leda över mig, shit vad min bluff måste lyst igenom :P

$100 NL Texas Hold'em - Friday, October 28, 03:46:24 EDT 2005

Table Table 68854 (Real Money)

Seat 9 is the button

Seat 2: rpr84 ( $151.30 )

Seat 4: RichrdCorey ( $137.10 )

Seat 5: Mandelriska ( $111.60 )

Seat 6: hutson84 ( $117.45 )

Seat 7: Apollo7 ( $57 )

Seat 10: ReggDunlop7 ( $172.05 )

Seat 1: Number3NoOb ( $41.30 )

Seat 3: JohnnieRed6 ( $113.60 )

Seat 8: poopyangel ( $53 )

Seat 9: tpoker9 ( $123.15 )

ReggDunlop7 posts small blind [$0.50].

Number3NoOb posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to rpr84 [ Kc Ah ]

rpr84 raises [$3].

JohnnieRed6 folds.

RichrdCorey folds.

Mandelriska folds.

hutson84 folds.

Apollo7 folds.

poopyangel calls [$3].

tpoker9 calls [$3].

ReggDunlop7 folds.

Number3NoOb calls [$2].

** Dealing Flop ** [ 8c, 2d, 4h ]

Number3NoOb checks.

rpr84 bets [$5].

poopyangel folds.

tpoker9 calls [$5].

Number3NoOb folds.

** Dealing Turn ** [ Td ]

rpr84 checks.

tpoker9 checks.

** Dealing River ** [ 5c ]

rpr84 bets [$15].

tpoker9 calls [$15].

rpr84 shows [ Kc, Ah ] high card ace.

tpoker9 shows [ 5d, 3d ] a pair of fives.

tpoker9 wins $49.90 from the main pot with a pair of fives.

Postad
haha denna är fin, ska jag låta han få potten på river eller gör jag rätt? Trodde jag ledde, men kunde inte sätta han på någon hand, men då han endast synar flop och sen checkar så tänkte jag försöka iaf. Sen att han hade OESD och klonkar river och tror sig leda över mig, shit vad min bluff måste lyst igenom

Jag tycker att Du bör höja mer (4BB) preflop om ingen limpat och sedan ca pot på dina continuation-bets. Snygg syn med TT btw. Tror inte Du har någon nytta av att slå om, han kommer inte syna och antagligen inte slå om igen. Däremot ser han att Du synat ner honom med mellanparet och han lär akta sig för att bluffa dig igen,,kanske :)

Vissa gånger kanske readen dessutom sviker dig och han sitter där med AK..

Postad
Jag tycker att Du bör höja mer (4BB) preflop om ingen limpat och sedan ca pot på dina continuation-bets. Snygg syn med TT btw. Tror inte Du har någon nytta av att slå om, han kommer inte syna och antagligen inte slå om igen. Däremot ser han att Du synat ner honom med mellanparet och han lär akta sig för att bluffa dig igen,,kanske :)

Vissa gånger kanske readen dessutom sviker dig och han sitter där med AK..

I AK handen var jag juh UTG, brukar få lite respekt med 3xBB, men visst 4xBB hade nog inte skadat. Och troligen hade fi foldat för potbet.

Nästa gång får det bli lite mer aggro kanske :)

Och TT handen, visst lite tur har jag väl.. men denna gång satt readen där den skulle :)

Postad

Tycker att det är onödigt att betta pott mot fyra spelar med en sån dålig flop dock. Antingen checka eller försöka sno potten med ett ca halvt potbet tycker jag är rätt spel här. Mot färre spelare tycker jag man kan göra continuationbet oftare :).

Postad
Tycker att det är onödigt att betta pott mot fyra spelar med en sån dålig flop dock. Antingen checka eller försöka sno potten med ett ca halvt potbet tycker jag är rätt spel här. Mot färre spelare tycker jag man kan göra continuationbet oftare :).

True! Missade att det var 4 pers med i potten, fast det kanske det inte hade varit om Du betat lite större pf heller :)

Lycka Till reaper!

Postad

True! Missade att det var 4 pers med i potten, fast det kanske det inte hade varit om Du betat lite större pf heller :)

Lycka Till reaper!

Var iofs mot 3 och 4 med ser jag nu :), tycker ia likadant som förr. Håller med dig om att han kan raisea mer pre-flop.

Sen undrar jag hur du göra när du byter nivå Reaper? När går du ner igen, ifall det skulle behövas?

Postad

Tackar för alla tips/tankar ang händerna, kul att det blir lite diskussion :)

Sen undrar jag hur du göra när du byter nivå Reaper? När går du ner igen, ifall det skulle behövas?

Har jag 3000xBB kör jag på nivån, undantag om jag spelar mitt A-game men ändå tappar lite, då har jag satt gränsen att under $2800 så kör jag NL50 igen. För kan juh hamna i en "badstreak", men skönt att känna att det finns "lätta" pengar att hämta på NL50.

Hoppas detta svara på din fråga :)

Postad
Tackar för alla tips/tankar ang händerna, kul att det blir lite diskussion :)

Har jag 3000xBB kör jag på nivån, undantag om jag spelar mitt A-game men ändå tappar lite, då har jag satt gränsen att under $2800 så kör jag NL50 igen. För kan juh hamna i en "badstreak", men skönt att känna att det finns "lätta" pengar att hämta på NL50.

Hoppas detta svara på din fråga :)

Okej, tack för svaret :).
Postad

29/10 -05

Tid: 2h

Antal händer: 435

Vart kvar i norrköping fre-lör så ingen onlinepoker förrän nu inatt. Livepokern stämde kanon denna helg, 4:a (ITM) på både fredagens (52pers?) och lördagens (~25pers?).. så fick några SEK för besväret :)

Onlinepokern nu inatt funkade som tidigare sjukt bra, låg runt 100+ rätt så snabbt och jobbade upp mig till närmare 180+, råkade sedan blåsa runt $70-80 på QQ då jag helt enkelt inte trodde han hade AA men fick ge mig på river (båda hade djupa stackar). Lyckades plocka tbx lite på slutet med mkt fin spel :)

Resultat: $151

BR nu: $3397

Oktober: +$1346 32.5h

Vecka 43: +$679 10.5h

EDIT: fixade några siffror

Postad

HH# 011

Är det jag som ska sätta på mig tomteluvan här?

Read på fi är att han är semi-LAG, spelar mkt marginella händer och hans PFR kan betyda typ vad som helst.

OBS! synen preflop är inte mitt normala spel, måste vart tiltade eller någe.. Ända bra var väl att jag hade position på han och trodde jag kunde få betalt vid fin träff då jag inte satte han på en jättestark hand

$100 NL Texas Hold'em - Saturday, October 29, 19:10:07 EDT 2005

Table Table 65544 (Real Money)

Seat 8 is the button

Seat 3: Enkkviist ( $98.50 )

Seat 7: rpr84 ( $209.30 )

Seat 4: zakw619 ( $98.09 )

Seat 10: Just1Pot ( $108.05 )

Seat 6: schremf ( $123 )

Seat 2: theOspot ( $102.55 )

Seat 5: mkern1414 ( $174 )

Seat 1: dorinvandy ( $99 )

Seat 8: spfreak ( $102.20 )

Seat 9: oOflushieOo ( $100 )

Just1Pot posts small blind [$0.50].

dorinvandy posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to rpr84 [ Jc Kd ]

theOspot calls [$1].

Enkkviist calls [$1].

zakw619 folds.

mkern1414 folds.

schremf folds.

rpr84 calls [$1].

spfreak folds.

Just1Pot folds.

dorinvandy raises [$4].

theOspot folds.

Enkkviist folds.

rpr84 calls [$4].

** Dealing Flop ** [ Jd, Tc, 6c ]

dorinvandy bets [$9].

rpr84 raises [$18].

dorinvandy calls [$9].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

dorinvandy checks.

rpr84 checks.

** Dealing River ** [ Js ]

dorinvandy checks.

rpr84 bets [$15].

dorinvandy calls [$15].

rpr84 shows [ Jc, Kd ] three of a kind, jacks.

dorinvandy doesn't show [ Kc, Kh ] two pairs, kings and jacks.

rpr84 wins $75.50 from the main pot with three of a kind, jacks.

Postad

Om det är nån som spelar handen dåligt så är det väl han.. Du känner ju på trycket på floppen - han synar alltså har han nåt. Du lugnar ner dig och får trissen gratis..

Postad
Om det är nån som spelar handen dåligt så är det väl han.. Du känner ju på trycket på floppen - han synar alltså har han nåt. Du lugnar ner dig och får trissen gratis..

Jo var så jag tänkte, kändes iaf inte fel att mini-raisa flop för att representera TT/JJ, men "alla" på bordet kallade mig fisk efter det :P

Hade antagligen foldat på turn ifall han betat ut hårt, men som sagt.. fick trissen gratis.

Postad

HH# 012

Dagens finaste (?) bluff? Då båda fi har visat tomteskills tänkte jag prova på någe nytt :P Helt säker på att dom inte var speciellt starka och troligen foldar för riverbet efter tidigare händer som spelats.

***** Hand History for Game 2953201556 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, October 30, 07:50:21 EDT 2005

Table Table 69558 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: nilshakanjon ( $164.70 )

Seat 2: gw69725 ( $18.40 )

Seat 3: I_go_go ( $29.85 )

Seat 4: yaojun1997 ( $214.43 )

Seat 8: bertkc ( $171.40 )

Seat 7: rpr84 ( $95 )

Seat 10: dahou ( $122.80 )

Seat 5: zhaoxy ( $39 )

Seat 9: econ175phs ( $67.45 )

Seat 6: LH353 ( $70 )

yaojun1997 posts small blind [$0.50].

zhaoxy posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to rpr84 [ 5h 5d ]

LH353 folds.

rpr84 calls [$1].

bertkc calls [$1].

econ175phs folds.

dahou folds.

nilshakanjon folds.

gw69725 folds.

I_go_go folds.

yaojun1997 raises [$4.50].

zhaoxy folds.

rpr84 calls [$4].

bertkc calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 6s, Qh, 7c ]

yaojun1997 bets [$5].

rpr84 calls [$5].

bertkc calls [$5].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

yaojun1997 checks.

rpr84 bets [$15].

bertkc calls [$15].

yaojun1997 calls [$15].

** Dealing River ** [ 8d ]

yaojun1997 checks.

rpr84 is all-In [$70]

bertkc folds.

yaojun1997 folds.

rpr84 shows [ 5h, 5d ] a pair of fives.

rpr84 wins $143 from the main pot with a pair of fives.

Postad

Dagens första session slutade riktigt illa, åkte på 2 feta smällar och vart nästan 2 inköp back.. jobbade upp mig rätt så bra för att sedan sjunka rejält igen. Mirakel som gjorde att det bara blev -$79. Ska ta nya tag senare.

Gör en utförlig "resultatrapport" sen ikväll.

Postad

Usch, känns som allt går helt omvänt mot tidigare kvällar. Lyckats tappa totalt 3 inköp idag. Så ska ta en paus och sen köra lite NL50 inatt och se ifall man kan lyckas att vinna 1 pott iaf.

Postad

30/10 -05

Tid: 6h

Antal händer: 1373

Idag skulle man inte ha spelat, med facit i handen :P

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att jag helt enkelt inte lyckades klonka ett skit samt att mina 60/40 händer förlorade för många gånger :/

Avslutade dagen med att lira 2st 50+5 SnG som jag bubblade på båda, vart all-in med 44 för 5xBB och får syn av 47o och han klonkar. Ungefär så har dagen varit. Slutade på exakt 3k i rullen :(

Har konstaterat att jag lira på tok för mkt poker senaste dagarna (idag vart det juh hela 6h), så blir en paus i minst 2 dagar för att sen komma tbx och köra för fullt :)

Resultat: $397

BR nu: $3000

Oktober: +$949 38.5h

Vecka 43: +$284 16.5h

Postad

Vart visst ingen paus :P Såg att 24h hade en "lätt" reloadbonus så tänkte prova lite B2B :)

Har innan endast lirat MTT's och lite NL50 där, fick fan en chock när jag satte mig på 4st NL100 6manna.. tomtarnas paradis! Är det någe sjukt löst normalt? eller lyckades jag hitta dom perfekta borden?

Eftersom jag inte är en SH stjärna gick det segt i början, tex raisar 6xBB med QQ på knappen, BB synar.. flopp 984 rainbow.. jag betar ut pott, bb som hade runt €40 ställer in. Sätter han på A9/A8 i bästa fall (fel?). Till min förvåning viker han upp 84 och jag lyckas inte köpa ut på turn eller river :P

Efter detta ökade jag min aggressivitet och lyckades få ett par RIKTIGT fina potter KK vs AA som jag klonkade direkt på flopp, samt ett par mkt fina träffar med AK/AQ som fick bra betalt.

Slutade efter ca 2h's lir på +€150

Postad

Sådärja nu börjar du hitta rätt! Tycker dock du ska spela på bestpoker om du tänker börja lira där seriöst. Och ja, det finns en hel del tomtar där.. Så den där QQ vs. 84 är inte så ovanlig. ;)

Postad
Sådärja nu börjar du hitta rätt! Tycker dock du ska spela på bestpoker om du tänker börja lira där seriöst. Och ja, det finns en hel del tomtar där.. Så den där QQ vs. 84 är inte så ovanlig. ;)

Hehe, gäller att ha tålamod iaf. Lirade 1.5h nu och plussade typ €60 men var nere på över 50 back ett tag pga alla tomtar som jagar både det en och det andra. Men så jävla fin sajt tex. 3st limpar, raisar 10xBB från BB med AA och får syn av alla :P

Kommer dock gå tillbaka till partypoker för har precis skaffat ett konto med rakeback. Men lär nog ta en titt på B2B igen efter denna bonus är klar, för man kan knappast klaga på hur lösa NL100 borden är.

Postad

Dagboken har semster denna vecka, har lirat för mkt så tar det lite lungt. Lirat lite smått på B2B men håller det utanför resultatet i dagboken.

Edit: Tagit bort lite text som gjort att jag fått X antal PM som jag ej vill disskutera.

Postad

Nu ska jag väl börja lira igen, jävligt sugen efter nästan 1 veckas uppehåll från "seriöst" onlinelir, men har rätt mkt i skolan så kommer knappast ha mer än 2h/dag för lir på kvällarna om ens det.

Kommer att hora ett par bonusar för att få upp rullen en bit över 3k, så kommer inte föra dagresultat utan bara rapportera hur det går.

När jag horat klart ska jag in på partypoker igen och lira som vanligt :)

• Skapa nytt...