eeken Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Bordsstämningen är som den brukar vara på 0,25/0,5 på prima, hyfsat lös med en del småstackar som kastar pengar samt några lite bättre spelare som håller lite hårdare i sina slantar. Mina motståndare i denna handen är ribberfors, en helt okej TAG-spelare med kanske två inköp i stacken och den andra en kass shortstack som jag inte har nån respekt för. Efter ett tag kommer denna handen.. Jag har 4:diamond:5:diamond: > Game # 538,671,664 starting. > Dealing Hole Cards > juboy12 called for $0.50 > ribberfors raised for $2 ----> betyder antagligen en ganska bra hand typ AQ,AK eller ganska hög pocket. > Masics sits down > eeken123 called for $2 -----> synar och hoppas träffa fint. > Korchie folded > cns called for $1.50 > juboy12 called for $1.50 > Dealing the Flop(5:club:7:spade:4:spade:) Perfekt flop, nu till min fråga. > cns bet for $6 > juboy12 folded > ribberfors raised for $12 Shortstacken bettar 6 och har nu ca 14 kvar, ribberfors minihöjer, jag tänker överpar antagligen. Frågan är nu vad ska jag göra? Raise? miniraise? All in? Vad hade ni gjort och varför? Citera
Max Cady Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Två läbbiga spader ute.... cns synar bara preflop, kan ha två spader. ribberfors betade ungefär vad jag brukar beta med AA-QQ,AK-AJs el. AKo. Han försöker kanske sno potten med en fet bet. frågan är om du vill riskera din stack med tvåpar mot ett färgdrag? Jag hade nog foldat eftersom det är cns som betar. Citera
-PK- Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Beror ju lite på vad du själv har i stacken men du kanske borde gå all in för att trycka bort dragoddsen för eventuella färg eller stegdrag... EDIT: Ifall du sitter med ett inköp så är du nästintill potcommited ifall du ska raisa, därför kan du lika gärna trycka in all deg direkt.. Citera
eeken Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Hade fullt inköp glömde säga det. Citera
Stoneburg Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Absolut inte fold om han som betar ut verkligen är en shortstack, om han har så lite pengar att du kommer att gå plus även om han har dig slagen 100% av gångerna bör du fortsätta eftersom du nästan garanterat har storstacken slagen. Dock är det svårt att säga vad som är bäst att göra utan att veta hur mycket shortstacken har kvar. Citera
eeken Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Fold övervägde jag absolut inte, då skulle jag inte spelat handen från första början. Shortstacken har 14 kvar efter sitt bet. Citera
Stoneburg Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Kan vara läge att kallsyna och hoppas att han trycker in i så fall. Höjer du lär du ju skrämma bort storstacken. Citera
ribberfors Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Du ska höja för i helvete Antagligen sitter jag på överpar...eller kanske 73off Citera
eeken Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Ja skrämde ju bort dig med min höjning , skulle nog bara kallsynat istället så kanske lillstacken tryckt och du tryckt/synat Citera
ribberfors Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Ja skrämde ju bort dig med min höjning , skulle nog bara kallsynat istället så kanske lillstacken tryckt och du tryckt/synat Hehe...jo men med den floppen tyckte jag du gjorde helt rätt med höjningen + att du kan alltid hoppas att jag är på tilt och trycker in allt med AA/KK/QQ... Citera
Max Cady Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Lol! Vad hade du Ribberfors? Citera
ribberfors Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Lol! Vad hade du Ribberfors? Jag hade 99...kände att shortstacken bara träffat par och höjde för att skrämma bort eeken så att jag kunde ta lillens $...fungerade inte tyvärr... Citera
richardd Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Hehe ribberfors är riktigt TAG och sitter på överpar (troligast)/AK-AQ spader, jag skulle synat (teoritiskt) men i praktiken hade jag troligtvis höjt av noja. Citera
Max Cady Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Lol! Vad hade du Ribberfors? Jag hade 99...kände att shortstacken bara träffat par och höjde för att skrämma bort eeken så att jag kunde ta lillens $...fungerade inte tyvärr... Annars kan det ju vara så att han hade 99! En vild gissning bara.... Citera
Recommended Posts