Gå till innehåll

Allt om Tain nätverket!


Trolldeg

Recommended Posts

  • Svars 331
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det finns nästan inga spelare på 2/4 NL- nivå...

 

Det stora problemet med Expekt/ Tain att det finns väldigt få spelare över mikronivå.

Det verkar som de trivs med att ha massa öststatare som spelar på mikronivå och $2 Turbo-S&G´s.

Jag förstår inte varför Expekt / Tain inte gör någonting för att få tillbaka "normalspelarna".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med brist på tillfredställande Pokersiter/nätverk beslutade jag mig för att testa Tain (igen) och plitade in några dollar.

Det hann gå ungefär 2 händer, sedan visste jag varför jag inte spelat där på bra länge. Det finns nämligen inget annat nätverk som avgörs mer på river än Tain, vilket är uruselt. River fullständiggör visserligen 5 kort på bordet och mest möjligheter, men så ofta som på Tain? Knappast.

 

Det känns oerhört fel på Tain och man funderar ibland om allt inte är tillrättalagt ändå, för så känns det faktiskt när det blir den ena osannolika utdragningen efter den andra, och ofta.

 

Nu blev det dock ett par 100 dollar plus ändå (!), men det tror jag nog att jag nöjer mig med ifrån Tain.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med brist på tillfredställande Pokersiter/nätverk beslutade jag mig för att testa Tain (igen) och plitade in några dollar.

Det hann gå ungefär 2 händer, sedan visste jag varför jag inte spelat där på bra länge. Det finns nämligen inget annat nätverk som avgörs mer på river än Tain, vilket är uruselt. River fullständiggör visserligen 5 kort på bordet och mest möjligheter, men så ofta som på Tain? Knappast.

 

Det känns oerhört fel på Tain och man funderar ibland om allt inte är tillrättalagt ändå, för så känns det faktiskt när det blir den ena osannolika utdragningen efter den andra, och ofta.

 

Nu blev det dock ett par 100 dollar plus ändå (!), men det tror jag nog att jag nöjer mig med ifrån Tain.

 

Tain må ha många brister men detta argument är det starkaste såklart till att man inte skall använda dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med brist på tillfredställande Pokersiter/nätverk beslutade jag mig för att testa Tain (igen) och plitade in några dollar.

Det hann gå ungefär 2 händer, sedan visste jag varför jag inte spelat där på bra länge. Det finns nämligen inget annat nätverk som avgörs mer på river än Tain, vilket är uruselt. River fullständiggör visserligen 5 kort på bordet och mest möjligheter, men så ofta som på Tain? Knappast.

 

Det känns oerhört fel på Tain och man funderar ibland om allt inte är tillrättalagt ändå, för så känns det faktiskt när det blir den ena osannolika utdragningen efter den andra, och ofta.

 

Nu blev det dock ett par 100 dollar plus ändå (!), men det tror jag nog att jag nöjer mig med ifrån Tain.

 

Denna argumentation har förekommit lika länge som online-poker. Jag befinner mig i en position där jag vet att det inte är sant, även om jag också vet att jag kanske inte kan övertyga alla om det. Matematiskt är det ju givetvis orimligt att göra något uttalande efter två händer, men det spelar ju mindre roll.

 

Vad som talar emot "konspirationsteorin" i onlinepoker är istället följande två tunga argument:

 

1) Anklagelserna duggar jämnt över alla siter. Vissa klagar på Stars, andra på Tain och själv kan jag *inte förstå* mina bad-beat streaks på Party. Det är med andra ord inte någon enskild site som står anklagad, utan alla på marknaden, vilket leder oss till punkt 2.

2) På alla pokersiter jobbar idag folk som jobbat på andra pokersiter tidigare. Deras lojalitet är ju ofta mycket begränsad mot sina tidigare arbetsgivare. Själv har jag varit ansvarig för mjukvaran på ett annat icke namngivet svensk/österikiskt pokernätverk och hade det varit så att det hade varit riggat så, tro mig, hade jag sagt det här. Mjukvaran där må ha sina brister, men kortleken blandas korrekt. Både där och på Tain.

 

Grattis till vinsten i alla fall! :)

 

/Linus Dalin

Poker Software Manager

Tain

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon med insideinfo om det kommer fixas så man kan spara HHs på Tain?

 

/A

 

Detta finns live just nu sen klientreleasen igår. Man kan slå på loggningen i settings och så sparas dem på disk i installationsbiblioteket.

 

Stöd för Poker Tracker skall komma i september är det lovat från PT, men man kan "tjuvstarta" redan idag genom att läsa in dem som Party Poker-filer.

 

En bra idé är ju att skapa en ny databas så att man kan särskilja spelarna.

 

Mvh,

Linus

Poker Software Manager

Tain

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Denna argumentation har förekommit lika länge som online-poker. Jag befinner mig i en position där jag vet att det inte är sant, även om jag också vet att jag kanske inte kan övertyga alla om det. Matematiskt är det ju givetvis orimligt att göra något uttalande efter två händer, men det spelar ju mindre roll.

 

Vad som talar emot "konspirationsteorin" i onlinepoker är istället följande två tunga argument:

 

1) Anklagelserna duggar jämnt över alla siter. Vissa klagar på Stars, andra på Tain och själv kan jag *inte förstå* mina bad-beat streaks på Party. Det är med andra ord inte någon enskild site som står anklagad, utan alla på marknaden, vilket leder oss till punkt 2.

2) På alla pokersiter jobbar idag folk som jobbat på andra pokersiter tidigare. Deras lojalitet är ju ofta mycket begränsad mot sina tidigare arbetsgivare. Själv har jag varit ansvarig för mjukvaran på ett annat icke namngivet svensk/österikiskt pokernätverk och hade det varit så att det hade varit riggat så, tro mig, hade jag sagt det här. Mjukvaran där må ha sina brister, men kortleken blandas korrekt. Både där och på Tain.

 

Grattis till vinsten i alla fall! :)

 

/Linus Dalin

Poker Software Manager

Tain

 

 

Med tanke på att jag spelat på Tain förut, så ja, efter 2 händer kunde jag bedöma att det var exakt likadant som det var sist jag spelade där.

Och nu är ju det jag skrev endast en personlig åsikt om nätverket.

 

Men oavsett hur mycket jag vet att kortleken blandas lika rätt på Tain som på Party, Boss media mfl, så är det min personliga åsikt att den ändås blandas sämst på Tain, då jag testat väldigt många nätverk. Det är sällan man ser en hand stå sig från flop till river på Tain, därav "rigg"-tankarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att jag spelat på Tain förut, så ja, efter 2 händer kunde jag bedöma att det var exakt likadant som det var sist jag spelade där.

Och nu är ju det jag skrev endast en personlig åsikt om nätverket.

 

Men oavsett hur mycket jag vet att kortleken blandas lika rätt på Tain som på Party, Boss media mfl, så är det min personliga åsikt att den ändås blandas sämst på Tain, då jag testat väldigt många nätverk. Det är sällan man ser en hand stå sig från flop till river på Tain, därav "rigg"-tankarna.

 

Det faktum att du anser dig kunna bedöma hur fullständigt en kortlek blandas efter två (2!!!) händer säger en hel del om hur dålig koll du har på sannolikhetslära och statistik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det faktum att du anser dig kunna bedöma hur fullständigt en kortlek blandas efter två (2!!!) händer säger en hel del om hur dålig koll du har på sannolikhetslära och statistik.

 

 

Haha, ursäkta, men kan man inte läsa här på forumet?

Första inlägget skrev jag att jag spelat på Tain förut och ofta, och vet således hur det var/varit/är, ok?

Jag tog en paus från Tain, pga det jag skrivit, och började spela på andra siter som jag tyckte hade mer "ok blandningstatus" eller vad ni nu vill kalla det.

Kom tillbaka till Tain för 1 vecka sen och är det då så himla osannolikt att man känner igen sig direkt hur det var? Redan de första givarna (givetvis inte mina händer) påminde mig om varför just jag slutat på Tain en gång i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ursäkta, men kan man inte läsa här på forumet?

Första inlägget skrev jag att jag spelat på Tain förut och ofta, och vet således hur det var/varit/är, ok?

 

Problemen ligger nog inte hos läsaren är jag rädd...

 

Du skrev uttryckligen att du efter 2 händer kunde bedöma att det var exakt likadant som när du spelade där senast. Hade du haft den minsta koll hade du insett att det var fullkomligt omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det tar en minut att skriva en blandningsalgoritm som iaf på överskådlig tid skulle vara omöjlig att hitta mönster i, är det nog ännu mer korkat att tro på "ofullständig blandning" än rigg (som iaf är teoretiskt möjligt).

 

Men iaf. Nu spammar vi ner Tain-tråden med en helt annan diskussion, tycker det här ska delas av om det ska snackas om mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Tain nere nu?? :x

 

Japp! KLONK. :lol:

 

Hej alla,

de disconnectproblem som citerades här var ett problem med nätverket. Servrarna snurrade, men inga spelare kunde koppla upp sig. Det löstes ju rätt snabbt och vi förväntar oss inga fler hårdvarufel.

 

Vi har nu släppt en ny version av klienten och servern som bla innehåller:

 

- All-in probability. (Vi vet att vi har otur när vi åker ur en turnering, men nu vet vi exakt HUR mycket... :-) )

- Lokal tidszon (inte så speciellt för er som läser detta på svenska kanske... :-) )

- Kraschskydd på klienten för att minimera påverkan på spelet.

 

/Linus

Poker Manager,

Tain AB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...