grebban Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Lördagen den 29:e oktober kommer vi i Grebbestad att ha uttagningar till detta event. Grebbestadpoker.se (http://www.mastersofpoker.se) har 100 av dessa platser, vi kommer med start den 29:e att spela om 100 av dessa platser, i buy-in lägger vi även så att "våra" spelare får ev. resor, hotell och lite till. De spelare som representerar Grebbestadpoker kommer också att från en sait att få delar av bonuskonton, käder mm, mm. Men som sagt i ovan inlägg, buy-in är inte hög, vilket gör att våra sateliter blir nästan "gratis", men dock en mycket skön poker-kväll. "ken-kväll". Kanske Ken kommer ???? Så ni som bor i vår närhet, kom och passa på, er som har lite längre att åka så har vi möjlighet till övernattning på klubben. Vi kommer även under Masters Of Poker att köra lite roliga saker om kring "ken"... /Grebban 0730-569999 Citera
rilleg Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 usch vad löjligt jag tycker hela den här hetsen är. Dessutom kommer den som möter ken inte vara "först" in.... ken har redan en motståndare o de kommer lira inom kort... Citera
mrfestis Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 grebban, det mest pinsamma jag hört på länge asså.. "ken-kväll"? suck alltså.. det låter ju som om det vore på dagis/lekis. sjukt patetiskt. Citera
grebban Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Ken-Kväll, pokerkväll, ölkväll......... Går ju att kalla vad som helst. Men sedan om det är många som tycker det är roligt att spela poker, turneringar, och sedan toppa samtliga 10st 9bord med platser till nät- turneringen är väl inte galet, eller är det också dumt !!! ??? Nupp, pokertävlig med prispengar+plats till live+resa+hotell...... Vinner man inte platsen mot Ken, så har du ändock en kväll i Sth... Tycker inte jag verkar tråkigt /Grebban Citera
Sagge Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 grebban, det mest pinsamma jag hört på länge asså.. "ken-kväll"? suck alltså.. det låter ju som om det vore på dagis/lekis. sjukt patetiskt. Vad är det för patetiskt med det? Jag och min tjej har Ken-kvällar emellanåt. Kollar gala avsnitt från Riket, går igenom lite sköna händer han spelat och slukar en och annan artikel från A-bladet. Vi tycker att det är spännand och kul och allt annat än pinsamt. Ibland är jag Ken och ibland är hon "Kenninna" som vi lite skämtsamt brukar kalla henne. Citera
Saint_Bjorn Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Det är väl vinstsumman som är intressant i det här, 400 kr för chansen 1 av 250 (nåja....) att vinna 220 kkr. Citera
magzter Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Vad är det för patetiskt med det? Jag och min tjej har Ken-kvällar emellanåt. Kollar gala avsnitt från Riket, går igenom lite sköna händer han spelat och slukar en och annan artikel från A-bladet. Vi tycker att det är spännand och kul och allt annat än pinsamt. Ibland är jag Ken och ibland är hon "Kenninna" som vi lite skämtsamt brukar kalla henne. lol Citera
EricT Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Ken åkte ur först av alla på Cosmopol i helgen. Grattis Ken! Bara så ni vet! Citera
TjockisBagarn Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Ken åkte ur först av alla på Cosmopol i helgen. Grattis Ken! Bara så ni vet! näst först Citera
EricT Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 ok, som nummer 2. Poängen är väl iaf helt klart! Undrar hur han kommenterar fadäsen? Citera
Lianinho Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Han kommer väl hitta på nån intressant ursäkt i sedvanlig stil, bara att vänta på spalten i aftonbladet Citera
jaroiten Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 ok, som nummer 2. Poängen är väl iaf helt klart! Undrar hur han kommenterar fadäsen? Som sagt, så länge man inte kommer ITM så spelar inte exakta placeringen någon roll.. Citera
Nordkorea Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Det kommer en FAQ under tisdagen här i denna tråd med lite mer info och svar på vanliga frågor kring eventet "Sverige vs Ken". 216 bokade platser (av 250) just nu. Anmälan görs hos mig. Citera
Nordkorea Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Det är väl vinstsumman som är intressant i det här, 400 kr för chansen 1 av 250 (nåja....) att vinna 220 kkr. Ja, och om man går ihop ett par spelare och delar procent i varandra förbättrar man oddsen ännu mer. Men det är väl äran att vara den som knockar Ken som är värdefullast? Ni kan ju gissa vilket pokersmeknamn den spelaren kommer att få. Citera
Nordkorea Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Turneringsledare är nu utsedd: Stefan Ekman (vinnare av Pokermiljonen). Citera
Nordkorea Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Pokerrummet kommer att toppa uttagningen med ett andrapris. Vad det blir meddelas under morgondagen. Alla vid finalbordet får dessutom en pokerbok plus att det blir en bounty på turneringsledaren Stefan Ekman (vinnare Pokermiljonen) i uttagningen. Håll tummarna för att det blir rakefritt också. Jag jobbar med den frågan denna vecka. Citera
Nordkorea Postad 18 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Senaste nytt om "Sverige vs Ken" ALLT OM SVERIGE VS KEN Uppdaterad 18 oktober 2005 BAKGRUND Ken Lennaárd är utan tvekan den starkaste profilen i pokersverige. Alla vet vem Ken är. Han är en av de allra bästa kortspelare vårt land producerat, och han vågar säga vad han tycker. I en ledare i tidningen Poker Magazine kallad "Min utmaning" erbjöd sig Ken att spela en 100 000 kronors Heads Up mot vem som helst till oddset 2,20. Ett par veckor senare berättade Ken i en Aftonbladet-krönika att ingen tackat ja. Länk till Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,703251,00.html Handsken kastades alltså av Ken Lennaárd, och ingen plockade upp den offentligt. Men nu är det gjort. Idén föddes förra helgen i baren hos pokerklubben Sviten och blev verklighet dagen efter. 250 spelare går samman och satsar 400 kronor var i en turnering där vinnaren använder potten på 100 000 till att sätta sig mittemot Ken. HAR KEN TACKAT JA? "Självklart är jag på" svarade Ken Lennaárd när vi informerade honom. Matchen blir alltså av. Just nu diskuteras ett datum och en plats där mötet kan genomföras (live). HUR MÅNGA HAR ANMÄLT SIG TILL UTTAGNINGEN? När detta skrivs har 219 platser bokats. Det finns plats för 250 personer. När 250 anmält sig upprättas en reservlista. HUR ANMÄLER MAN SIG? Du förhandsbokar en plats genom att mejla till jack@text.nu - uppge ditt namn, ett valfritt nickname och din e-postadress. Bekräftelse skickas med "vändande mejl" inom ett par timmar. Ingen betalning sker ännu. Alla som förhandsanmält sig får så småningom ett nytt mejl med information om vilket pokerrum uttagningen sker hos och hur man registrerar dig där. Det kommer att vara lösenordsskydd precis som vid privata turneringar. VILKA HAR ANMÄLT SIG? Det kommer du att kunna se så fort vi öppnat turneringsinfon inne hos det pokerrum som ska ta hand om eventet. Men vi kan redan nu avslöja att pokerspelare från hela landet har anmält sig. Flera klubbar genomför lokala kval med platser till uttagningen i potten. Grebbestad Poker kommer att ha flera platser som extra value under Masters Of Poker. Andra har gått samman i privata team och delar procent mellan varandra. NÄR SKER UTTAGNINGEN OCH HUR? Online. Vilket pokerrum det blir meddelas snart. Datum: I november, troligast under andra halvan av månaden. Kvällstid, ev. en söndag. Det blir en Multi Table Tournament med 400 kronor i buyin (vi ska försöka få det rake-fritt). Vinnaren får 100 000 som blir insats i Heads Up-matchen mot Ken Lennaárd. Pokerrummet kommer sedan att toppa finalbordet med ett andrapris: En tvåveckors semester i Thailand. En bounty kommer att finnas på turneringsledaren Stefan Ekman (vinnare av Pokermiljonen). Den som knockar ut honom får en hemlig överraskning. Alla vid finalbordet får dessutom pokerboken "Super System 2". NÄR MÖTER VINNAREN KEN? I slutet av november eller januari (ej bestämt ännu). Domare och ekonomiansvarig kommer att medverka. Förhoppingsvis blir det live med publik och även att TV och press bjuds in. Matchen spelas som Heads-Up NL Hold'em Freezeout med 200-400 mörkar (höjs inte, cash game-struktur). 100 000 vardera i startmarker. Vinner Ken får Ken 100 000 SEK (pengarna från uttagningen), vinner utmanaren får han/hon 220 000 SEK (pengarna från uttagningen plus Kens 120 000 SEK). INFO OCH KONTAKT: Presskontakt och turneringsledare: Stefan Ekman, stefan.ekman@gmail.com Anmälan: Jack Hansen, jack@text.nu Citera
Nickefik Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Som jag förstår det så är uttagningen en helt vanlig MTT. Utmaningen mot Ken är en HU med 250 bb som inte höjs. Alltså något helt annat än själva uttagningen. Jag tycker det låter lite knäppt att köra en uttagning på ett sätt, och sen spela utmaningen mot Ken på ett helt annat. Om nu målet med uttagningen är att ta fram den som är bäst lämpad att möta Ken förstås. I annat fall så duger ju vilket sätt som helst. Hur som helst så önskar jag både vinnaren och Ken lycka till! Må det bli en härlig show! KK mot AA all in första handen. Citera
Sampath Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Det primära målet är ju att skaka fram 100 papp. Citera
Nordkorea Postad 18 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Det primära målet är ju att skaka fram 100 papp. Tack, Sampath! Precis så är det. Upp med hakan nu allihop och försök att vara lite buddhistiskt positiva. Citera
Sagge Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 ........Jag tycker det låter lite knäppt att köra en uttagning på ett sätt, och sen spela utmaningen mot Ken på ett helt annat.... Grattis!! För jag antar att du då är väldigt glad för att du hade sån sanslös tur nu! Fattar du vilken tur du har, vilken sanlös tur det är att det är frivilligt att ställa upp och frivilligt att fixa ett eget gäng som gör upp på ett icke knäppt sätt. Ibland har man verkligen flyt! Så skönt att du slipper tänka mer på detta nu. Citera
Nordkorea Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Postad 1 November , 2005 Uppdatering: Uttagningen för de 250 anmälda blir söndag 27 november kl 19:05 på en ny sajt inom 24h-nätverket: u2poker.com Turneringen heter KillKen och det blir rakefritt, och det krävs ingen sign up-kod. Tidigare info om att det behövs en sign up-kod är ändrat. Bara att anmäla sig med lösenordet som är: u2pokerken Mer info och svar på frågor fås genom att PM:a mig. Citera
Jennez Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 hmm... vad är det som garanterar att bara de 250 anmälda kan logga in då? Lösenordet ligger ju här Citera
gdaily Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 hmm... vad är det som garanterar att bara de 250 anmälda kan logga in då? Lösenordet ligger ju här Undrar snarare vad är det som garanterar att de 250 som anmält intresse verkligen dyker upp. Av egen erfarenhet får man räkna med 25% svinn i sådana här fall... Citera
Nordkorea Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Postad 1 November , 2005 hmm... vad är det som garanterar att bara de 250 anmälda kan logga in då? Lösenordet ligger ju här Undrar snarare vad är det som garanterar att de 250 som anmält intresse verkligen dyker upp. Av egen erfarenhet får man räkna med 25% svinn i sådana här fall... Gdaily har rätt, det lär bli mellan 10-15 % avhopp räknar jag med. Det låter rimligt. Alla som förhandsanmält sig har i dag fått info före alla andra och det är bara för dem att logga in och färdigboka sin reserverade plats. / Jack Citera
Recommended Posts