Gå till innehåll

Hjälp en nybörjare, hur går jag vidare?


Pellepeking

Recommended Posts

Är en kille som började spela lite på nätet för några månader sedan. har läst en del pokerlitteratur och spelat en del.

Oftast spelar jag på 0,25/ 0,5 nivå fixed limit.

Har varit nere på nivå under och även provat lite på nivå över.

Nu till min undran till er som varit med. Har spelat ihop över 100 dollar på vart o en av de Pokerrum jag varit inne på. Nu kommer jag bara inte längre. Ena dagen vinner jag lite, andra dagen förlorar jag dessa pengar. Går dock inte ner UNDER den 100 dollars nivå jag har i fickan.

Hur går jag vidare? skall jag skaffa större bankroll? Gå upp en nivå konstant? :?

Har försökt hitta lösningen i Pokerltteraturen men inte lyckats. Kan inte Forumets vana spelare hjälpa mig?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samt att när det går i stå så ta ledigt från pokern några dagar, försök att bara läsa men inte spela. Försök att tänka till under tiden vad du gör som du förlorar på. Försök att hitta någon fet reload-bonus att cleara så att du kan få ett fint skutt i BR:en och därigenom ta dig till en ny nivå.

 

Några tips bara från en som vart och harvat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan köpt Super System..både del 1 o 2. Dock har jag inte läst dem ännu.

Winning low limit Hold'em har jag börjat på. ( Lee jones)

Internet Texas Holdem ( M Hilger) har jag köpt men inte börjat på.

Är Super System bättre att läsa nu tycker nì?

:-o

 

Du kanske vet svaret själv? LÄS, LÄS och sedan äter du upp boken köper en ny och läser så du har det i kroppen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan köpt Super System..både del 1 o 2. Dock har jag inte läst dem ännu.

Winning low limit Hold'em har jag börjat på. ( Lee jones)

Internet Texas Holdem ( M Hilger) har jag köpt men inte börjat på.

Är Super System bättre att läsa nu tycker nì?

:-o

 

Du kanske vet svaret själv? LÄS, LÄS och sedan äter du upp boken köper en ny och läser så du har det i kroppen...

Håller inte alls med om att man ska plöja en bok och gå direkt på nästa. Mycket bättre att läsa och stundera en bok mycket noggrant innan man går på nästa. Och innan man läser en bok så kolla med andra spelare och på forum om den är något att ha och verkar passa ditt spel etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Small Stakes Hold 'em: Winning Big with Expert Play" by Ed Miller, David Sklansky, and Mason Malmuth är det bästa som skrivits i konsten att suga ut det mesta möjliga från low-stakes holdem.

 

Kräver dock lite mer från läsaren än alster som i stort sett bara säger "spela tightare än tight".

 

Träna att spela mot pokeracademy(pro). Kostar dig inget när du förlorar och är bra träning. Inte för att bottarna spelar superbra poker men spöar du dem så äger du vilket low-limit bord som helst.

 

Sen måste du även ta till dig allt som står i "Theory of Poker" och "Hold'em Poker for Advanced Players, 21st Century Edition" by David Sklansky and Mason Malmuth" by David Sklansky

 

Och naturligtvis: SPELA ALLTID MED EN BONUS I RYGGEN!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan köpt Super System..både del 1 o 2. Dock har jag inte läst dem ännu.

Winning low limit Hold'em har jag börjat på. ( Lee jones)

Internet Texas Holdem ( M Hilger) har jag köpt men inte börjat på.

Är Super System bättre att läsa nu tycker nì?

:-o

 

Du kanske vet svaret själv? LÄS, LÄS och sedan äter du upp boken köper en ny och läser så du har det i kroppen...

Håller inte alls med om att man ska plöja en bok och gå direkt på nästa. Mycket bättre att läsa och stundera en bok mycket noggrant innan man går på nästa. Och innan man läser en bok så kolla med andra spelare och på forum om den är något att ha och verkar passa ditt spel etc.

 

Nja menade inte direkt att han ska läsa utan att spela utan läsa dom böckerna han har men inte läst. Själv så läser jag en-två avdelningar, sedan spelar jag lite och har då det här i huvudet, sedan när jag spelat med det i huvudet så tänker jag igenom hur jag spelade och hur det funkade för mig, sedan läser jag lite mer osv osv bästa sättet att plugga in det för mig. Var väl lite otydlig, får tänka på det i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...