parre Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Lite inspirerat från 2+2, tycker sådana här poster är riktigt roliga. Ger en chansen att klura lite på. Försök komma på en vettig hand range för båda spelarna hela vägen. Vet inte om denna ska i PHH eller ej, men jag lägger den här sålänge så får någon moderator flytta den ifall den ligger fel. (Om ni av någon anledning råkar veta resultatet, posta inte rakt ut). Okej. Spelet är 5/5 Tx NL, Live på Sviten. (Dealer's Choice-bord där Texas är valt som spel detta varv). De två antagonisterna i denna hand: 1) En relativt tajt spelare som mest lirar Texas men som nu av någon anledning sitter och slaskar Dealer's. Har en tendens att ha starka händer när degen åker in. Jag tror inte han värderar sin motståndare som så erkänt usel som vissa andra, men han vet att han är en lösaggro slaskare som spelar lite konstigt ibland. Senaste han och Fi möttes gulade han Fi när Fi överspelade topptvå två gånger om i Crazy Pineapple och hans bottenset stod. Stack: Ca 1600 2) Om ni läst ovanstående beskrivning så kanske ni har luskat ut att hans motståndare i denna hand är jag, Parre. Ifall ni inte vet hur min tableimage är så är den lösaggro, borderline maniac, även om det finns vissa spelare (varav jag tror Fi är en av dem) som inser att jag trots allt är hyfsat kompetent när jag inte tiltar. Spelare 1 i denna hand benämns Fi, Spelare 2 som Parre. Bara för att det blir lättast så. Stack: 2000+ Preflop: Några limpare. Fi höjer till 40 ur MP. För detta spel så är höjningen inte särskilt onormal med starka händer - men det borde inte vara en låg suited i alla fall. Tyder på hyfsat bra hand. Altså inget direkt överbet som det kan verka vid första anblick. Parre (CO eller knappen) och två till synar. Fråga 1: Ungefärlig handrange för Fi och Parre i detta läge? Flop: 4 8 A Pott: ca 200. Action: Check till Fi1. Fi1 betar ut 200. Parre steker ett tag och synar. Bägge andra Fi foldar. Efteråt har Parre sagt att han tyckte att Fi kände sig stark. Fråga 2: Ungefärlig handrange för Fi och Parre i detta läge? Turn: 4 8 A Q Pott: 600 Action: Fi betar ut pott (600). Detta betyder att han definitivt inte är tom... Fråga 3: Ungefärlig handrange för Fi? Fråga 4: Om Parre ställer (700 till) - handrange? Fråga 5: Om Parre ställer (700 till), vilka av Fi's tänkbara händer kan Fi syna med? Fråga 6: Finns det några händer som Parre kan ha i detta läge som han bör enbart syna med istället för att folda eller ställa in motståndaren? I så fall vilka och varför? Och hur ska han agera beroende på riverkortet om fi A) betar all-in eller B) checkar? Så. Många frågor men jag hoppas det kan bli en intressant diskussion av det hela! Citera
spyse Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Har några intressanta ideer men hur ska jag kunna skriva det här när man inte för avslöja svaret? för det finns ju inte ett facit där 2+2 alltid är 4. Citera
parre Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Har några intressanta ideer men hur ska jag kunna skriva det här när man inte för avslöja svaret? för det finns ju inte ett facit där 2+2 alltid är 4. Alltså jag menar som så att jag diskuterat denna hand med lite folk i allmänhet som vet vad båda vi hade för händer, det är inte så kul om nån dyker in och säger Fi har XX, parre har XX och avslöjar det hela Kom gärna med dina idéer, jag är jätteintresserad av hur andra tänker i olika lägen där man har rätt lite info! Citera
Recommended Posts