iremmats Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 [Kör bara Pokertracker och PA Hud. Utifrån den statistik jag får där är det lätt att räkna ut vilka som är vinnande och duktiga. Det finns liksom bara en vinnande strategi och vilka som kör den ser man utifrån Pokertracker. Vågar man fråga vilka värden du kikar mest på för att utläsa att en motspelare är duktig? VPIP, dvs hur ofta folk frivilligt lägger pengar i potten. Och Preflop Raise. Även hur många händer jag har på dem vill jag veta. Citera
iremmats Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Det finns liksom bara en vinnande strategi och vilka som kör den ser man utifrån Pokertracker. Nej och nej. Man kan spela extremt annorlunda på de tidiga nivåerna utan att det ger en särskilt stor skillnad i EV och detta kommer ge olika utseende i PT. Utveckla, tack. Känns som om det finns större utrymme för olika strategier på högre nivåer, inte lägre. Citera
ji-_-ge Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 du skriver att du kollar upp din motståndares satatistik. Du 10-tablar alltså och använder något externt program (pokerprophecy?) för att kolla statistik samtidigt? Du klarar stress iaf! Kör bara Pokertracker och PA Hud. Utifrån den statistik jag får där är det lätt att räkna ut vilka som är vinnande och duktiga. Det finns liksom bara en vinnande strategi och vilka som kör den ser man utifrån Pokertracker. Jag kör pokeroffice nu, kan du rekomendera att byta till pokertracker om man vill utevkla sitt SnG spel? Citera
iremmats Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 du skriver att du kollar upp din motståndares satatistik. Du 10-tablar alltså och använder något externt program (pokerprophecy?) för att kolla statistik samtidigt? Du klarar stress iaf! Kör bara Pokertracker och PA Hud. Utifrån den statistik jag får där är det lätt att räkna ut vilka som är vinnande och duktiga. Det finns liksom bara en vinnande strategi och vilka som kör den ser man utifrån Pokertracker. Jag kör pokeroffice nu, kan du rekomendera att byta till pokertracker om man vill utevkla sitt SnG spel? Jag bytte från Pokeroffice för att jag tyckte det var för segt och DÅ saknade funktion att automatiskt hitta borden. Nu tror jag de skaffat en sån funktion. Utveckla ditt spel gör du genom att spela massor, inget annat. Citera
Hjort Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Utveckla, tack. Känns som om det finns större utrymme för olika strategier på högre nivåer, inte lägre. Det vinnande strategiutrymmet måste i stort sett vara större på lägre än högre nivåer om det inte är så att folk spelar på ungefär samma sätt. Då gör raken att en del lönsamma strategier på 215 blir onlönsamma på 55. När folk spelar långt ifrån optimalt finns det normalt sett flera olika sätt att utnyttja det. Medan folk som spelar rätt nära optimalt bara kan utnyttjas genom att spela i stort sett optimalt. Möjligen då att du hävdar att det finns en maximalt utnyttjande strategi på din nivå som de flesta bra spelare använder sig av. Det tror jag inte på ett ögonblick eftersom det är rätt svårt att hitta sånt och många vinnande spelare kör väldigt mycket enkelt formelbaserat spel och spelar extremt osofistikerat på de tidiga nivåerna. Citera
iremmats Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Utveckla, tack. Känns som om det finns större utrymme för olika strategier på högre nivåer, inte lägre. Det vinnande strategiutrymmet måste i stort sett vara större på lägre än högre nivåer om det inte är så att folk spelar på ungefär samma sätt. Då gör raken att en del lönsamma strategier på 215 blir onlönsamma på 55. När folk spelar långt ifrån optimalt finns det normalt sett flera olika sätt att utnyttja det. Medan folk som spelar rätt nära optimalt bara kan utnyttjas genom att spela i stort sett optimalt. Möjligen då att du hävdar att det finns en maximalt utnyttjande strategi på din nivå som de flesta bra spelare använder sig av. Det tror jag inte på ett ögonblick eftersom det är rätt svårt att hitta sånt och många vinnande spelare kör väldigt mycket enkelt formelbaserat spel och spelar extremt osofistikerat på de tidiga nivåerna. På låga nivåer är ju pushbot-strategin den överlägset mest använda av vinnande spelare. I längden vinner man mest på den. Du spelar då bara premiumhänder tills blindsen tvingar dig att göra annat. Då spelar du istället tokaggressivt. Visst, i varje situation är den inte optimal och den baseras ju på att du spelar mot motståndare som är betydligt sämre än dig själv. På högre nivåer antar jag iaf att det finns mycket större utrymme för andra typer av spel då alla känner till denna vinnande strategi. Då kan du helt enkelt börja reraisa med skit mot folk bara för att de inte vill ta en coinflip tidigt. Samma sak, du kan inte sitta och folda 25 händer och sen förvänta dig att hamna all in på minst en gubbe när du får AA. Alltså måste du spela fler händer tidigt för att bygga stack så du har ett litet övertag när blindsen blir större. Har jag fel? Citera
Recommended Posts