Gå till innehåll

BR-krav för SnG?


Matte_Maiden

Recommended Posts

Jag kör mest 10-mana SnG's och undrar vad ni tycker att man ska ha för antal inköp innan man går upp en nivå! Är väl en ganska normal spelare som plusar lite smått på $10 just nu.

Beror väl rätt så mkt på hur pass mkt du vinner, "plussar lite smått" är svårt att säga vad det betyder. Jag skulle kanske kalla mig "average" och totalt ligger jag pluss på över 400st SnGs (mellan 10+1or till 33+3or). Jag har lyckats med en downswing på 10 EJ-ITM irad ett par ggr, finns säkert fler som har värre. Så att ha mindre än 30-40 inköp känns för mig helt otänkbart :)

 

Jag skulle iaf rekommendera minst 40-50 inköp, så att du klarar dig på en nivå under längre tid ifall det går illa (utan att behöva gå ner till lägre).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lever på pokern och 10-tablar på 50+5. Ska byta till 100+9 ganska snart.

Hur är ditt spel egentligen? Borde inet det bli rätt så påverkat av de många borden om du har tio bord samtidigt, lämpligen borde det väldigt ofta hända att du får tre spel händer samtidigt vilket borde bli jobbigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MaLiik: Mitt spel är vinnande åtminstone. I början är det kanske lite väl tight weak men att jag inte spelar optimalt vägs upp av att jag hinner spela så många bord. Det är också en väldigt kort beslutsprocess som krävs i turneringar. En snabbtitt på statsen som motståndarna har och ens egna kort är allt som räcker. Är man sedan osäker får man inte glömma att det aldrig är fel att höja :)

 

A_o_s: Spelar jag mycket en dag hinner jag lätt med 100st. Normalt är väl runt 50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker hålla minst 200 inköp. Mest för att jag verkligen vill undvika att behöva gå ner i nivå.

 

Hur gör du med starten tablar du upp 10 ganska direkt eller 1 lite då & då.

 

Hade tänkt köra 4 st år ggn, så jag är lite nyfiken hur uppstarten är. Vill ju inte hamna HU på 4 bord samtidigt. eller i ditt fall 10 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker hålla minst 200 inköp. Mest för att jag verkligen vill undvika att behöva gå ner i nivå.

 

Hur gör du med starten tablar du upp 10 ganska direkt eller 1 lite då & då.

 

Hade tänkt köra 4 st år ggn, så jag är lite nyfiken hur uppstarten är. Vill ju inte hamna HU på 4 bord samtidigt. eller i ditt fall 10 ;)

 

Jag startar upp alla direkt. Det tar ju ändå några minuter även under rusningstid.

 

Och jag har inget emot att hamna HU på alla borden samtidigt. Du kanske tappar lite av din ev fördel då men det händer typ aldrig och det uppvägs av att du spelar så många bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du skriver att du kollar upp din motståndares satatistik. Du 10-tablar alltså och använder något externt program (pokerprophecy?) för att kolla statistik samtidigt?

Du klarar stress iaf! :D

 

Kör bara Pokertracker och PA Hud. Utifrån den statistik jag får där är det lätt att räkna ut vilka som är vinnande och duktiga. Det finns liksom bara en vinnande strategi och vilka som kör den ser man utifrån Pokertracker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Kör bara Pokertracker och PA Hud. Utifrån den statistik jag får där är det lätt att räkna ut vilka som är vinnande och duktiga. Det finns liksom bara en vinnande strategi och vilka som kör den ser man utifrån Pokertracker.

 

Vågar man fråga vilka värden du kikar mest på för att utläsa att en motspelare är duktig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...