Zyr Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 bara jag som fått tanken att köpa på sig aktier i PartyGaming Plc. (party poker), tyvärr är jag inte så insatt i aktier från utlandet. PartyGaming Plc. (PRTY) finns på London Stock Exchange själv har jag en depå på aktiedirekt och där kan man handla med aktier från utlandet, men står inget pris eller hur man går till väga. Dessutom har jag inte pengar insatta där för tillfället och jag vill köpa imorgon så snabbt som möjligt. Ett alternativ är att gå till min bank föreningssparbanken och köpa för 300kr+ 0,65% i courtage +30 och sedan få det överfört till min depå.. någon som funderar på att göra samma sak? Citera
dlinder Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Tror inte det här kommer att vända kursutvecklingen, marknadstillväxten i stort är fortfarande avtagande. Citera
ji-_-ge Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 bara jag som fått tanken att köpa på sig aktier i PartyGaming Plc. (party poker), tyvärr är jag inte så insatt i aktier från utlandet. PartyGaming Plc. (PRTY) finns på London Stock Exchange själv har jag en depå på aktiedirekt och där kan man handla med aktier från utlandet, men står inget pris eller hur man går till väga. Dessutom har jag inte pengar insatta där för tillfället och jag vill köpa imorgon så snabbt som möjligt. Ett alternativ är att gå till min bank föreningssparbanken och köpa för 300kr+ 0,65% i courtage +30 och sedan få det överfört till min depå.. någon som funderar på att göra samma sak? Mmm, nu är man faktiskt jäkiigt sugen att köpa party aktier, men känns som om dem kan lika gärna få en downsving nu Citera
gdaily Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Däremot skulle jag sälja Empire, om jag hade några aktier där... Citera
Lantash Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Däremot skulle jag sälja Empire, om jag hade några aktier där... För att.......? Citera
Zyr Postad 9 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Däremot skulle jag sälja Empire, om jag hade några aktier där... För att.......? empire poker lär gå i kras nästa vecka Citera
Semai Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 I så fall är det väl stor risk att Multipoker åker också? Citera
Zyr Postad 9 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2005 I så fall är det väl stor risk att Multipoker åker också? ja, även fast som slänger ut miljoner på meningslös tv-reklam Citera
dlinder Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Tror ni ärligt att dom bara kommer att lägga sig ner och dö? I värsta fall får dom väl byta nätverk. Citera
Lantash Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Intertops ligger nog ganska risigt till också. Citera
heltok Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 ryktet har länge(flera dagar) sagt att empirepoker ska gå över till Ipoker. länk till 2+2 EDIT: LP Citera
Semai Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Intertops ligger nog ganska risigt till också. Dom har ju en spoortsbook också, medans Empire och Multi bara har pokern att leva av. Citera
Zyr Postad 10 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2005 nån som vet vad empire poker har för börsnamn och på vilken börs den handlas? Citera
gdaily Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 nån som vet vad empire poker har för börsnamn och på vilken börs den handlas? Party -3% när jag skriver detta Empire -11,5% när jag skriver detta Citera
zamora Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 ni som kan det här. finns det någon av internetdepåerna (avanza etc.) där man kan handla på londonbörsen? Citera
Mr Trader Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 ni som kan det här. finns det någon av internetdepåerna (avanza etc.) där man kan handla på londonbörsen? På Nordnet och Aktiedirekt går det inte alls. I övrigt vet jag inte men har förstått att courtaget är högt. Hört uppgifter om 700 kr. Vet dock inte om det stämmer. Citera
Zyr Postad 10 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2005 party poker -7,5% empire poker -35% men tror fortfarande party poker kommer gå upp snart när marknade förstår hur många som kommer byta till dom.. jag undrar också vart man kan köpa dessa aktier, ett förslag är fsb, men där lär det kosta 1000kr i courtage Citera
Mikey Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Finns väl ingen större risk att varken Empire eller Multi skulle konka? I värsta fall skulle de bli uppköpta av något annat nätverk. De har ju kastat ut miljontals med kronor på marknadsföring, och jag tror nog att det finns nätverk som är måna om att ta tillvara på det Citera
gdaily Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Med tanke på att "rest-party" är tredje största nätverket, så nej, det finns ingen anledning att tro det. Citera
Zyr Postad 12 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2005 var det nån som köpte party aktier? jag orkade inte, var så krångligt.. Citera
Zyr Postad 29 November , 2005 Författare Rapport Postad 29 November , 2005 fan att man inte köpte, har gått upp runt 30-40% sen jag skrev detta:/ blev istället 24hpoker för hela slanten som inte rört sig en jota Citera
Legato Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Jag köpte Party men har inte sett denna tråd förrän nu. Köpte iofs inte så mycket, 10.000 för 88 pence styck, men har ju iaf blivit fin kursutveckling, går upp varje dag känns det som Jag ringde Nordnet, det finns nämligen ett depåbevis för Party som handlas på Nasdaq, men likviditeten var så dålig att jag valde att vända mig till min bank (SEB). Courtaget blev ungefär 1000 SEK för min affär. Citera
juttis Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Jag köpte Party men har inte sett denna tråd förrän nu. Köpte iofs inte så mycket, 10.000 för 88 pence styck, men har ju iaf blivit fin kursutveckling, går upp varje dag känns det som Jag ringde Nordnet, det finns nämligen ett depåbevis för Party som handlas på Nasdaq, men likviditeten var så dålig att jag valde att vända mig till min bank (SEB). Courtaget blev ungefär 1000 SEK för min affär. Så du tjänade typ 20-30k (kr) netto? Citera
baller Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Man tjänar inget förrän man säljer sina aktier... Citera
Recommended Posts