patrikl Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 ***** Hand History for Game 2824907219 ***** $200 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 04, 17:29:11 EDT 2005 Table Table 55084 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Patrikl ( $218.65 ) Seat 2: Main_Event05 ( $154.10 ) Seat 3: PghBeerNut ( $262.75 ) Seat 4: robert4603 ( $192.65 ) Seat 5: BETTY00BOOP ( $168.31 ) Seat 6: joshbaig ( $197.80 ) PghBeerNut posts small blind [$1]. robert4603 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Patrikl [ Qc Ac ] BETTY00BOOP folds. joshbaig folds. Patrikl raises [$8]. Main_Event05 folds. PghBeerNut folds. robert4603 raises [$12]. Patrikl calls [$6]. ** Dealing Flop ** [ 9h, Ah, 3c ] robert4603 bets [$30]. Patrikl calls [$30]. ** Dealing Turn ** [ Kc ] robert4603 is all-In. [$148.65] ------------------------------------------------------ Robert4603 är rätt loose och aggresiv av det jag sett hitils, inte sett några showdowns så vet inte om han är bra eller dålig, men har bara spelat några varv med han. Pre flopp: raisar jag såklart min AQs och får då miniraiset, på denna nivån kan det ju betyda lite allt möjligt, kan lika väl vara AA som nått annat, men behöver ju bara lägga $6 extra så synar såklart annars framstår man ju som rejält vek. Floppen: bettar han $30, lite mer än pot, jag tänker att jag måste ju syna för att se vad som händer, har ju trots allt en hyfsat hand men vill inte raisa för att försöka hålla potten nere och se vad han gör på turn. tänker jag fel här? ska jag raisa han för att se var jag står och isåfall till vad, eller ska jag kanske rent av folda? men att folda känns ju för vekt Turn: då kommer K i min färg, jag får upp nut flush drag. Då går han all in, hade han haft KK, AA, 99 så hade han knappast gått al in med dubbel pott känns det inte som, men AK, AQ, AJ, A9 eller kanske till och med andra A känns rimliga, tycker hans över pot all in på turn känns konstig. FOLDA eller SYNA? och varför? * RP, lite kortare - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Om jag inte har nån speciell read så är det rätt så enkelt o lägga i situationen på turn. En reraise preflop betyder ju oftast AA/KK/AK. Han kanske inte slowspelar bara för han är säker på att du har ett ess med stark kicker + att det ligger 2 möjliga färg-drag ute... Att du leder här tycker jag inte är troligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Slå om floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ODHamris Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Känns bara som en AK. Kan vara stenhårt spelat färgdrag (var det inte 4 hjärter), men inte särskilt troligt. Även om man aldrig kan veta. Setet skulle nog jag spelat lite lugnare, iaf på floppen. Hade du slagit om en liten bet så skulle jag tryckt in en hel del. Har sett det spelet just från AK på många olika bord. Och vill inte ha ett drag. Antar att han känner att du har ett ess, och då är risken för att torska mot ett floppat 2par, sämre kicker till esset. Men så kan det väl vara ett sämre ess också. Om du har koll på att killen spelar så här ofta på många olika kort så r det syn, annars känns det lägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 jag tror han har KKK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pajkie Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Vad slår du? Du slår ett tomtigt spelat flushdrag och ännu sämre spelad AJ, dom enda två händer som jag ser att du slår? kanske en tiltad QQ ? mjaaa jag tror du bara har ett flushdrag som är good. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts