Gyre Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Är helt lost på dessa händer då jag inte träffar, när Fi bara synar vill jag inte sluta betta utan hoppas att han lägger ner, vilket tyvärr inte händer så ofta som man vill. Var ska jag ge upp? Party Poker 1/2 Hold'em (6 max, 4 handed) converter Preflop: Gyre is UTG with Ah, 9h. Gyre raises, Button calls, 2 folds. Flop: (5.50 SB) 7d, 3c, 4s (2 players) Gyre bets, Button calls. Turn: (3.75 BB) 5s (2 players) Gyre bets, Button calls. River: (5.75 BB) Kh (2 players) Gyre bets, Button calls. Final Pot: 7.75 BB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Checksyna rivern om du tror att du kan ha bäst hand hyffsat ofta. Det finns egentligen inte att han foldar en bättre hand här om han inte är bra pantad och värdet från sämre händer torde också vara rätt skralt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Von oben Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Nej,jag skulle checka turnen och lämna över ett initiativ man inte kan försvara(eller bör försvara enligt min mening)till den hyfsat passive motståndaren.Eftersom han är passiv gillar han inte initiativ,och endera av två saker händer.Ett-han betar.OK,övervägande från ditt håll men åtminstone eliminerar du höjningsrisken.Högst troligt sitter han på par pocket(ej överpar)-eller träffat topp-par via brädan.Givetvis är också stegdrag+andra alernativ möjliga,men det är faktiskt inte så mycket att sitta och slita hår över.Motståndet är ju PASSIVT. Min åsikt är att det är bäst att folda under dessa förhållanden.En passiv spelare betar ogärna utan att kunna visa lite hand,och troligtvis är du efter här i liten pott med bara rivern to go.Lägg ner och vänta på nästa tillfälle att visa initiativ hela vägen med lite body english bakom. Två-även han checkar.Händer ofta med passiva motståndare.Du får se rivern med pocket A utan att det kostar en spänn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Håller i princip med Von oben, även om det var ett svårläst inlägg då många mellanslag verkade ha blivit uppätna av någon cyberloppa. Du skriver inte att du har någon read, men efter att ha sett denna handen kanske vi kan utgå från att han är passiv. Det är relativt få aggro spelare som synar en höjning på knappen. Mot passiv motståndare är det inte lönt att försöka trycka bort dem från handen. Du följde upp din PF-höjning med bet på floppen (bra), på turn är det dags att sakta ner. Checka och låt knappen fatta beslutet på turn. Jag hade nog lagt mig om han bettat givet någorlunda säker read. Mot aggressiv motståndare blir läget helt annorlunda, men då hade handen sannolikt inte heller utspelat sig som den gjorde fram till turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 8 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Gillar inte att checka på turn här när jag inte sitter i position. På floppen lär ju en hyffsat lös spelare syna med nästan alla händer han synade min preflopp-rais med som jag leder mot, typ QJ, KJ, KQ, sämre A osv, för att sedan släppa mot turn-bettet. Bettat på river är vel ren despiration. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts