Gå till innehåll

Lämpligast sätt att sprida sin bankrulle på?

mannen

Recommended Posts

Hej

Har fått ihop en rejäll rulle nu men jag vet inte var jag ska förvara den.

Har för tilfället ca 10 procent på olika sidor sen resten av klumpen på neteller. Vart förvarar ni er större del av rullen? Ett konto på Banken, neteller eller kanske på en pokersida?

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ungefär såhär:

10 inköp på sajten

10 på banken

resten investerat

Detta kräver att man snabbt kan likvidera sina investeringar samt att man snabbt kan överföra pengar från banken till sajten. I mitt fall innebar det att mejla sajten å be dom höja taket för insättning via VISA per dag.

Länk till kommentar

Jag har ungefär såhär:

10 inköp på sajten

10 på banken

resten investerat

Detta kräver att man snabbt kan likvidera sina investeringar samt att man snabbt kan överföra pengar från banken till sajten. I mitt fall innebar det att mejla sajten å be dom höja taket för insättning via VISA per dag.

Varför måste man det? Om man nu blåser allt man har på sajten och banken så kanske det kan vara bra med en liten paus?

Inte för att jag har såna summor så jag behöver planera på det sättet, men är att investera en bra lösning? En investering är ju oftast ett långsiktigt sparande. Så om man då måste ta ut pengarna fort för att kunna spela mer poker så kanske man går back även på sin investering?

Om jag någonsin skulle få det delikata problemet att jag måste börja fundera på var jag ska göra av alla pengar så känns det som om man skulle ha en skaplig summa på banken, nåt som mer än väl täcker upp en dålig period. Resten kan man investera och stryka från pokerkontot, eller göra nåt kul för.

Beror väl lite på vad man har för mål med sitt spelande, men om man bara vill ha lite extrapengar och inte planerar att bli proffs.

Länk till kommentar

pokern är min enda inkomstkälla. det vore som att ha ett bageri stängt att inte ha pengar på sajten.

i övrigt finns det långa och korta värdepapper men det antar jag att du redan visste.

Well... nu har ju mannen inte på något sätt sagt att pokern är hans enda inkomstkälla. I övrigt kan jag inte annat än hålla med.

Länk till kommentar

Hej

Har fått ihop en rejäll rulle nu men jag vet inte var jag ska förvara den.

Har för tilfället ca 10 procent på olika sidor sen resten av klumpen på neteller. Vart förvarar ni er större del av rullen? Ett konto på Banken, neteller eller kanske på en pokersida?

* Mini RP - QoS *

Jag har lite av samma problem... jag försöker sätta in ca 1000 dollar per konto per månad på två olika banker för att inte väcka för mycket uppmärksamhet hos bankerna med stora klumpsummor. Vet inte om detta hjälper men det känns bra.

Detta hjälper dock föga mot neteller kontot då det växer i minst dubbla takten.

Vet ej vad man kan göra... kanske fixa nån bank utomlands. Finns trådar om det.

Länk till kommentar

Jag har lite av samma problem... jag försöker sätta in ca 1000 dollar per konto per månad på två olika banker för att inte väcka för mycket uppmärksamhet hos bankerna med stora klumpsummor. Vet inte om detta hjälper men det känns bra.

Klumpsummor upp till 150k är nog inga problem, det stora problemet är nog vid nyår då revision görs, 300-400k extra på kontona utan någon inkomst kan bringa trubbel. Bankfack över nyår är det enda rätta :)

Länk till kommentar

Klumpsummor upp till 150k är nog inga problem, det stora problemet är nog vid nyår då revision görs, 300-400k extra på kontona utan någon inkomst kan bringa trubbel. Bankfack över nyår är det enda rätta :)

Konto i Schweiz måste ju vara det enda rätta. Det låter ju brutalt mycket häftigare också. ;)

Länk till kommentar